Part 35: Help me

191 14 3
                                    

"Kita masih ada peluang..kita hanya perlu cari diantara kempat empat ni,yang mana yang masih tinggal di tempat ni"Kata Aizen

Mereka semua mengangguk.

"Tunggu kejap"Tahan Ciel kepada mereka semua

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Tunggu kejap"Tahan Ciel kepada mereka semua."Ya?"Soal Violet

Ciel mengehela nafas."Takkan nak keluar berduyun macam ni?!Pilih beberapa orang sahaja"Tegas Ciel.

Terkejut mereka."Kalau macam tu aku ikut~"Sengih Rayyan tapi ditahan Ciel."Kau tak boleh,kau bising nanti jadi pusat perhatian"Dingin Ciel.

KRAKK

Seperti ada bunyi hati yang pecah dari dalam Rayyan apabila mendengar rakan baiknya tidak mempercayai dirinya.

"Uhuk"Sedih Rayyan sambil berundur.

"Aku cadangkan Violet,Aizen,Subaru dan....."Mereka semua menunggu Ciel menghabiskan kata katanya

"Lilian"

"Ehhh!?"Terkejut mereka."Kenapa Lilian?!"Soal Subaru ke Ciel sedikit marah.

"Sebab lebih senang kita nak memastikan pelaku tu"Kata Ciel.Subaru memandang Aizen yang hanya diam dan tidak menentang.

"T-tapi bukan ke ni akan membahayakan Lilian,macam mana kalau sihir tu hilang waktu dia ikut kita?!"Tegas Subaru sambil memegang bahu Ciel dengan kuat.

"Sebab itu kita bawa Violet!"Kata Ciel sambil memegang lengan Subaru.

TAP

Aizen meletakkan tangannya di atas bahu Subaru untuk menenangkan Subaru.Subaru menarik nafas dalam cuba untuk menenangkan diri.

"Huhhhh...Aizen..kita kena bawa Lili?"Soal Subaru ke Aizen.Aizen mengangguk sambil menatap mata Subaru seolah tatapan itu memberi maksud percaya kepadanya.

Subaru mengangguk.

"Jadi..kalau kau dah bertenang,mari kita pergi sekarang..Lilian kamu ada di sini kan?Jangan sampai tertinggal ikut rapat"Pesan Ciel

Lilian mengangguk dari sebelah Violet.Walaupun tidak kelihatan.

"Mari kita bertolak"

~~~

"Jadi...kita nak mula dari mana dulu?"Soal Violet kekok.

Ciel memandang empat dokumen di tangannya."Kita boleh mula dengan pergi ke alamat seorang demi seorang"Kata Ciel

"Tapi tempat ni kan besar..macam mana tu nak cari?"Sengih Violet.

"Sebab mereka semua ni guardian air jadi senang saja la kan,tempat tinggal mereka di kawasan yang sama"Jelas Aizen.Ciel mengangguk.

"Betul kata dia,kita hanya perlu pergi ke tempat kawasan pembiakan guardian air angel"Kata Ciel sambil menunjuk kirinya.

Semasa berjalan

You My DestinyWhere stories live. Discover now