╰ /17\ Lawatan Senior ╮

146 11 0
                                    

Kelas yang tadinya hingar bingar tiba-tiba senyap. Semua mata kini memandang ke arah pintu kelas mereka dengan muka tak percaya.

Apa Jungkook sunbae buat kat sini?!

Namun persoalan mereka terjawab apabila Jungkook tiba-tiba berhenti di depan pintu kelas dan muncul muka Hyemi pula.

"OMG HYEMI!"

"HYEMI KAU OK??"

Maka kelas itu menjadi hingar-bingar semula.

++

"weh kau serius ok?" soalan dari jaehee, classmatenya dijawab dengan gelakan kecil. Risau betul. Kalau tak ok takdenye dia kat sekolah harini.

"ok lah. Berapa kali nak tanya?" dia menjulingkan matanya seraya tergelak kecil. Meja Hyemi sekarang dikerumuni oleh rakan sekelasnya. Semua eksaited tengok Hyemi. Maklumlah, seminggu tidak ketemu huhuu.

Gayeon dengan Jinhee entah dah datang ke belum. Yang pasti pandanganya memang betul-betul terhalang dengan manusia-manusia ni. Tapi Hyemi tak kisah. Rasa cam disayangi pulak ahaks <3

Mereka muka bertanya apa jadi, doktor kata apa or soalan cliché yang biasa ditanya lepas keluar hospital. Hyemi pun ceritalah dia balik makan and then kereta mengundur, bum accident, hospital. Dia memang dah fikir masak-masak untuk tak sebut oun pasal Taehyung dan Jungkook. Tak naklah dia masalah baru.

"eh jap. EH JAP HYEMI KE TU?"  Sesi penglipur lara Hyemi terhenti dek suara kuat Gayeon di pintu kelas. Mana Gayeon tak terkejut. masuk-masuk kelas semua budak perempuan kelasnya berkerumun di meja Hyemi.

"tepi tepi" lantas dia mencilok untuk masuk ke dalam bulatan itu. "OMGEE HYEMII"

Dan perkara yang tidak disangka-sangka berlaku. Gayeon mengetuk kepala Hyemi tak perlahan tapi taklah terlalu kuat.

Seluruh bulatan itu ternganga. Inikah yang dikatakan kawan baik. Namun nganga-an mereka bertukar senyuman apabila tiba-tiba Gayeon menarik Hyemi ke dalam pelukan.

"siot kau cuti seminggu lagi kan?asal baik sangat ni?" soal Gayeon. Patutnya gadis itu perlu berehat untuk seminggu lagi. Tiba tiba ade kat sekolah pulak?

"haha adik Yoongi kan heheheh"

"OH MY GOSH" baru kelas aman sekejap, kini terganggu lagi. Jinhee lantas berlari ke kerumunan manusia itu dan turut mencilok ke dalam bulatan itu. "WEI ASAL KAU DATANG SEKOLAH"

Hyemi merengus perlahan,bergurau. "korang memang nak halau aku kan" dia memuncung sedikit, membuat muka sedih kononnya. Padahal dia gembira dapat berjumpa semula dengan semua orang.

"hesy MEMANGLAH! KAU TU TAK SIHAT LAGI" Gayeon membebel. Jangan risau dia tak jerit walaupun author tulis ngan capslock. Dia cuma marah hahaha.

"AKU DAH SIHATLAH"

"Dahlah korang nak gaduh nanti laa aku nak catch up dengan Hyemi ni dah shuh shuh" Gina membuat gaya menghalau kepada dua gadis itu. Semua di situ mula tergelak. Mereka semua mula berbual tentang semua perkara yang Hyemi mungkin terlepas masa dia cuti. Namun semua Hyemi dah tahu. Jinhee dengan Gayeon ni jenis gosip juga, mana mungkin tak sampai kepada dia. Namun dia layankan juga rakan sekelasnya itu.

Maklumlah, rindu katakannn.

++

Harini,waktu rehat, ketiga-tiga sahabat itu bersetuju untuk rehat di dalam kelas. Jinhee dan Gayeon taknak Hyemi gerak banyak sangat. Hyemi pun agak terseksa kalau kena jalan jauh. Jadi dua gadis itu decide nak beli makanan kat koop lepas tu naik semula makan kat kelas. Hyemi? Duk diam diam jangan gerak!

Unexpected ◆jjk◆Where stories live. Discover now