Jungkook
Hyung ii aku and Jimin asyik sibuk layan si Sohyun tu. Aku ni manalah nak layan sangat yeonja ii ni. Kalau ya pun, berbual sikit ii macam tu je. Sebab tu sampai sekarang single sebab tak reti nak hargai yeonja. HAHA nasib aku sedar diri.
And now....aku alone. Haha tak de sape ii nak temankan aku ke? Okey, balik kepada cerita tadi.
Tadi kitorang pergi taman kan. Now, kitorang pergi pantai pulak. Haih...aku ikut je diorang pergi mana ii pun. Tapi now, diorang entah duduk dekat mana. Aku berjalan di persisiran pantai tanpa memakai kasut.
Aku tengok ramai sangat pasangan like 'couple' dekat sini. Ada yang bersuwit muwit lak. Euw....
"Hey, sorang je ke?."
Sapa seorang yeonja yang mengejutkan aku dari lamunan. Aku memandang ke arah suara tadi.
Ouh Sohyun.
"Nae, sorang je."
Balasku ringkas.
-----------------------------------------------------------------
Flashback
Sohyun
Sewaktu aku sibuk beli air di kedai berdekatan, aku ternampak Jungkook tengah jalan sorang ii. Tak jauhlah dari tempat yang aku duduk sekarang.
Selepas bayar harga air tersebut, aku pun terus berjalan ke arah Jungkook. Nilah masa yang sesuai untuk aku berbual dengan Jungkook
"Hey, sorang je ke?."
Soalku ramah.
"Nae, sorang je."
Balasnya acuh tak acuh.
End flashback
"Kenape awak tak duduk dengan hyung ii awak? Sebab saya ke?."
"Eh, b...bukan. Bukan macam tu. Memang dari dulu lagi saya suka alone macam ni. Nak hilangkan stress la katakan."
Jelasnya sambil ketawa. Fake. Aku tengok dia macam kekok je bila dengan aku. Maybe dia tak berapa nak layan yeonja kot sebab dalam kelas pun, dia ramah dengan Jimin and geng Jihoon je. Si Irene tu pun dia tak berapa nak layan.
"Oh lupa. Nah air. Mesti awak haus kan."
Ujarku lalu menghulurkan sebotol air orange juice kepada dia. Memang aku saja beli dua botol.
Dia pun mengambil air tersebut dengan senyuman.
"Gomawo."
Ucapnya.
"Cheonman."
"Ermm....jomlah kita duduk dekat sana."
Ajaknya. Aku pun angguk je dan kitorang pun duduk di sebuah kerusi kosong yang ada dekat situ. Jarak di antara kami kira ii 1 meter.
-----------------------------------------------------------------
//skip//