Part 15

11 2 0
                                    

Jungkook

Aku melangkah masuk ke dalam rumah dan aku tengok eomma dengan appa ada di ruang tamu sambil memandang ke arah aku. Haish, kacau...

"Lewat balik. Pergi mane?."

Soal appa dengan nada series. Aku diam. Huhuhu alasan apa yang aku nak bagi ni....

"Ingat rumah ni hotel ke."

Kata appa sekali lagi.

"M...mian appa, eomma. Kook terleka sangat tadi kat sana."

Alasanku tapi aku tengok eomma dengan appa macam tak de reaksi langsung.

Gulp

"Err...Kookie masuk dululah. Esok Kookie kena pergi sekolah."

Kataku sekali lagi. Tiba ii aku nampak appa bingkas bangun dan memandang ke arah aku dengan pandangan tajam.

"Kamu ni...."

Belum sempat appa menghabiskan ayatnya, eomma dah potong terlebih dahulu.

"Kookie pergilah tidur dulu. Esok kan nak pergi sekolah."

Ujar eomma dengan nada lembut. Aku teragak ii untuk angguk then aku terus berjalan masuk ke dalam bilik aku.

Aku dengan appa memang tak tuju angin dari dulu lagi. Kitorang asyik bergaduh. Apa masalah dia pun aku tak tahu. Maybe dia marah sebab aku selalu balik lewat. Tapi aku balik lewat pun, bukannye buat benda tak elok. Aku just lepak dekat rumah member aku je pun.

//skip//

-----------------------------------------------------------------

Keesokkan harinya

Sohyun

"YAH SOHYUN!!! IREONA PALLI. KAU DAH LEWAT NAK PEGI SEKOLAH NIII."

"Hish bisinglah! Aku nak tidur."

Marahku. Eh jap, asal suara dia macam suara namja? Nak kata appa aku, appa aku pergi overseas semalam. Oppa aku? Suara dia bukan macam ni.

Aku membuka kataku perlahan dan first aku nampak susuk tubuh Jihoon berada di depan aku. Tunggu apa lagi, terlompatlah aku.

"YAH!!! SAPA BENARKAN KAU MASUK DALAM BILIK AKU."

Jerit aku sambil tarik selimut separuh badan. Dah la aku pakai short pants dengan baju t shirt je.

Aku tengok Jihoon tersengeh ii. Eyy namja ni kan....

"Aku masuk just nak kejutkan kau je. Eomma kau cakap, dia kejut kau banyak kali tapi kau tak bangun. Sebab tulah dia suruh aku kejut kau."

Balas Jihoon dengan muka innocent. Tersangat innocent.

"Keluarlah!."

Marahku.

"Jangan tidur balik eih."

"Ye lah."

Balasku dingin.

Dia pun berjalan ke arah pintu.

"Bersepah betul bilik anak dara ni."

Bebel dia lalu terus keluar. Aku jeling dia.

-----------------------------------------------------------------

//skip//

Euphoria (C) Where stories live. Discover now