Pada pagi yang sangat indah..Aizen bangun dari ti--
"Arghhh!!"
Terkejut thor
"Pahal?!"Haya dan Frey dengan pantas berlari ke bilik Aizen.Aizen yang bengang memandang rakan sebiliknya itu.
"..aku..cuba buat diri aku bangun dari katil"Gumam Aizen
Tapi walaupun Frey tak dengar,Haya dapat tahu."Bukan kelas kau yang belajar hari ni..hari ni Frey"Jeling Haya.Aizen hanya bersabar
Dasar penceroboh Privasi
"Tetiba menyesal ejek korang dua haritu,ampuni la aku supaya aku tidak disusahkan di kelasku"Haya dan Aizen memandang jegkel.
"Jangan bagi aku pandangan tu..korang"Frey hanya mampu mengetap gigi
"Heh,aku buat muka apa?~"Soal Haya dengan sengihan.Frey tersenyum dan cuba mengangkat tangannya untuk menumbuk wajah kacak Haya tu.
Tapi
"Sudah la tu!Nak gaduh kat luar,aku nak bersiap lagi ni.."Marah Aizen.Terus terhenti pergerakkan Frey.
"Kau..kan mana ada kelas?"Soal Frey lagi.Aizen terfikir tentang apa yang diberitahu Rayyan sensei.
"Kalau rakan sebilik kamu tanya kamu nak pergi mana,kata balik rumah ya~?"
Sebelum menjawab Aizen mengangguk angguk sendirian."Aku nak balik kejap,ada hal dengan family"Dingin Aizen
Frey hanya mengokan saja manakala Haya memandang tajam."Sial..dia baca fikiran aku lagi ke?" Aizen mula merasa gementar
"Ouh ya ka.."Kata Haya dan dia terus beredar dari bilik Aizen.Begitu juga Frey.Selepas mereka berdua pergi,Aizen hanya mampu menghembus nafas lega kerana Haya tidak dapat tau tujuan sebenarnya.
...
"Aku pergi dulu Haya!"Kata Frey dan keluar dari dorm."Hm"Kata Haya.
"Apa yang aku nak buat hari ni?Nak berlatih dengan Ken dan Nami tak boleh sebab Nami ada kelas.."Cemuh Haya
Sementara Haya sedang berfikir untuk melakukan apa.Aizen berjalan kearahnya."Kau dah nak pergi?"Soal Haya
"Haah..nanti malam ni dan esok kau dan Frey makan di kantin saja"Pesan Aizen."Em"Kata Haya.Sementara Aizen sedang memakai kasut Haya memandang tajam kepala Aizen.
"Ok aku pergi dulu..nan--"
"Aku tak tau untuk apa kau pergi ke tempat puak Angel tu,tapi berhati-hati..kitaorang akan tunggu kau balik"Haya memotong ayat Aizen dan berkata sedemikian dengan selamba.
Terbeliak mata Aizen mendengar ayat Haya.Dia dah agak yang budak ni dah baca fikiran dia dan tau tapi Haya diamkan diri sebab ada Frey."Kenapa tak cakap apa-apa?"Soal Haya dengan dingin.
YOU ARE READING
You My Destiny
Fantasía[Update Once a Month] Jio Haya seorang pemuda lelaki yang berumur 15 tahun hidup dalam keadaan kucar kacir sehingga menyebabkan dia dibuang keluarga dan kehilangan makcik kesayangannya.Kini dia hidup keseorangan dipulau kawan,dibuli,diejek.Tetapi di...