14

4 2 0
                                    

"Somi. Minggu depan X1 ada buat mini fanmeet dekat mini stage yang ada dekat Gangnam. Kau tak join ke? " soal Yoojung sebaik sahaja menghidangkan stew kimchi hasil tangan dirinya buat tetamu tidak diundang di rumahnya.

Somi tersenyum kecil lalu mencapai chopsticks.

"Aku rasa aku tak join. " jawapan Somi yang diluar jangkaan!

"Apahal pula kau ni. " geram Yoojung lalu menghabiskan kunyahan nasi di mulutnya. Kawan dia yang seorang dah buang tabiat ke apa? Kalau dulu menangis-nangis nak jumpa X1. Sekarang ni. Apa sudah jadi?

"Wooseok dah makin kerap datang kedai bunga aku. Kekadang dengan saeng dia. " Somi menjelaskan perkara sebenar kepada Yoojung.

"Oooo. Pergi jelah. Tak salah pun kan? "

"Memanglah tak salah. Kotnya tiba-tiba si Wooseok tu terlepas mesra dengan aku, fans semua tahu, tak ke mati aku? " soal Somi kembali.

Yoojung berfikir sejenak. Ada betul apa yang Somi katakan.

"Aku terima jawapan kau sebagai jawapan A+." balas Yoojung mengangkat kedua dua ibu jarinya tanda terima. Somi menghebus nafas lega kerana sahabatnya itu sangat memahaminya.

"Oh ya. Cepat sikit makin eh. Pukul 9 nanti ada drama Extraordinary You. Aku tak nak miss satu episod pun. So, kalau rasa nak aku yang basuh pinggan kau makan tu, makan cepat sikit. " tegur Yoojung hingga menyebabkan Somi menjeling.

MacaronsWhere stories live. Discover now