Keesokkan harinya
Jungkook
Harini aku nak bawa Sohyun pergi jalan ii buat kali terakhir. Ehek gurau je.
"Sayangggg."
Aku memeluk Sohyun dari arah belakang. Aku cakap nak ambil dia dekat rumah dia tapi tiba ii dia cakap dia dah ada dekat taman yang selalu kami lepak. So, aku pun terus ke taman jelah.
"Awak ni. Malulah."
Kata Sohyun lalu tersenyum selepas melihat beberapa orang yang tengah jogging memerhati kami.
"Alah biarlah. Baru diorang tahu yang kita ni sweet."
Aku meleraikan pelukan. Dia tersenyum.
"Jom breakfast."
Ajakku lalu memegang tangannya.
"Saya dah breakfast lah dekat rumah tadi."
"Alah....tapi saya belum breakfast lagi. Temankan jom."
-----------------------------------------------------------------
//skip//
Sohyun
Lepas teman dia makan, kitorang pun lepak di pantai. Tadi dia suruh aku temankan dia makan je kan, tapi dia paksa aku makan jugak. Aish nasiblah sayang.
"Awak, lepas ni kita pergi shopping nak?."
Soalnya sambil memandang aku. Riak wajahnya cukup menggambarkan dia happy.
Aku pelik lah jugak. Kenapa dia happy semacam? Seolah macam tiada hari esok.
"Shopping? Tapi semalam kita dah shopping banyaklah."
"Alaaa tu semalam. Kalau tak nak, tak pelah."
Haa jadi dah perangai annoying dia tu. Dia menyilangkan tangannya lalu memuncungkan mulut.
"Saya malaslah. Kita duduk dekat sini jelah."
Sejujurnya aku tak suka sangat shopping. Sakit kaki kau tau tak.
"Alaa jom la ii. Banyak barang yang kita tak beli lagi."
"Barang ape? Semuanya dah complete."
"Kalau tak nak, tak pelah."
Balasnya. Merajuk argh tu.
"Awak."
"...."
"Jeon Jungkook."
"......."
"Sayang."
"........"
"Merajuk ke?."
"......."
"Ish! Suka hati awaklah!."
Aku terus blah dari situ. Aku pun tak tahu kenapa aku emo sangat harini. Aku memandang ke arahnya dan dia pun blah dari situ. Kenapa harini dia tak pujuk aku? Kenapa harini dia lain daripada hari yang lain.
Takkanlah aku nak blah. Aku pujuk hati aku dan terus berlari ke arah dia. Aku memeluk dia dari arah belakang.
"Saya sayang awak, Jungkook. Saya minta maaf."
Kita tak boleh la nak tebalkan ego sangat. So, aku pun terpaksa buang ego aku.
Dia pusing ke arah aku dan aku pun meleraikan pelukan.
Dia tersengeh.
"Ingatkan nak tinggalkan saya betul ii dah tadi."
Ujarnya.
-----------------------------------------------------------------
//skip//