Firstsight love 😍
Hari kedua di camping pun bermula dengan jeritan cikgu faizul.
" bangun bangun subuh anak anak" semua pelajar yang boleh solat sudah pun berkumpul selama 2 jam juga la mereka disitu kerana ada ceramah free." no! No! Go ! " jerit lily didalam khemah membuatkan ina terkejut.
" lily! Wakeup! " jerit ina, lily terus tersedar dari tidurnya.
" mimpi apa you ni terjerit jerit" kata ina ingin tahu.
" nothing it's just a dream" kata lily lalu memeluk ina air mata nya mengalir, ina hanya mendiamkan diri dan membalas pelukan lily.
"lily, ina boleh tolong tcer seri sekali tak? " tanya dina sangat berhati hati sopan pula dina kali ini.
" boleh " kata lily dengan senyuman lebarnya. Air mata di kesat
" ohmy kitaorang kena bagi kat budak lelaki? " kata hanis sangat terkejut sambil memandang lily.
" bagi je la apa masalah kau ni, bukan suh bagi cincin bagi makanan je" kata ina pula
" iye ah iye" kata hanis semula . Mereka yang solat tadi datang dengan wajah masing masing.
" lapar lapar " jerit alip
" tak boleh senyap ke pakwe kau tu dina? Aku sumbat santan kat mulut dia tahu la " kata ina sangat geram.
" nak buat macam mana, lahir lahir dah bengap " kata dina selamba
" lelaki pergi ke lily dan hanis, yang perempuan ambil dekat dina dan ina"kata tcer seri dengan senyuman paginya.mereka pun ambil makanan tanpa berkata alah pagi kan pagi memang la tak bebel semua mamai.
Selepas mereka menghabiskan makanan. " anak anak sekalian ini adalah makanan pertama kamu, makanan kedua kamu yang cari sendiri dan makan ketiga ,keempat dan kelima kami sediakan." kata cikgu ismail.
"abenda cikgu kau cakap ni aku takfaham pape" kata idlan kepada aji.
"buat buat faham je la " kata aji selamba
" lepasni kamu semua mandi tukar baju kita akan mulakan aktiviti kita " kata sir zarul pula kali ini.
Mereka semua mandi dan bersiap. Lily membiarkan rambutnya terlepas kerana belum kering tapi ada saja mulut busuk disitu .
" pikir lawa ke colourkan rambut" zara memerli lily dengan jeritan.
" Muka tak lawa sebok nak menggatal dengan jantan " raisa pula berkata
" taktau ke rambut dia tak lawa ikat je la ee" irya pula membahan lily.Ina dan yang lain diam dan terus memandang lily, she's look fine. Tapi lily berjalan ke arah mereka. Pandangan yang lain tertumpu pada lily begitu juga adam dan inaz.
" well, first this is the real colour of my hair .two, I don't need boys in my life and third.. "lily berhenti berkata dan memandang irya tajam sebelum dia berpusing dan membiarkan rambutnya terkena muka irya " aku tak ikat rambut yang basah" kata kata lily membuat adam tersenyum.
"greatjob babygirl" kata adam perlahan.
" lily what are you doing do" kata ika terkejut dengan apa yang lily buat sebentar tadi.
" badmouth deserved bad things"kata lily selamba
" hahaha yes goodjob! " ina pula berbicara.
" Okay semua, sila masuk group masing masing. Saya nak beritahu aktiviti kita" kata sir zarul .mereka yang jalan lenggang kangkung itu tidak disenangi cikgu faizul.
"Jalan cepat la sikit! "jerit cikgu faizul terus berlari anak semuanya.
YOU ARE READING
sweetdreams
Teen FictionEight besties with conflict of life ! Ferlina are the one who had an incident before she had a coma for two years and thinking that what in her dreams are facts on her life. •complete story! 💋 •have fun and don't memaki haha • second seasons are c...