31 Oktober 2001

20 2 0
                                    

Het is inmiddels al een maand later. Ik de tussentijd is er heel weinig interessant gebeurt. Ik heb weer 5 klappen gekregen. Dit keer ook van een jongen uit de derde. Dit keer brak m'n pols ook. 3 weken in het verband. Gelukkig geen klappen meer, hoop ik. Het was vandaag tenslotte Halloween, op Zweinstein vierden ze heel anders Halloween dan in de dreuzel wereld. Luuk is half bloed, hij wist pas dat z'n moeder heks was toen hij zelf de brief kreeg. Elk jaar was hij gaan trick or treaten met z'n broertje. Ik vertelde dat ik met Ninthe altijd een zusjes kostuum aan had. Dus hadden we bedacht dat we onze slaapkamer een beetje Halloween vibes te geven. Ik toverde wat decoratie. Luuk had gisteren bedacht dat we ook een kostuum nodig hadden. Ik bedacht dat we zo'n couple costume konden doen. Dus hebben we gisteren Jack and Rose van de Titanic kostuums gemaakt. Ik had dan niet Rose haar rode haar, maar wel de rest, we hadden tenslotte weinig budget omdat we het terrein van de school niet afkonden. Dus had Luuk z'n bloes aan die hij had meegenomen. Een broek zat bij het school uniform en dan nog brutels, die had hij ook mee. Voor de rest had hij ook dat donkerblonde haar van Jack. Ik daarentegen had een groter probleem. Ik had geen jurk bij me, ik had wel een wit sjaaltje. Het was Ninthe's sjaaltje die ze er waarschijnlijk stiekem in had gepropt 😂 onderin m'n hutkoffer zat een iets ingepakt met een briefje erop. Op het briefje stond: Je weet maar nooit wanneer het van pas komt. Het staan vast mooi bij je ogen. Groetjes mama. Ik scheurde het Open. Het was een blauwe jurk! M'n moeder kent me te goed! 😁 en dus was m'n probleem ook opgelost. De jurk kwam net onder m'n knieën. Het was niet echt een probleem. Op De dag van Halloween hadden we vrij van lessen. Als je vrij van je lessen hebt hoefde je niet per se je school uniform aan te doen. Dus hadden Luuk en ik bedacht om de hele dag onze kostuums aan te doen. Kijken of iemand ons herkende als wie we waren verkleed. We hielpen elkaar in de kostuums te komen en liepen naar de grote zaal om te ontbijten. Onderweg kwamen we professor McGonagall tegen. Ze vond ons verkleed idee geweldig en gaf 10 punten p.p. Voor creativiteit, ze vond ons de vrolijkste mensen van Slytherin die ze ooit had ontmoet. Tijdens het ontbijt werden we best veel aangestaard omdat we de enige waren die niet onze school uniformen aan hadden. Ik keek naar Franciska en we lachte naar elkaar. Aan haar zag ik dat ze het geniaal vond. Cedric keek ook onze kant op en lachte ook. Dus gingen ik en Luuk vandaag het leven door als Jack en Rose. Van alle professoren die we tegenkwamen kregen we afdelingspunten voor creativiteit. Er waren amper leerlingen die zich verkleede op Halloween. Ik werd zelfs niet geslagen vandaag. Blijkbaar hadden ze ineens respect voor me. En het zou teveel op vallen als ik weer een in de zieken zaal lag met een dik ook. Deze Halloween was geweldig! Luuk en ik hebben een beetje rondgehangen buiten bij het meer. We zaten écht in onze rollen. Het enige wat ik dronk was thee en Luuk was de hele dag aan het tekenen. Hij bleek er ook nog best goed in te zijn en 1 keer omdat het moest gingen we de bekende Titanic pose doen bij het meer en begon ik "my heart Will go on" te zingen. Ik had nog nooit voor iemand gezongen, zelfs niet voor Franciska of Ninthe. Volgens Luuk klonk ik als een engel. Ik was dus blijkbaar best goed in zingen 🎶 bij het feestmaal die avond was de grote zaal gevuld met grote pompoenen waar minstens 5 eerste jaars in pasten. Het eten was superlekker! Er was heel veel met pompoen, er was ook gewoon eten. Ik had heel veel burgers genomen en als toetje was er heel veel Halloween taart met van marsepeinen skelletjes die op de taart aan het dansen waren! Luuk en ik hebben vandaag ook best vaak gezoend in het openbaar. Het was vaak wel ongemakkelijk, maar erna lachte we wel heel erg. Luuk begon steeds meer als vriendje te voelen. Die avond hebben we allemaal Halloween spelletjes gedaan en sliepen we rond 23:00.

In love with a SlytherinWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu