Masennuksen keskelle jotain iloista

23 2 0
                                    

Istuimme kahden ystäväni kanssa autossa. Olimme kaupan edessä odottamassa ystäväni äidin ja kolmannen ystävämme tulemista kaupasta. Kesken kaiken sanoin: "Mansikka." Edessä istuva ystäväni (sanottakoon häntä nyt vaikka nimellä...öööö......Iids😂okei sori) kääntyi ja katsoi minua kysyen: "Että mitä?"
"Sanoin että mansikka." vastasin hymyillen.
"Joo, mutta miksi näin?" Iids nauroi.
"Mä en tiedä koska olen mansikka ja makaan täällä pokerisetin päällä." Makasin siis takapenkillä.

Hetken päästä edestä kuului naurua. "Mitä helvettiä mä just luin? Olen kunnossa."
"LaPsIyStÄvÄlLiNeN kAnAvA." peittelin nauruani ja helaroin.
"Jösses mä en ees tajunnu!"
Mä, joka päätin tutkia että ketä ihmisiä ulkona kulkee: "Whu aar ju bitch?"
"BITCH!" kuului terävä huikkaus edestä. "Sitte....scroooolll..." Iids oli päättänyt tutkia youtuben etusivuaan.

"Miks sä hierot sun nenääs...tää yks hieroo tääl nenäänsä tohon...ööh..." osoitin vieressä istuvaa ystäväistäni joka yritti vain lukea jotain fanficciä ja olla hiljaa samalla kun mä ja Iids sekoilimme. (Kutsuttakoon häntä Maikaksi)
"Ja mä kuuntelen laadukasta musiikkia." Iids jatkoi lausetta.
Maika, joka oli ollut hipihiljaa tähän asti, kysyi: "Kuunteleks sä bilelistaa?"
"Eei se kuuntelee xxxtentacionin rythym." vastasin ennenkuin Iids sai avattua suunsa.
"Tetenssön?" Maika ihmetteli.
Tässä vaiheessa Iids repesi. "Nii mikä oli?"
"Tentenssön." naurahdin.
"Tetesön?" Maika kysyi. Aloin nauramaan ja sain vain pihistyä pienen "joo".
"Missähän on se bilelista..." Iids tutkiskeli spotifytaan.
"ONKS SIELLÄ SÄÄD?" kysyin tarpeettoman kovalla äänellä.
Iids katsoi mua hetken aikaa vastaten sitten kylmästi ei.
"No mikä äxän biisu siel o?" kurtistin kulmiani.
Maika kysyi kärsimättömästi: "Mikset sä laita bilelistaa?"
Ja tähän mä vastasin sen enempää ajattelematta "Koska se on peruna."
"Vois laittaa bilelist- JOOO. Otetaas tuosta vähän ettimis mussiikkka." sanoi tämä etupenkin sankari.
"Kukas helll...luntaiseurakunta tuo on..." kysyin reveten Iidsin kanssa. Maika vaan kattoi meitä kuin hulluja.

Tuijottelin ikkunasta ulos ja katselin tutun näköisiä ihmisiä. Hetken hiljaisuuden jälkeen Iids tuhahti: "Mmis biletyslista?"
"Emmä tierä se o karannu." naurahdin.
"Annappa mä etin." Maika sanoi ojentaen kättään etupenkkiä kohti. Iids antoi puhelimensa ja Maika etsi oikean soittolistan.
"Siinä se onki! Paina siit...saaaaahhh..." Iids tuskastui näpättyään toisto napista ohi.
"Saaavujuusto. Paina ei kiitos nii se hävi..voi vit-" tyrskähdin nähdessäni minkä mainoksen spotify Iidsille antoi.
"Miksi tämä mainos?!?!?!" Iids nauroi.
"Mikä?" Maika kysyi kiinnostuneena.
"Se oli se...." en saanut naurultani lausetta loppuun.
"Näytä ny mikä!!"
"Se alwayssin se joku mainos." sain vihdoin vastattua.
"Aaaaaa se mainos!" Maika naurahti vetäytyen taas lukemaan.
"Voi eläääämä mainos..." Iids oli vihdoin rauhoittunut.
"Mitäs sieltä tuleeka- SE TULEE UUDESTAAN!!!!" Iids ja mä saimme niin karmean naurukohtauksen että varmasti se kuului auton ulkopuolellekkin. Mainoksen loppupuolella Maika sanoi: "Hei mistä vetoo että Tuuren biisi on ensimmäinen?"
"Mikä biisi siel on Tuurelta?" kysyin pyyhkien silmiäni.
"Kaikki. Täällä on kaikkea." Iids sanoi ennen Maikaa.
"Jesss!" hurrasin.
"Siel on lastenlauluja." Maika totesi hymyillen.
"EI JES!" rääkäisin.
"Noni nyt se lähti pois. Mikäs sieltä tulee..." Iids sanoi.
"Suuuuomen muotoisen pilven alla." totesin.
"Se on hyvä biisi!" Maika innostui.
"Se on." myönsin.
"Mä masennun moikka eikun mitäs hell- eeei...." Iids puhisi jotain itekseen.
"SEPPO!" huusin taas.
"Joo joo tää on..." Iids jatkoi yksinpuheluaan.

Huomasin kaksi hahmoa joita luulin kolmanneksi ystäväksemme ja Iidsin äidiksi.
"Hei nytkö ne tuli...ei sittekkää, mä en nää mitää ku toi ikkuna on huurus!" marmatin.
"Ei se oo huurus vaa pilves!" Maika tokaisi.
Iids päätti pyyhkiä ikkunaan pienen kolmion.
"Hei tuo auttaakin paljon!" naurahdin.
"Hemmm...onkohan täällä..." Iids pohdiskeli ja penkoi hansikaslokeroa.
"Pyyhkijöitä." sanoin mietteliäänä.
"Mitä hell..." Iids otti käteensä pienen pullon.
"Hei siel on erisani juodaan se!" hihkaisin.
"Juodaan se?!" Iids hämmästeli ja alkoi pyyhkiä ikkunaa. "Tää ei oo akwardia."
"Eei ni..." sanoin ajatuksissani.
Iids repesi ja sai sanottua "Tota".
"Eiks niitä yleensä pitäis ulkopuolelta putsata?" kysyin.
"Ehei kyl se tällee lähtee!" Iids sanoi.
Huomasin ystävämme ja Iidsin äidin kävelevän autolle päin. "Hei tossa ne on!" hihkaisin.

Nimet muutettu ja vähä tapahtumia. Tälläinen hommeli kävi eräänä perjantaina :)

Ra(s)kas MasennusWhere stories live. Discover now