Part 1

55 6 0
                                    

Nama aku Kim Sohyun. Orang panggil aku hyun je. Aku berumur 17 tahun and sekolah dekat Seoul School of Performing Arts. So tahun ni aku adalah senior dekat sekolah ni.

"Weyh hyun! Termenung ape siak? Kau okay tak?."

Soal Irene. Ya Jung Irene. Dia ni salah seorang bff aku. Dia pun geng sekepala ngan aku gak cuma dia cantik sikit jelah dari aku.

"Baby, what's wrong with you?."

Soal Jihoon. Dia ni kawan childhood aku. So dah biasa dengan panggilan oppa, sayang, baby apa semua ni. Dia ni handsome lah jugak tapi terlebih manja bila dengan aku. Kadang ii rasa macam nak sepak jugaklah namja ni.

"Hyun, cer cita. Apa masalah kau."

Haa namja ni lagi sorang. Nama dia Jaemin. Dia ni kuat tidur dalam kelas, selalu main game time cikgu ajar tapi pandai ooo. Setiap kali exam, mesti dia akan dapat top 5. Aku pun tak paham macam mana otak dia tu boleh berfungsi.

Aku ramai kawan namja je sebab kawan yeonja semua macam hanat. Kecuali Irene ni soranglah.

"Aniya....mane ade aku termenung. Just mengelamun je."

Jawabku.

"Termenung dengan mengelamun bukan sama je ke, pabo?."

Kata Irene dengan wajah serious. Aku ketawa.

Sesi pembelajaran berjalan seperti biasa.

-----------------------------------------------------------------

Selepas loceng ketiga berbunyi iaitu loceng tamat waktu belajar, semua pelajar pun kemas beg diorang dan terus pulang. Tinggal aku dengan geng ii aku jelah.

Eh, sebenarnya geng aku ada 5 orang. Tapi sorang lagi tak hadir. Ada hal apa tah.

"Weyh! Lepak cafe jom."

Ajak Jihoon. Aku, Irene dan Jaemin pandang Jihoon.

"Okeyyy!!! Jom!!!."

Jawab Jaemin terlebih excited. At least tak payahlah jerit. Sakit telinga aku.

"Aku on jer."

Jawab Irene selamba. Mereka bertiga pandang ke arah aku. Apa ii.

"Bo?."

"Jom lah gi lepak cafe."

Kata Jihoon gembira.

"Aku tak dapat join lah. Lain kali lah."

Kataku sedikit serba salah.

"Kalau macam tu, kita pergi tiga orang dah la."

Kata Jaemin.

"Ermm tak pe lah. Aku tak dapat join jugaklah. Perut aku sakit. Aduh, appo."

Adu Jihoon sambil memegang perutnya. Ceh alasan. Padahal dia yang beria sangat tadi. Dia terus berlari pulang ke rumahnya.

"Err...aku pun. Tiba ii sakit kepala. So, aku kena berehat."

Kata Irene sambil memegang kepalanya. Dia terus berjalan pulang ke rumah dengan cepat. Ya, macam ni lah perangai chingu ii aku.

"Tak guna punya kawan. Aku punyalah beria."

Kata Jaemin. Ya, aku faham perasaan kau, Jaemin. So tinggal aku dengan Jaemin saja dekat situ. Tanpa berfikir panjang, aku pun blah. Duduk kat situ lama ii buat apa. Dan tinggallah Jaemin keseorangan situ. HAHAHA sian kat kau.

-----------------------------------------------------------------

//skip//

Euphoria (C) Where stories live. Discover now