Jungkook
"Ma, Kook nak keluar jap."
Kata aku sambil sibuk mencari iPhone aku. (Bukan mangkok k).
"Keluar? Nak pergi mana pulak sayang oii. Tangan tu bukannya lega lagi."
"Ermm, gwaenchanha. Sikit je, ma."
"Tu takkan nak keluar naik kereta sendiri pulak kot?."
Soal eomma. Agak ii lah eomma aku ni pun. Tangan aku terseliuh siot. Cenna nak drive.
"Aniyo. Taehyung datang ambik Kook kat rumah."
"Haa baguslah tu."
PIN PIN!!!
"Ma, Kook pergi dulu."
Aku pun terus keluar lepas dengar hon kereta Taehyung.
"Annyeonghasaeyo, aunty."
Kata Taehyung lalu menunduk hormat lepas nampak je eomma aku keluar dari rumah sekali. Aku dengan Taehyung ni macam adik beradik kandung. Dia selalu gak datang rumah aku. So, eomma and appa aku pun dah anggap dia sebahagian dari keluarga kami.
Eomma appa aku ngan eomma appa Taehyung ni sebenarnya kawan baik sejak eomma appa aku tau yang aku kawan rapat dengan Taehyung. Harap faham....
"Aigoo Taehyung-sshi. Dah lama tak datang sini. Eomma appa kamu sihat?."
"Nae, sihat je, aunty. Aunty apa khabar?."
"Hmm macam nilah. Kadang ii sihat, kadang ii tak."
Taehyung angguk tanda faham. Kemudian Taehyung terpandang ke arah tangan aku
"Kenape tu?."
"Oh ni terseliuh sikit. Dia cakap, dia terjatuh tadi. Aish macam ii Kookie ni. Bawak motor tak reti nak elok."
Bebel Puan Jeon. Aku senyum tak ikhlas.
"Oh yeke. Err tak pelah. Tae gerak dulu."
"Nae, jaga Kookie ye."
"Nae aunty."
Aku nampak Taehyung salam eomma aku then terus masuk dalam kereta dia. Aku pun masuk dalam kereta dia jugak.
-----------------------------------------------------------------
"Weyh, macam mana boleh terseliuh?."
Soal Taehyung kepada aku. Takkan tak dengar kot. Tadi kan eomma aku dah bagitau.
"Terjatuh."
Jawab aku sepatah.
"Kau jatuh? Jatuh superbike?."
"Nae."
"Uish giler arr. Adik aku pun jatuh gak tadi. Dia masuk dalam rumah tadi macam orang cacat je. Aku ingatkan orang cacat mane masuk dalam rumah aku."
Kata Taehyung. HAHAHA tak guna kau, Taehyung kata kat adik sendiri cacat. Aku pun meng'o'kan saja. Aku bukannya kenal sangat adik Taehyung ni sapa. Pernah sekali aku jumpa adik dia tapi tu pun 5 tahun yang lepas.
-----------------------------------------------------------------
Sohyun
"Ma!!!."
Jerit aku sambil turun dari tangga.
"OPOCOT ANAK KAU LEMBU."
Latah eomma. Aku ketawa terbahak ii. Hobi aku memang suka menyakat eomma and oppa aku.
"Yah Kim Sohyun. Kalau eomma terkena heart attack macam mane?."
"Alah mian la, ma."
Kataku lalu terus duduk di atas sofa sebelah eomma.
"Haa kenape ni?."
"Oppa mane?."
"Dia keluar."
"Keluar tak ajak hyun?!."
Kataku sedikit jerit.
"Alah, dia pergi rumah member ii bts dia tu kejap je."
'What?!!! Pergi rumah member bts dia?!! Dia tahu kan aku nak sangat jumpa oppa ii aku yang handsome lagikan meletup tu. Tak guna alien.'
Bisikku sambil mulut berkumat kamit sumpah dia.
-----------------------------------------------------------------
//skip//