20

17 2 0
                                    

"Somi, awak suka saya sejak 11 November 2015 ke? "

Soalan itu. Soalan itu betul-betul membuat jantung Somi berdegup kencang. Dia tidak tahu bagaimana mahu jawab.

Lagipula, how can Wooseok know about this?

Mata Somi meliar ke arah setiap sudut kedai kecilnya itu sehingga matanya tertacap pada sehelai sticky note berbentuk segi empat yang agak kelihatan sudah berusia.

Tertulis disitu ialah 김우석 dan tarikh pertama kali dia mengenali dan menyukai Wooseok, 11 November 2015.

Sepantas mungkin tangannya mencapai kertas itu dan menyoroknya walaupun dia yakin Wooseok telah membacanya.

"Sorry. My mistake. Kalau itu yang buat awak rasa tak selesa, saya buang sekarang." kata Somi. Dia cuba bangun untuk bergerak ke tong sampah yang sejauh semeter dengan dirinya.

Tetapi dihalang oleh Wooseok.

"Saya tak kata yang saya tak selesa. Saya just tanya. Awak suka saya sejak hari tu ke?" tanya Wooseok sekali lagi.

Pada masa yang sama, di pantry.

"Woi. Kau rasa kita kena keluar sekarang ke? " bisik Eunsang yang sedang menghendap keadaan di hadapan kepada Soyeon.

Tetapi Soyeon tidak membalas apa-apa. Dia musykil. Apa yang menariknya drama yang sedang mereka tonton ni. Setakat Wooseok hyung dan Somi nuna je. Apalah sangat.

"Fokus sangat sampai aku tanya pun tak dengar. " bisik Eunsang ditelinga Soyeon.

Akibat tindakan Eunsang itu berjaya mengejutkan Soyeon, kepalanya terkalih ke arah telinga yang di sapa suara garau Eunsang mengakibatkan bibir mereka bersatu.

Mata Soyeon jelas menunjukkan bahawa dia terkejut lalu menolak Eunsang kasar hingga Eunsang terdorong ke belakang.

"Kau gila ke apa!? " bisik Soyeon dengan keadaan yang marah. Pantas kilat dia mencuci bibir sucinya yang terkena bibir Eunsang. Dia juga mengelap bibirnya itu.

Sambil-sambil itu dia melihat Eunsang; berdiri bersandar pada dinding sambil melihat ke arah telefon pintarnya.

Soyeon just like 'what? Dia tak ada reaction ke? '

Dia bergerak kembali ke tempat asal dia semasa menghendap kakaknya.

Somi mengangguk perlahan sehingga berjaya membuatkan Wooseok yang dari tadi memberi wajah dingin tersenyum manis.

"Awak tak nak teruskan hubungan kita ke peringkat yang seterusnya ke? "

Somi memandang wajah Wooseok dengan muka yang tidak percaya.

Wooseok masik kekalkan senyuman manisnya.

Dia tidak tahu sama ada dia perlu terima atau tidak. Wooseok seorang idol. Dia famous. Macam mana kalau one day relationship diaorang terexposed?

Dia buntu.



-The End-

Yeay!
Finally, fanfic aku pertama kali
sampai ending.
Kalau tak before publish
unpublish je kerja.
Then, menyesal sebab tak habis kan.

Mungkin you guys macam tak
puas hati kan ending dia.
Hahaha.
Sengaja aku buat begitu.

Aku ingat nak buat season 2.
Tapi. Macam dalam mimpi je.
Yalah. 100 readers pun tak cecah lagi.
Ada hati nak buat season 2.

So, kalau jadi,
aku buat dekat book baru.
Sengaja nak buat book baru.
Tak nak buat dekat book yang sama.
Biar bila orang nak stalk
'stories by hvleybby'
ada banyak.
Hahaha.

Bye!

MacaronsWhere stories live. Discover now