25

202 27 15
                                    

Yunhee's pov

Aku nak bagitahu yohan ke tak? Yelah dah sebulan tau yunji tu kat rumah aku dan takde siapa pun tahu yang dia ada dekat rumah aku. Aku lega bila omma ngan appa kata mungkin tahun ni diorang tak balik, kalau tak aku tak tahu lah apa jadi.

Aku tengok oppa aku tu dah macam orang tak betul pun ada, kadang2 tidur dekat office, asyik nak marah orang haih tulah masa orang tu ada layan nak taknak. Dah takde baru nak menyesal ha bodoh ei geram aku ngan oppa aku ni.

Tapi tulah, aku nak bagitahu pasal yunji ke tak eh? Yunji tu mengandung anak dia tau, bukan anak sesiapa pun.  Hm kandungan yunji pun lagi berapa hari je dah nak masuk 2 bulan, tapi diorang still macam ni.

Aku yakin, yunji mesti rindu yohan. Dia cakap je tak rindu lah tak sayang lah tapi hati dia? Tambah lagi sekarang ni penghuni dalam rahim dia tu darah daging yohan, mesti dia nak yohan selalu ada dengan dia kan? Yelah ibu mengandung kan, tapi dalam keadaan diorang macam ni haih aku pulak yang serabut lah.

"KIM YUNHEE!", aku ni nasib baik takde sakit jantung je tau. Ni kalau ada mahu mati dekat sini ey, tengoklah tu sekarang panggil aku jerit2 je sabo je lah. Aku terus melangkah masuk dalam office dia.

"Oppa nak apa ni jerit2? Cuba panggil elok2 sikit"

"Ah, tak kesah. Cancelkan semua appointment aku harini"

"Apahal pulak?"

"Oppa nak cari yunji", aduh aku kesian dengan oppa aku ni sebenarnya. Yelah, aku tahu dia cari yunji hari2. Rasa serba salah pun ada yelah dia macam orang gila cari yunji tapi aku tahu yunji kat mana haih

"Oppa, oppa buat lagi ke benda2 tu?"

"Tak! Oppa tak buat dah yunhee, oppa tak buat dah. Semua dah tak buat dah, kitorang dah stop. Yunhee tolong oppa yunhee pleasee tolong hidup oppa tak terurus bila yunji takde", first time oppa aku menangis sebab perempuan. Disebabkan yunji, jatuh jugak air mata jantan dia.

Haih aku ni tak boleh tengok oppa aku macam ni, yelah jahat2 dia pun dia masih jaga aku dia jaga yunji. Dia duduk dekat kerusi dia dan dia letakkan kepala dia atas meja, penat mungkin.

Aku kena jugak bagitahu, aku taknak oppa aku dengan chingu aku sampai bercerai berai. Aku tekad aku nak jugak bagitahu oppa aku, aku tak boleh dah nak simpan2. Aku pergi dekat meja yohan dan aku pegang tangan dia.

"Oppa"

"Hm"

"Oppa penat ke?", dia cuma mengangguk. Hangyul ada bagitahu aku yang yohan cari yunji malam2, sampai tak tidur dia. 

"Oppa"

"Kau nak cakap apa yunhee, cakap jelah"

"Haih oppa, oppa tak payah lah cari yunji lagi"

"WHAT?! KENAPA?! Kau suka tengok oppa macam ni? HAH?!"

"Oppa boleh tak takpayah tengking2! Orang tak habis cakap lagi kan", aku pikir dia oppa aku ni je kalau tak lama makan kaki aku ey. Dia duduk balik.

"Oppa, yunhee tahu yunji kat mana"

"Dia kat mana yunhee? Please bagitahu oppa, oppa rindu dia yunhee"

"Yunji ada dekat rumah yunhee"

"Hah?"

"Ye oppa, dia ada dekat rumah yunhee. Oppa jangan risau tau, yunji selamat dengan yunhee"

"Yunhee, oppa nak jumpa yunji pleasee bagi oppa jumpa dia"

"Oppa, buat masa ni bagi yunji bersendirian dulu boleh? Emosi dia tengah tak stabil lagi, oppa melampau sangat malam tu. Bagi dia tenang dulu eh"

"Haih yelah, yunhee tolong jaga yunji untuk oppa ya"

"Ye oh btw congrats oppa!", aku hulurkan tangan aku. Dia teragak2 nak sambut salam aku

"Congrats untuk apa?", dia buat muka pelik

"Congrats sebab tak lama lagi oppa akan jadi appa", aku senyum dekat dia. Dia nampak terkejut gila

"Yu...yunji me..me..mengandung?", tergagap gagap oppa aku

"Ye yunji mengandung, lagi 2 hari masuk 2 bulan dah kandungan yunji. Kitorang pun baru je tahu 2 minggu lepas"

"Lepas ni oppa jadi appa kan yunhee kan? Yunhee tak tipu oppa kan? Yunji betul2 mengandungkan", dia goncang2 bahu aku,nampak kegembiraan kat wajah dia haih dah lama aku tak nampak oppa aku happy macam ni

"Ye yunhee tak tipu oppa, sebab tu emosi dia tak stabil. Buat masa ni, biar yunji tenang dulu okay. Nanti pandai2 lah yunhee pujuk dia hm?"

"Gumawo yunhee", aku tengok dia terus kemas meja dia lepastu dia macam nak keluar dari office.

"Oppa nak pergi mana ni?"

"Nak balik, lepastu nak kemas bilik lagi satu"

"Kemas bilik lagi satu? Buat apa?"

"Untuk baby lah, ok bye oppa balik dulu", terus dia keluar dari office. Aku happy tengok oppa aku macam tu, dah lama dia tak macam tu

End yunhee's pov
.
.
.

Yunji's pov

"Yunji, berapa lama lagi kau nak duduk sini?"

"Asal? Kau pun nak halau aku keluar ke?"

"Taklah, aku okay je kau duduk sini. Tapi aku kesian tengok yohan tu, kau tak kesian ke dekat dia?"

"Buat apa aku nak kesian dekat dia? Memang ini yang dia nak kan? Dia yang nak aku keluar dari rumah tu, nak kesian buat apa"

"Yunji, kau nak tahu tak? Yohan tu aku tengok dah macam orang gila tau, dengan tak terurusnya. Kau tahu tak dia cari kau pagi petang siang malam, selama kau hilang ni semua appointment dia, dia suruh aku cancelkan. Dia nak cari kau, dia rindu kau. Dia perlukan kau dalam hidup dia ji, kau tak kesian ke dekat dia? Atleast fikir anak dalam kandungan kau, baby tu darah daging yohan. Anak korang bersama"

Aku tak salah dengar kan? Yohan cari aku? Habistu kenapa dia buat aku macam tu selama ni? Saje nak mainkan perasaan aku macam tu?

"Tapi dia yang halau aku malam tu"

"Yunji, masa tu dia tengah marah yunji. Dia cakap tak pakai otak masa tu, yunji please. Hidup dia tak lengkap tanpa kau"

"Lagi satu, diorang dah berhenti buat semua kerja kotor tu. Hubungan diorang dengan family diorang pun dah semakin pulih, kau balik dekat yohan eh?"

"Nantilah, bagi aku masa lagi", aku tak tahu kenapa aku perlukan masa lagi sedangkan hati ni sebenarnya rindu sangat dekat yohan walaupun dia selalu layan aku macam nak tak nak.

Aku rindu nak dengar suara dia, aku rindu nak tengok dia tidur malam2, aku rindu nak jalan2 dengan dia walaupun kitorang tak banyak cakap haih tah lah
.
.
.
.
.
.

TBC

Maybe next week tamat

Enjoyy! Mwah

[✓] Votement

[C] Devil || KimYoHanWhere stories live. Discover now