Jungkook
Lepas tamat waktu pembelajaran, aku pun berjalan ke arah pagar sekolah untuk pulang.
"Jungkook!!."
Panggil seseorang. Aku pun berpaling ke arah orang yang memanggil aku tadi. Oh, geng Jihoon rupanya.
Diorang pun berjalan ke arahku. Aku mengukir senyuman.
"Dah nak balik ke?."
Soalku ramah.
"Nae."
Jawab Jaemin.
"Kalau macam tu, jomlah kita balik sekali."
Ajak Jihoon pula. Aku terfikir sejenak. Lagipun rumah aku dekat je dengan rumah diorang ni.
"Hmm okey jugak."
Jawabku setuju. Aku pandang ke arah Sohyun.
-----------------------------------------------------------------
Sohyun
Okey, tadi aku cakap aku sumpah tak nak balik dengan diorang kan. Now, aku dipaksa. Bertapa kejamnya kawan ii aku ni kan. Aku baru nak lari tadi, Jihoon and Jaemin dah pegang tangan aku erat supaya aku tak boleh pergi mana ii.
Boleh pulak Jihoon pergi panggil si mangkuk tu. Ya ampun....apa nasib aku harini. Rasa macam nak hempuk je sorang ii. Nasib sayang. Sokay hyun, selagi kau boleh sabar, kau sabar.
So sekarang kawan ii aku tolak aku and aku kena jalan sebelah Jungkook. Aku nampak mangkuk tu senyum. Ntah pa pe dia tu. Aku pun buat tak taulah. Diorang bukan main rancak bersembang sampai lupa aku.
Harap ii lah mamat ni tak jadi sebahagian daripada geng aku. Cukuplah lima orang.
-----------------------------------------------------------------
//skip//