De quidditch wedstrijd Gryffindor VS Hufflepuff was en jemig wat was die wedstrijd spannend!!! Uiteindelijk was de eindstand maar 10 Punten verschil, Gryffindor had gewonnen!! Dat betekende dat Ravenclaw de cup had gewonnen!! Ik had met Franciska en Luuk op de Ravenclaw tribune gezeten, die naast die van Gryffindor was. Er waren een paar andere van Ravenclaw bij, ze vonden het helemaal niet erg dat er niet Ravenclaws op zaten. Daarentegen ze kwamen zelfs naast ons zitten en deelde hun snacks met ons. Het waren 3e jaars die erg goed bevriend waren met Franciska. Die middag feliciteerde we Katja met de winst, ze was zelf echt heel blij. 1. Dat ze had gewonnen 2. Dat Ravenclaw de cup had gewonnen. Toen Katja, Franciska en ik die middag de gangen doorliepen zag ik weer de folder van de talentenjacht. We bleven er even bij staan. Ik had er helemaal niet meer aan gedacht, maar ik wilde het toch niet doen. Opgeven ervoor kon inmiddels al niet meer, het zou volgende week zei. In de tijd dat we bij de poster bleven staan begonnen Franciska en Katje te giechelen, Katja wist het geheimpje ook. Ik wist nu dat het iets te maken had met de talentenshow. Oh Nee! Franciska had me toch niet zeker opgegeven voor de talentenjacht?! Ik kon het niet vragen, ze zou er toch weer iets anders van maken. Ik liet dit zitten, want ik had iets anders om me druk over te maken, morgen zou bekend zijn of we het jaar hadden gehaald. Je mocht maar voor 1 vak falen als 1e jaars. Als je faalde voor 1 vak mocht je die toets overnieuw maken. Meer dan 1 toets gefaald. Niet over, het was echt best wel strikt. Toen ik terug was in de slaapkamer was Lucas al aan het slapen. Ik deed stil mijn pyjama aan en las nog wat in bed. Ik was trouwens bij deel 4 van de boeken. Mijn moeder had de delen allemaal opgestuurd, er waren zelfs extra delen! Ik sliep vrij snel na een paar hoofdstukken gelezen te hebben in slaap. Ik werd rond 3:00 die ochtend wakker, helemaal bezweet. Lucas stond naast mijn bed en vroeg wat er aan de hand was. Ik heb waarschijnlijk weer een nachtmerrie gehad die ik me niet kon herinneren zei ik. Lucas kwam bij me liggen, ik sliep altijd weer rustig als ik bij Lucas was. Net zoals deze keer.
JE LEEST
In love with a Slytherin
Science FictionLotte is 11 jaar en krijgt haar brief voor Zweinstein, hier komt ze in een afdeling die ze totaal niet had verwacht, op Zweinstein komt er van alles op haar af. Dit boek is in dagboek vorm geschreven, soms klopt het qua jaaraantal voor geen meter, m...