Beberapa bulan kemudian,
Jungkook
"Ha!! Buat ape tu sorang ii? Tak ajak titew pun."
Sergahku dari arah belakang. Aku terus duduk di sebelah Sohyun di taman tu.
Aku memandang dia. Dia tersenyum.
"Alah, sorrylah. Saya saja tak nak ajak awak. Nak cari ketenangan la katakan."
Balasnya pula.
"Jumpa tak ketenangan tu?."
Soalku. Saja tekan perkataan ketenangan tu.
"Jumpa."
"Jumpa dekat mana?."
"Dekat depan mata saya ni."
Balasnya dengan senyuman. Kata ii nya seolah ii dia benar ii ikhlas.
"Saya sayang awak, Sohyun."
"Saya pun sayangkan awak, Jungkook."
Balasnya. Sekali lagi dia senyum.
"ARGHH!!! APPO...."
Aduku sambil memegang dada.
"K...kenape ni Jungkook? Awak okey tak? Aw...awak janganlah buat macam ni. Awak okey tak ni?."
Soalnya sambil memegang kedua ii belah pipiku dengan perasaan cuak.
"J....janganlah senyum macam tu. Senyuman awak tu boleh buat saya cair tau tak."
Balasku sambil tersenyum ke arahnya. Dia terus tampar bahu aku.
"Janganlah gurau macam tu lagi. Saya risau tau tak."
Katanya sambil mengesat air mata yang mengalir di pipi.
"Mianhae, sayang. Saya janji takkan buat macam tu lagi. Promise."
Kataku sambil membuat 🖐
-----------------------------------------------------------------
Sohyun
Sumpah, aku dah mulai sayang dekat dia. Aku tak sanggup kehilangan dia sebab dia adalah first love aku.
Aku terus memegang tangan dia erat.
"Thanks sebab selalu ada dengan saya selama 7 bulan ni. Saya sayang sangat ii dekat awak. Walaupun Sung Kyung tu dah buat macam ii untuk dapatkan awak, tapi awak tetap dengan pendirian awak. Gomawo."
Ujarku. Yala, boleh dikatakan sampai satu tahap tu, dia cuba nak pikat Jungkook depan aku, tapi Jungkook sempat tolak dia sampai jatuh dalam longkang😂. Kadang ii aku jealous jugak tengok ramai yeonja cuba nak pikat Jungkook tapi Jungkook sebenarnya tak layan pun diorang tu. Tapi aku tetap jealous.
"Awak tak perlu ucap terima kasih. Saya sayang awak atas dasar ikhlas. Dalam beribu ii yeonja yang saya jumpa dalam dunia ni, awaklah yang paling istimewa sekali. Boleh tak awak janji sesuatu benda dengan saya."
"Janji apa?."
Soalku. Hatiku tiba ii jadi berdebar ii.
"Jangan tinggalkan saya buat selamanya dan jangan sesekali ubah fikiran awak."
Kata ii nya membuatkan aku hampir menangis. Kata ii nya umpama ikhlas dari dalam hati.
"Saya janji. Demi awak."
Balasku dengan senyuman.
-----------------------------------------------------------------
//skip//