4

2.4K 552 68
                                    

[Cukup rasanya 4 update untuk hari ini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[Cukup rasanya 4 update untuk hari ini. Jumpa nanti!]

Panahan anak mata Jungkook menikam tajam. Segera aku berundur ke belakang setelah selesai mengikat tangannya menggunakan gumpalan tali.

'Sembunyikan diri jika kau tak yakin untuk bertemu poseidon.'

Usai menjarakkan diri daripada Jungkook, aku merenung keadaan dirinya yang bermandikan peluh resah.

Fokus anak mataku mendarat di tubuhnya yang tidak berbaju. Mataku membulat tika ukiran tattoo berwarna emas dan hitam mewarnai permukaan dada dan kawasan belakang tubuh serta lengannya.

'Ingat, Jungkook sayang Yoon Ji.'bibirnya yang merekah pucat tetap berdegil untuk berkata kepadaku.

"Poseidon, poseidon, poseidon."

Giliran Jungkook menghempaskan tubuh sasanya di atas lantai. Sayup-sayup bunyi suara orang membaca mantera poseidon berulang kali menerobos masuk ke dalam corong telingaku.

Setapak aku melangkah ke belakang. Tali yang mengikat pergelangan tangan Jungkook sudah tinggal bayang.

"Bangkit poseidon. Bangkitkan dirimu."

Kedua-dua cuping telinganya ditekap kuat. Mantera yang kedengaran berbisik keras, kuat dan mendayu-dayu menemani suasana di sekeliling kami.

"Poseidon, poseidon, poseidon."

Aku kaku di hadapannya. Diam tidak terkutik memandang gerak-geri Jungkook yang meliar.

'Sayang...kau..Yoon Ji.'

Jungkook membiarkan esak tangisnya menanggung kesakitan berbunyi lantang.

Automatik tubuhku berlari ke arahnya. Jemariku menggeletar hebat tatkala warna air matanya bertukar merah pekat seperti darah.

Bahagian atas tubuhnya lengkap dan sempurna dihiasi tattoo dan ukiran emas bersulam indah.

Tubuh Jungkook terkulai lembik di atas ribaanku. Belum sempat aku menyelak helaian anak rambut yang menutupi dahinya, pergelangan tanganku digenggam kuat.

Genggamannya kian kuat dan rona kulit tanganku mula memerah.

"J-jungkook, saya Yoon Ji. Please remember me. Jebal."

Tubuhku ditekan kasar ke atas lantai. Mirip seekor singa menanti masa untuk membaham mangsanya, Jungkook mengunci pergerakan lenganku.

"Sebut nama aku. Sembah aku."

Jemarinya merayap di leherku sekaligus saluran pernafasanku diseksa bersama senyuman melirik jahat olehnya.

"Aku Poseidon. Aku inginkan kau. Kau menarik bagiku."

Kucupan bibir jahat itu berlabuh di atas dahiku.

"Siapa aku dalam hidup kau?"

Jungkook menyoal keras. Daguku didongakkan secara paksaan ke atas.

"A-awak Poseidon yang saya inginkan."

-tbc-

A/N:

Saya harap bab ini menjadi percubaannya. Idea fanfic ini datang spontan dan saya terus menaipnya. Ksksksksksks.

Any feedback so far?

Saya cukup gembira ada readers yg sanggup luangkan masa untuk menyokong karya ini.

Me💓 you.

We will see again later. Saya akan update baki 6 bab dalam beberapa hari lagi. ❤

[C]Poseidon | JJKWhere stories live. Discover now