2. Clout

581 19 5
                                    

Fenne Bakker
Ik zet de televisie aan en open Netflix zodat ik Riverdale kan kijken. Ik besluit seizoen één nog een keer te kijken. Seizoen vier staat er sinds een paar weken op, al vier afleveringen, maar Charlie en ik kijken dat altijd samen. Ze zou het niet leuk vinden dat ik het alleen kijk, daarom doe ik het ook niet.
Harry komt naar beneden lopen. Zijn haar zit in een knotje en hij draagt een zwarte trui en een grijze jogingbroek. Als hij me ziet glimlacht hij. "Hey." Ik glimlach terug. "Hey.", mompel ik. Hij laat zich vermoeid in de stoel zakken.
Ik heb Floor al een tijdje niet meer gezien; ze is weer in haar eigen huis gaan wonen, ik weet niet waarom, ik ben niet echt bezig met haar problemen. Ik besluit het aan Harry te vragen, hij zal het weten; aangezien hij haar vriendje is.
"Harry?" "Hmm?" "Waarom woont Floor hier niet meer? Ik heb haar echt al een tijdje niet meer gezien, ze komt hier bijna nooit meer. Als ik haar zie is dat vaak in het ziekenhuis als ze even bij Charlie is, maar ze blijft nooit lang. Ze zegt het druk te hebben me haar nieuwe baan.", leg ik uit. Harry kijkt op. "Er is wat gezeik.", zegt hij zuchtend. Ik kijk hem verwachtingsvol aan, hopend dat hij verder verteld. "Het is uit. Ik heb het een paar weken geleden uitgemaakt, sinds dien woont ze weer thuis en is Liam boos op me."
Verbaasd kijk ik hem aan. Floor heeft me hier helemaal niks over gezegd... Maar ja, ze praat sowieso niet veel meer met ons. "Wat is er gebeurd? Waarom heb je het uitgemaakt?" "We hadden veel te veel ruzie, ik was er helemaal klaar mee. En ik was niet meer verliefd op haar.", legt Harry uit. "En nu? Hebben jullie nu ruzie?" Hij knikt. "Ja, ik heb ruzie met Floor en met Liam." "Waarom ook met Liam?" Hij zucht. "Ik heb zijn zusje gedumpt... En je weet dat hij sowieso al niet echt achter onze relatie stond, dit was een beetje de druppel voor hem.", legt hij uit. Ik kijk hem medelevend aan. Snel schud hij zijn hoofd. "Kijk me niet zo aan, Fenne. Het is prima, ik voel me oké. Ik vind het erger dat ik ruzie heb met Liam."
Ik kijk goed naar Harry. Zijn nagels zijn zwart gelakt en zijn huid is goed verzocht. Ineens schiet het me te binnen. "Harry?" Hij kijkt op. "Mag ik je wat vragen? Iets persoonlijk, waar je eerlijk op moet antwoorden?" Verbaasd knikt hij. "Ja hoor." "De break up met Floor... Heeft die iets te maken met je seksualiteit?" Harry's ogen worden groot en zijn gezicht word bleek. Daar heb je het al. "Harry?", dring ik aan. Hij bijt op zijn duim en kijkt me niet aan. "Harry, alsjeblieft, geef antwoord." Hij kijkt langzaam op. "Ik denk het..." Ik knik langzaam. "Waarom heb je niks gezegd?" "Wat had ik moeten zeggen? 'Hey Fenne, niet boos worden hoor, maar ik heb je beste vriendin gedumpt omdat ik erachter ben gekomen dat ik niet straight ben.'? Dat kan ik toch niet maken?" "Maar dit wel?", bijt ik hem toe. "Je liegt tegen me, Harry. En dat vind ik veel erger dan dat je het niet zegt." Harry ontwijkt mijn blik. "Wat is je seksualiteit?" Hij schud zijn hoofd, als teken dat hij dat niet wilt zeggen. "Harry, alsjeblieft. We zijn toch vrienden? Die horen met elkaar te praten." "Hier valt niet over te praten.", snauwt hij. "Harry, het is normaal om-" "Nee, Fenne, het is niet normaal! Ik wil geen reacties. Van niemand. En ik wil al helemaal geen vragen. Het is niet zo makkelijk als jij denkt dat het is, oké?" En met die woorden, staat hij op en loopt hij weet terug naar boven. Ik zucht diep. Ik had er niet over moeten beginnen. Was Charlie hier maar. Die kon altijd zo goed praten, met iedereen. Ook als diegene niet wou praten. Langzaam begin ik te huilen. Ik mis haar zo. Ze is mijn beste vriendin maar ik heb al weken niet meer met haar gepraat. Ik veeg mijn tranen weg. Wat zal ik de rest van de dag doen? Isa is er niet, die is met Niall naar Charlie toe. Zal ik dan maar weer eens naar Floor gaan? Ik besluit dat te doen en vertrek niet veel later naar het huis van Floor. Als ik daar aankom staat de deur open. Ik klop alsnog aan, omdat ik het onbeleefd vind om zomaar naar binnen te gaan, maar ik krijg geen antwoord. "Floor?" Weer niks. Ik stap toch maar naar binnen en kijk zoekend om me heen. Dan hoor ik haar stem, vanuit de keuken. Ik loop er naar toe maar dan hoor ik dat ze in gesprek is. Maar aangezien ik geen antwoord hoor, neem ik aan dat ze aan het bellen is. Ik wil op de deur kloppen maar toch doe ik het niet. Mijn nieuwsgierigheid word iets te groot en dus besluit ik te luisteren. "Nee, natuurlijk weten ze niks... Weet ik. Ik mis jou ook, maar ik kom snel weer naar huis." Waar heeft ze het over? Ik leun wat meer naar de deur toe. "Wat moet ik dan zeggen? Luister, die meiden betekenen wel wat voor me. Harry, Louis, Liam, Niall en Zayn niet, die dump ik zo. Maar ik wil de meiden niet kwijt." Zodra de namen van de jongens vallen hap ik naar adem. Waar gaat dit om? Ons kwijtraken? De jongens dumpen? "Natuurlijk wil ik dat. Maar ik heb al de clout nu gehad. Iedereen, inclusief die meiden en zijn vrienden, denken dat ik Liam Payne's zusje ben. Ik heb alles wat ik wou." Mijn ogen worden groot. Wat?! Het is niet echt?! "Nee, Liam heeft geen contact met zijn moeder... Omdat hij dacht dat ze had gelogen over zijn zogenaamde zusje. Daarom is hij boos op haar, dus hij vraagt het toch niet na. Ik denk dat het beste is dat ik gewoon vertrek. Ik laat wel een nep briefje achter en dan ga ik gewoon weg. Dan kom ik naar jou toe, oké?" Snel sla ik de deur open. Floor hapt naar adem als ze me ziet staan. "Fenne... Ik... Ik..." "Jij gaat helemaal nergens heen. Niet zonder dat je dit alles hebt uitgelegd!"

Hello lieverds, ik wou dit deeltje er eerder op zetten maar wou nog even wat wijzigen. Anyways, here ya go. Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Vergeet niet het sterretje aan te tikken en misschien nog een comment achter te laten?
All the love. ❤️

𝐈ʼ𝐌 𝐍𝐄𝐕𝐄𝐑 𝐄𝐕𝐄𝐑 𝐆𝐎𝐍𝐍𝐀 𝐋𝐄𝐓 𝐘𝐎𝐔 𝐆𝐎 , one direction Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu