Part 39:Pencarian 2

178 9 5
                                    

"Jangan risau..penyeksaan kau takkan lama..tunggu kami cari kawan kau tu ya..emm apa nama dia? RAYYAN kan?"Kata pemuda itu dengan sengihan menakutkan di bibir

Mata Violet terbeliak

Aizen dan Ciel tiba di destinasi mereka iaitu pejabat yang dipenuhi maklumat kesemua Angel tidak kira apa jenis sekali pun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aizen dan Ciel tiba di destinasi mereka iaitu pejabat yang dipenuhi maklumat kesemua Angel tidak kira apa jenis sekali pun.Selalunya tempat yang begini hanya boleh masuk oleh orang tertentu,Ciel salah satu angel yang boleh masuk ke tempat ni.

"Hei Aizen..kau nak ikut masuk ke?"soal Ciel

Aizen berfikir sebentar.Kalau dia masuk ada dua kemungkinan yang akan jadi,yang pertama dia lepas masuk tanpa ditangkap dan yang kedua semestinya dia ditangkap dan mungkin mati.Tapi kalau dia lansung tak masuk,macam mana dia nak tolong Ciel?

"Aizen?..jangan termenung lama sangat"Ciel menyedarkan Aizen kembali dari akal fikirannya.

"Oh ya maaf..aku rasa perkara yang aku buat ni mungkin ambil risiko,tapi demi Lilian..aku kena buat rasanya.."Senyum Aizen dengan yakin

Ciel terasa hormat dengan cara Aizen walaupun ianya akan membahayakan dirinya sendiri.

"Aku ikut kau masuk Ciel"Kata Aizen

"Ok"

...

"Kau pernah tak terfikir kenapa kau yang dipilih?" kata-kata Subaru masih terngiang ngiang dalam akal fikiran Lilian.

"Kenapa..?Kau tanya aku kenapa Subaru?..."

"Lili!"panggil Subaru kuat kerana Lilian tidak meresponnya sebelum ini

"Y-ya Subaru kun!"kata Lilian kuat.Membuat semua orang melihat.Lilian malu sendiri,dah la dia sedang berada dalam badan haiwan pil.

"Pftt ahahhahha..kenapa dengan awak hari ni Lili?"Soal subaru sambil gelak tawanya meletus.Lilian tercenggang.

"Hmmph--ahahah saya pun tak tau Subaru kun.."Ketawa Lilian juga

Subaru tersenyum dia menepuk kepala Lilian.Membuat Lilian tersentak.

"Oh ya Lilian..kembali ke topik,saya nak tanya awak satu lagi soalan.."Kata Subaru sambil mukanya hanya mengahadap kehadapan.Lilian pantas memandang Subaru.

"Ya apa dia?"Soal Lilian

"Kat sini.Sekarang.Tempat ni..awak ada rasakan sesuatu?"soal Subaru dengan serius.Lilian menyengetkan kepalanya sedikit tanda tidak faham.

Mata Subaru mula meliar tanpa wajahnya bergerak sedetik pun.Membuat Lilian juga berasa was was.

"A-apa sebenarnya..yang awak rasa Subaru kun?"Soal Lilian dengan nada takut takut.

"Musuh"singkat Subaru membuatkan badan Lilian terloncat.

"M-musuh..?Maksud awak..orang yang sedang bermain permainan sorok sorok dengan kita macam yang Aizen cakap tu?"Soal Lilian lagi

You My DestinyWhere stories live. Discover now