"Wooseok-shi, mianhae. Ni je yang saya mampu belanja. " kata Somi lalu meletakkan coffee yang dibeli untuk Wooseok dan dirinya ke atas meja kerjanya.
Kini, dia berada di dalam kedai bunga miliknya sendiri. Dia berpatah balik gara-gara tidak mahu tertangkap dengan netizen diluar sana yang dia ada dengan Wooseok.
Jeng Jeng Jeng.
"Eh. Buat susah-susah je. " balas Wooseok lalu membuka penutup tin coffee tersebut.
"Tak susah pun. Masuk dalam sana, buka pintu peti ais, ambik tin ni dua then tutup balik pintu peti ais, keluar dari situ. Last sekali bagi dekat awak. "
"Nampak panjang, tapi sebenarnya mudah." Sambung Somi lagi.
Wooseok tergelak kecil dengan kata-kata Somi. Dia meletakkan kembali air minuman tin itu.
"Kelakarlah awak ni. "
"Oh. Wooseok-shi. Kenapa ada dekat area sini? " tanya Somi pelik. Ya lah. Malam-malam begini, sendirian. Lagipula, Wooseok seorang idol.
"Sengaja nak ambil angin malam. Dah lama tak merasainya selepas final produce x 101. So.. Somi-shi tengok kan? " tanya Wooseok sambil melihat nametag Somi yang tak dibuka-buka.
Dengan pantas Somi mencabut nametagnya selepas perasan benda itu diperhati Wooseok.
"Dah tu. Kenapa nak tegur saya? Boleh je kan senyap-senyap. Tak takut ke saya viral gambar awak dengan saya dekat Instagram, Twitter. Lepas tu, buat caption 'With My Namchin' then semua kecam awak. Tak takut? " tanya Somi kepada Kim Wooseok.
"Saya percaya yang awak takkan buat begitu. " balas Wooseok dengan senyuman yang manis.
Tiba-tiba.
"Somi! Tadi kata otw nak balik. Asal kau tak balik lagi? "
YOU ARE READING
Macarons
Fanfiction❝ Angin malam yang membuatkan dia dan aku bertemu kembali.❞ ✉ language : malay ✉ status : completed ✈ start : 24/O3/2O2O ✈ end : 1O/O4/2O2O © -hvleybby, 2020