25 December 2001

19 2 0
                                    

HET IS KERSTMIS!!! Ik ben zo blij!!! Vandaag besloot ik m'n blauwe jurkje aan te doen. Ik had ook hele leuke oorbellen, het waren letterlijk kleine kerstballetjes in m'n oren. Mensen ik ben echt re niet Slytherin om in Slytherin te komen. Ik had er nu geen problemen meer mee. Ik kreeg geen klappen meer omdat degene die me sloegen bij elke keer dat ze me sloegen 5 waarschuwingen hebben gekregen en er zijn zelfs al 2 brulbrieven gekomen! Ik had m'n klavertje 4 ketting ook om en ik had m'n haar in een knot gedaan waarbij ik een kerstslinger in m'n haar deed. Toen we in de common room zaten lagen er een aantal cadeautjes 9(!) voor mij en 7 voor Luuk. Alle andere mensen van Slytherin waren naar huis dus hadden we de hele common room voor onszelf! Ik toverde snel wat slingers. We maakte allebei om en om een cadeautje Open:

Luuk's cadeaus: Een bezem verzorg kit van Franciska, een zwerkbal shirt van Cedric, een sweater die precies leek op z'n zwerkbalshirt van mij. Een fotoboek met een paar foto's en veel lege plekken om zelf foto's in te doen van z'n ouders. Een polaroid camera van z'n opa en oma, van z'n broertje snoep en van z'n tante een zelfgebreide sjaal.

Mijn cadeaus: Een ring van Lucas, een foto van Franciska en mij met fotolijst eromheen van Franciska, van Cedric een boek waarvan hij wist dat ik dol op de serie was: De selectie, de eerste 2 delen. Hier in de bibliotheek Kon je geen dreuzel boeken vinden. Alleen van tovenaars over dreuzels. Van m'n ouders kreeg ik ook een polaroid camera, zo'n mooie lichtblauwe, van Ninthe een tekening, van m'n opa en oma een familiefoto van m'n tante een fotoboek speciaal voor polaroid foto's, ze hadden denk ik iets afgesproken voor cadeaus 😏 van m'n oudooms en oudtantes Rosalie, Emmett, Jasper en Alice een grote tekenset met heel veel soorten pennen, potloden en stiften en van de ouders van m'n opa (volgens mij is dat overgroot opa en oma?) 2 vliegtickets om ze eek keer in de vakantie te bezoeken, maar waarom 2 vroeg ik me af. Natuurlijk! Alice kan de toekomst zien. Ze ziet mij natuurlijk met Lucas. Ik vroeg meteen of hij in de voorjaarsvakantie mee ging. Hem leek het supergaaf om vampiers te ontmoeten. Dus dat was afgesproken. Ik wilde het liefst een uil naar ze sturen, maar zelfs voor een uil was het te ver weg, toen bedacht ik me dat Alice deze beslissing waarschijnlijk allang had gezien. Tijdens het ontbijt droeg ik ook de ring die Luuk me had gegeven. De grote zaal zag er prachtig uit. Op het plafond leek het alsof het sneeuwde ín de grote zaal. Er waren niet heel veel leerlingen, het was al 10:00 als iedereen aan een tafels zou zitten kan je maximaal 1 afdelingstafel vullen. Er waren best wat mensen van Gryffindor , 3 mensen van Hufflepuff en zelfs 7 mensen van Ravenclaw. Cedric was wel naar huis gegaan. Voor het concert hadden we afgesproken bij het station. Ik had hem graag bedankt voor de boeken. Ik zal hem na de vakantie wel bedanken. Franciska Kon ik wel bedanken. De tickets voor het concert kwamen vandaag ook aan. Precies 4 zoals ik had gevraagd. Er zat ook een briefje bij, er stond op; hoi liefje, hoe is het op Zweinstein. Hier zijn je kaartjes. Veel plezier met je vriendinnen. Ik verwacht wel wat foto's met je nieuwe camera hè? 😉 groetjes mama, papa en Ninthe, we missen je heel erg! Ah oh. Ik had een klein probleempje. M'n moeder wist nog steeds niet dat ik een vriendje had. Maar dat was een probleem voor later. De dag ging sneller voorbij dan dat we hadden verwacht gelukkig was het pas 1e kerstdag! Die avond hadden we ook weer kussengevecht. Luuk vroeg aan mij of ik ooit iets qua make - up op had. Ik zei dat mascara bv heel erg prikte in m'n ogen, er bestond nog geen lippenstift die mooi kleurde bij de rest van m'n gezicht. Blush was nooit nodig geweest en oog schaduw was er ook niet echt in een goede kleur. Hij zei wel dat ik een keertje mascara op moest doen omdat dat m'n ogen heel mooi zou maken, ik heb hele lichte wimpers en wenkbrauwen ook al had ik donkerbruin haar. Ik zou het van de mascara zeker onthouden. 

In love with a SlytherinWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu