"BAYAR HUTANG AKU LAH SIAL"
"Saya minta maaf saya takde duit lagi nak bayar hutang tuan"
"Eh aku lah budak ni kang, han kita nak buat apa ni han"
"EY KAU NI JANGAN SAMPAI AKU TAK PERNAH BUNUH ORANG KAU JADI ORG FIRST AKU BUNUH HA"
"lek han lek"
Aku dengar bising2 dekat lorong gelap tu haih dah lah aku kena lalu situ, ada sebut bunuh2 lak apahal? Nak tak nak aku beranikan juga diri aku untuk lalu situ. Aku nampak samar2 sekumpulan lelaki tengah ugut kot sorang lelaki yang dah terduduk depan diorang.
Aku ni pula jenis nak tahu semua benda so aku cuba dekatkan diri aku dengan diorang and curi2 dengar apa yang diorang bincangkan.
Ouh diorang kutip hutang, tapi diorang ni ahlong ke? Tapi an asal ada budak comel dalam kumpulan diorang tu? Fuhh rupa je comel tapi perangai ish ish ish. Salah seorang daripada diorang menumbuk lelaki yang dah terduduk tu sampai darah keluar dari mulut dia.
Diorang tak berhenti henti tumbuk dia, aku kesian dengan lelaki tu so aku beranikan diri untuk menjerit
"HAJIMA!!", aku berlari anak pergi dekat lelaki yang dah jatuh terduduk tu.
"Kenapa awak semua buat dia macam ni?", aku beranikan diri aku untuk tanya soalan yang tak patut aku tanya mungkin?
"Eh kau siapa ha perempuan?! Jangan sibuk hal aku! Blah sebelum muka kau aku tumbuk! Ini hal aku dengan jantan tak guna ni, kau blah sekarang!", mamat yang mungkin ketua dorang kot tengking aku. Heh ingat aku kecut ke?
"Kalau saya taknak?"
"Eh pompuan ni ada yang kena ngan aku kang, kau blah sekarang sebelum aku buat kau lagi teruk daripada jantan ni"
"Saya takkan pergi selagi awak semua tak stop pukul dia, kalau tak saya call polis"
"Huh kau ingat aku kesah? Polis pun tak boleh jejak aku lah. Eh kau blah lah pompuan sial!", wah sedapnya mulut dia panggil aku pompuan sial ha kau tu jantan tak guna. Tapi aku mampu cakap dalam hati je lah, cakap depan dia kang tak pepasal aku arwah kat sini.
"Awak, jom kita pergi dari sini. Jangan layan anjing2 kurap dekat sini", yeah itu dia anjing aku bagi. Aku tolong lelaki tu bangun, kami mula bergerak pergi. Tiba2 aku rasa pergelangan tangan aku sakit, ya mamat tu genggam tangan aku kuat2
"Sakitlah! Lepas lah!", aku rentap tangan aku dari genggaman dia
"Kau cakap kitorang apa? Anjing kurap? Huh kau tahu tak kau tengah cari pasal dengan orang yang salah"
"Saya tak kesah lah awak orang apa sekalipun, boleh tak lepaskan saya?"
"Okay takpe kalini aku lepaskan kau, eh jantan kau dengar sini baik2 eh. Harini aku lepaskan kau, aku bagi kau masa 3 hari je. Lepastu aku cari kau balik, jangan fikir nak lari. Dah blah!", sebaik sahaja mamat tu cakap macam tu, aku terus bawa lelaki tadi dekat tempat selamat sikit.
Sampai je dekat satu taman, aku bawa dia duduk dekat bangku. Aku ambil sapu tangan aku yang ada dalam beg and aku bagi dekat dia untuk dia lap darah dia.
"Terima kasih sebab tolong saya tadi, saya minta maaf juga sebab awak terpaksa berhadapan dengan diorang"
"Eh takpelah, lagipun saya tak boleh tengok awak kena belasah teruk tadi. Btw nama awak?"
"Choi Yeonjun imnida"
"Ah, saya Choi Yunji. Selamat berkenalan", aku senyum dan aku hulurkan tangan aku untuk bersalaman dengan dia. Dia sambut tangan aku.
"Selamat berkenalan jugak, nama kita macam adik beradik pulak hahahaha choi yeonjun choi yunji kan?"
"Haah lah hahahaha boleh lah jadi oppa angkat saya", aku gurau je weh tapi dia
"Nak ke?"
"Eh saya gurau lah hahahahah umur awak pun saya tak tahu berapa"
"Saya 21, awak?"
"Ha saya pun sama"
"Tapi saya lahir 13/9, awak?"
"5/12 hehe"
"Ha saya still lagi tua dari awak"
Kitorang gelak2, hm dia ni handsome tapi bukan taste aku lah. Setakat handsome je lah
(fans yeonjun jangan kecam aquee huhuhu aku pun minat yeonjun gak hohoho)
"Saya nak tanya boleh?"
"Saya tahu awak nak tanya apa, awak nak tanya kenapa saya pinjam duit diorang kan?", eh eh mamat ni tahu tahu je aku nak tanya apa
"Hehe haah"
"Saya pinjam duit dekat diorang sebab saya tengah terdesak sangat nak pakai duit masa tu and masa tu saya tak boleh nak fikir apa dah. Saya cuma fikir saya perlu pinjam duit diorang"
"Ouh berapa awak pinjam?"
"843,509won (RM3000)"
"Banyaknya! Awak buat apa banyak2 tu?"
"Saya kena bayar hutang appa saya, hahaha bialah lagipun sebenarnya saya dah ada duit dah nak bayar balik dekat diorang"
"Eh tapi kenapa awak tak bayar tadi? Awak kena pukul teruk tau tadi"
"Ya saya tahu, dah diorang datang tiba2. Takkan lah saya nak gendong duit banyak2 tu mana2 saya pergi kan. Diorang tu pulak tak sabar2, datang wrong timing. So saya nak buat macam mana? Redha je lah kena belasah, nasib baik awak ada tadi"
Dia ni biar betul? Ya tuhan kenapa lah dia tak cakap dengan manusia2 tadi tu? Dia lagi sanggup kena pukul dari bagitahu benda betul?
"So, awak tak risau lah kalau dia bagi lagi 3 hari pun?"
"Tak, sebab saya dah ada duit. Tunggu nak bagi balik je dekat diorang"
"Ouh btw diorang tu sebenarnya siapa eh?"
"Diorang tu teruk tau, tapi takpelah awak tak perlu tahu pun. Cukuplah apa yang awak nampak harini je"
"Ei diorang tu takde kerja lain ke ha? Sibuk nak jadi ahlong pula lepastu sesuka hati nak belasah2 orang"
"Hahahaha siapa kata diorang takde kerja? Yang tengking awak tadi tu dia CEO tau, jangan main2 ha"
"WHATT??!!! SRSLY??? CEO?!"
"Ya wak, dia CEO jangan lah terkejut sangat"
"Takde lah, kerja CEO tu dah tak elok ke sampai dia buat kerja2 macam ni? Dia tak takut ke nama company dia jatuh disebabkan benda ni?"
"Dia tak kesah pun pasal tu wak. Dah lah biarlah dia, kalau awak ada terjumpa dia lagi sekali awak ignore je tau. Dia dengan kawan2 dia tu bahaya sikit"
"Hm okay, eh dah lewat lah. Saya balik dulu ya"
"Nak saya hantar? Dah lewat sangat ni, tak elok yeoja macam awak balik sorang2"
"Eh takpe lah, saya dah biasa. Byee"
Aku terus pergi tinggalkan dia kat situ hohoho bialah. Omma aku tengah risau tu aku tak balik2 lagi. Aku terus balik rumah dan ya ternyata omma aku tunggu aku
"Kamu ke mana sayang? Tahu tak omma risau", omma belai rambut aku
"Hehe sorry omma sebab buat omma risau, tadi ada halangan sikit nak balik"
"Halangan apa?"
"Kena rempuh anjing2 kurap dekat dalam lorong tu, dah lah banyak 11 ekor lak tu. Semua nak main kejar2 dengan yunji tadi"
"Lah yeke, lepasni jangan ikut jalan situ dah. Ikut je jalan biasa ya"
"Hehe okay omma, yunji mandi dulu ya"
Hohoho tipu sunat takpe kan? Omma aku bukan tahu pun anjing2 kurap tu sebenarnya manusia. Ni kalau diorang dengar mampus aku
.
.
.
.
.
.
TBCEhe terbanyak moment yeonjun ngan yunji lak, aku janji next chap pasal yohan semua keluar okeh muahhh
[✓] Votement
YOU ARE READING
[C] Devil || KimYoHan
Random"Kenapa awak buat semua ni?" -Choi Yunji "Bukan urusan kau" -Kim Yohan . . . . . . . + Amariler baca ff yang tak seberapa ini sekian trimas