"------s--a--na-----r---am---bu----t-----b--ir----uu!--"
"Hah?"
...
"Apa dia cakap?"Soal Senju.Nahi mengangkat bahu tanda tidak tahu.Senju memandang Rayyan dan Violet.
"Saya pun tak pasti Senju"Kata Violet dengan bingung.Sementara itu Aizen kekal diam.Subaru masih memikirkan kata kata Lilian.
"Ianya rambut biru"Kata Subaru memecahkan kesunyian yang dipenuhi kebingungan.
"Rambut biru?"Kata Rayyan."Betul kan apa yang aku dengar,Aizen?"Soal Subaru sambil memandang Aizen
Aizen mengangguk."Lilian kata..'Sana Rambut Biru' aku rasa maksud dia pelaku sebenar,Si wanted sebenar"Terang Aizen
Mereka semua kagum dengan Aizen yang dapat menyelesaikan masalah.Itu masalah ke?
"Kalau Lilian dah kata sana,mesti dia ada berdekatan!Apa kata kita cari"Gesa Violet.Aizen memandang Violet dingin.
"Sensei bodoh ya?Apa guna kita suruh Ciel tolong carikan senarai kalau sesenang tu nak cari pelaku tu,ada sebabnya Ciel suruh tunggu kita di sini"Tegas Aizen membuatkan mereka semua merinding.
"K-kalau ya pun jangan la cakap saya bodoh!"Geram Violet."Memang betul apa yang dia cakap Violet,janganlah marah dia..kau yang tergesa gesa"Dingin Rayyan.Terkedu Violet.
"Sekurang kurangnya..kita cuba tengok muka dia dulu..Tak boleh?"Soal Nahi berhati hati sambil memandang Aizen.Aizen menatap wajah Nahi lama.Makin dilihat makin meluat.
"Kau ni memang banyak pasal,tengok boleh jangan ditegur.Dari sini!"Tegas Aizen dengan wajah dingin.Nahi dan Violet mengangguk laju."Eh kau sekali Violet?"Kata Rayyan sambil tersengih.
Bukkk
"Apahal aku kena pukul tapi Aizen tak...?"Sedih Rayyan sambil duduk di penjuru.
"Mana ekk~"Violet terjengket jengket mencari."Itu la kau..pendek lagi"Sengih Rayyan sambil memandang kearah lain.
Violet terus menoleh memandang Rayyan.
Gebuukk
"Adedehh.."Terciumlah wajah Rayyan ke lantai.
"Rayyan sensei memang suka cari pasal ek..?"gumam mereka semua kecuali Violet.
Violet dan Nahi kembali mencari pelaku.Keadaan amat sunyi semasa mereka mencari dari jauh.
"-----t--ak--------a-d----a-----d-ia-----da-----h--pe---r----gi"Kata Lilian sayu sayu.Terkejut mereka semua mendengar suara itu.Tadi diorang tak terkejut sebab diorang ternanti nantikan bunyi tu ni sekarang tiba-tiba muncul.
"Eh apa dia Lili chan?"Soal Rayyan.Tapi Lilian senyap kembali.Rayyan menoleh memandang Aizen dan Subaru.
"Apa dia cakap?"Soal Rayyan dengan wajah bingung.
YOU ARE READING
You My Destiny
Fantasy[Update Once a Month] Jio Haya seorang pemuda lelaki yang berumur 15 tahun hidup dalam keadaan kucar kacir sehingga menyebabkan dia dibuang keluarga dan kehilangan makcik kesayangannya.Kini dia hidup keseorangan dipulau kawan,dibuli,diejek.Tetapi di...