27

240 22 22
                                    

Yunji's pov

Aku pelik, yohan ni nak bawak aku pergi mana? Ni bukan jalan pergi rumah yunhee.

"Awak, awak nak pergi mana? Ni bukan jalan balik rumah yunhee"

"Awak nak balik rumah yunhee ke?"

"Yelah, takkan nak balik rumah awak pulak"

"Correction, rumah kita"

"Awak, barang2 saya semua dekat rumah yunhee tau"

"So? Biarlah, saya nak bawak awak pergi shopping. Alang2 kita pun pakai matching2 ni why not kan?"

"Awak ni, saya penat lah"

"Alah saya kan ada, kalau awak penat saya dukung eh"

"Awak ingat saya budak kecik ke nak dukung2?"

"Tapi awak bawak budak kecik"

"Ish dah lah, malas nak gaduh dengan awak", dia gelak ei suka lahtu sakat aku
.
.
.

MALL

Tengah jalan2 dalam mall tu aku nampak ada cermin besar, aku rasa macam nak buat mirror selfie pastu aku tarik tangan yohan. Dia ikut je aku.

"Awak nak buat apa kat cermin ni?"

"Jom buat mirror selfie?"

"Aik tadi marah saya, ni nak buat mirror selfie ngan saya pulak?", pastu dia gelak. Aku kan dia ni lah ey.

"Awak, mood saya tengah baik ni"

"Okok jom", aku keluarkan handphone aku dan kitorang mula posing depan cermin. Dia peluk aku pastu cium aku pastu macam2 lah posing dia buat, aku biarkan je dia sebab yelah ni first time tau kitorang bermesra macam ni.

"Hantar gambar2 tu dekat saya tau", aku terus send gambar2 tu kat yohan. Takut kat rumah lupa je nanti. Dah habis ambik gambar pe semua kitorang sambung jalan2 dalam mall tu.

Tiba tiba yohan tarik tangan aku ke suatu tempat, aku ikut je lah dia kan. Nak tahu tak dia bawak aku pergi mana? Kedai barang2 baby.

"Yohan, kita buat apa kat sini?", ye aku tahu lah aku dah mengandung tapi tak ke terlalu awal nak beli barang baby.

"Sayang, comel kan baju ni?", dia tunjukkan satu pasang baju baby.

"Comel, tapi awak tak rasa ke awal sangat nak beli barang2 baby ni?"

"Apa yang awalnya? Time ni lah best beli barang baby, awak larat lagi. Nanti kalau dah sarat awak dah tak larat nak berjalan so kita belilah sekarang", aku hanya senyum dengan jawapan dia. Aku tak sangka pulak dia suka baby.

"Awak suka baby eh?", saje je lah aku nak tanya.

"Mestilah suka! Tambah lagi kalau darah daging saya sendiri, mesti anak kita comel sebab awak cantik saya handsome", ni muka dia yang paling happy pernah aku nampak. Kalau tak ketat je muka dia, tak senyum langsung.

"Ei perasan, bukan handsome mana pun awak tu"

"Eh yang tak handsome mana ni lah suami awak tau, awak lupa ke awak penah cakap saya handsome dulu masa awak kerja kat 7e tu", haah lah baru aku teringat.

"Yelah2 awak handsome ya, dah jom tengok baju2 baby tu", mata aku tetiba rambang pulak masuk kedai tu, so dua dua memang excited gila nak beli barang baby. Dah selesai beli barang baby kitorang makan pulak.

Yohan yang pilihkan makanan untuk aku, and guess what? Dia pilih salad gaiss untuk aku katanya salad sihat untuk aku and baby, aku ikut je lah. Nasib baik aku ni pencinta sayur gak lah kalau tak awal2 aku tolak dah.
.
.
.

[C] Devil || KimYoHanWhere stories live. Discover now