About

5.5K 353 94
                                    

〖 DISCLAIMER 〗

✎ buku ini 100% di tulis oleh saya, lakiskar. harap tiada yang memplagiat ataupun meniru :(

✎ inspired by kdrama The Tale Of Nokdu and Hwarang.

✎ warning! penggunaan ayat keling yang tidak terkawal. jalan cerita merapuh dan bersemut. harap tidak berasa cringe

✎ CERITA INI SEKADAR FIKSI SAHAJA DAN TIDAK BERKAITAN DENGAN FAKTA DUNIA. SEKIAN



✯ Started on : 27 Nov 2019
✯ End on : 25 Dec 2019
✯ Status : COMPLETE / IN EDITING

enjoy your reading !



























------------

Muka dia ,

"Persis Yang Mulia , Raja Hanyang."

Perwatakan dia ,

"Rasa macam nak hempuk guna selipar."

Percakapan dia ,

"Langsung tiada adab."

Identiti dia ,

"Rahsia , sayang."

------------

Tahun 1980 ,
Kerajaan Hanyang merupakan sebuah kerajaan yang terbesar di Selatan Korea. Kerajaan Hanyang memiliki sistem pemerintahan yang sangat teliti. Oleh kerana hal tersebut , Kerajaan Hanyang di kenali sebagai Kerabat Diraja yang paling berpengaruh dan hebat dalam memainkan peranan sebagai tentera Diraja.

Yang Mulia , Raja Kim Tae Seok , ialah Raja Agung Kerajaan Hanyang yang cukup di sanjung oleh rakyat buat masa sekarang. Sudah hampir 30 tahun Raja Kim Taeseok memerintah Hanyang tanpa seorang pun penganti.

Rakyat di fahamkan bahawa Raja Kim Taeseok mempunyai seorang anak perempuan yang baru sahaja berumur 17 tahun. Oleh kerana Puteri Kim Soo Hyung , iaitu anak perempuan kepada Raja Kim Taeseok masih muda , maka proses penurunan takhta masih lagi dalam perbincangan.

Kerana di dalam sistem pemerintahan Kerajaan Hanyang , anak perempuan tidak akan naik takhta sebalik nya harus menikah dengan Putera Mahkota mana-mana kerajaan lalu menetap di sana sebagai seorang Ratu.

Isteri kepada Raja Kim Taeseok baru sahaja di sahkan mengandung beberapa bulan yang lepas. Permaisuri Go Mi Rae yang berumur 30 tahun itu telah mengandung selama 7 bulan. Ramai golongan Dukun Diraja yang kerap mendatangi Permaisuri untuk mendoakan bahawa anak di dalam kandungan itu ialah anak lelaki.

Raja Agung Hanyang pula kerap di datangi oleh Juruubat untuk merawat lelaki tua itu agar sentiasa panjang hayatnya sehingga penurunan takhta kepada anak lelaki.

---------

Aku ,
Song Hae hyun.

Salah seorang gadis berumur 19 tahun yang bekerja sebagai seorang Penari Terlatih di Rumah Yeonchang.

Rumah Yeonchang ialah nama tempat yang menerima kaum perempuan lingkungan umur 17 hingga 30 tahun untuk belajar menari pada majlis kerabat Diraja yang selalu di adakan tepat pada bulan Disember , bulan yang cukup bermakna buat Yang Mulia , Raja Hanyang.

Di Rumah Yeonchang , Ahjumma Han , iaitu pengasuh aku sejak kecil lagi adalah seorang peniaga Ubat-ubatan tradisi Korea yang berasaskan semula jadi selalu meminta aku untuk menghantar ubat ke Klinik mahupun perumahan sekitar Kerajaan Hanyang yang memerlukan.

Aku suka kan air , tapi aku ada phobia teruk mengenai air.
Semuanya mengenai permulaan hidup aku di Rumah Yeonchang ini.

"Omma , pegang tangan Hyun."

Dan itu kali terakhir sebelum aku bergelar seorang anak tunggal.

----------

"Oi! Kau buat apa menangis sendirian depan tasik ni? Tak takut kena makan buaya ke?"

And that's him.

Unmanners guy.

"Awak dah gila ke? Ini tempat perempuan , awak pondan ke hah nak masuk dalam ni?!"

And guess what?

He's just laughing like crazy.

"Dia cuma sesat jadi saya biarkan dia menetap untuk sementara waktu di sini."

Like an idiot ,

They cheated me about him.

"Aku suka udara malam , sebabtu suka keluar malam."

He's so suspicious.

And he's very attractive for me.

"Untung lah awak lahir masa sambutan besar-besaran di Istana."

They said , it's him.

"Awak cakap awak cuma orang biasa , tapi kenapa awak main pedang macam awak dah memang terlatih?"

The great warrior of Hanyang.

"A-awak bunuh dia."

The hidden identity of him.

"Beritahu saya. Siapa awak sebenarnya? Apa kemahuan awak di sini?!"

It's the reason why ,
King Of Hanyang never down to his throne.

"Aku , Kim Taehyung."

And he's the terrorist of Hanyang.

---------



thanks for all your support ♡

[COMPLETED] 너의 편 | SIDE OF YOU feat Kim TaehyungWhere stories live. Discover now