Jungkook
'SEBENARNYA SAYA SUKA AWAK.'
Aku memandang Sohyun. Suasana menjadi sunyi sepi.
Aku tersenyum memandang dia dan dia pun memandang ke arah aku sekilas lalu cepat ii melarikan pandangannya ke arah lain.
Aku terus ketawa melihat gelagat Sohyun. Comel.
"Kalau saya cakap saya pun sukakan awak? Macam mana?."
Soalku. Aku still memandang ke arah dia.
Dia perlahan ii memandang ke arah aku.
"Err...."
"Saranghae, Kim Sohyun."
Ucapku dengan senyuman manis.
"Nado saranghae, Jeon Jungkook."
Jawabnya dengan senyuman.
-----------------------------------------------------------------
Sohyun
Aku rasa nilah hari yang terindah buat aku. Kalaulah masa boleh berhenti sekarang ni....
"Wow!!!! Kookie kita dah ada yeonchin lah."
Kata Hoseok yang entah muncul dari mana. Tiba ii member ii dia yang lain pun keluar dari tempat persembunyian.
"Yess plan kita berjaya jugak akhirnya."
Kata Jimin gembira. Riak wajah aku terus berubah. A...apa semua ni?
"Tahniah Kookie. Macam tak percaya pulak yang kau dah ada yeonchin. Aku ni dah tua tapi tak de jugak yeonchin."
Balas Jin sambil acah ii nak nangis.
"Mungkin kau memang dah ditakdirkan untuk alone selamanya. Tak pe, aku pun single lagi. Boleh la."
Balas Namjoon lalu memaut leher Jin.
"Hello, aku tak gay macam kau eh. Jauh ii. Tae....kau tengok Namjoon ni. Dia gay lah."
Balas Jin lalu berlari ke arah Taehyung.
"Dah ii. Aku lempang jugak dua ekor ni satgi. Btw jaga adik aku elok ii, Kookie. Jangan bagi hati dia terluka sikit pun."
Kata Taehyung pulak.
"Jap ii. Apa semua ni? Plan?."
Soalku yang dari tadi tak dapat cakap. Yalah, macam mana nak menyampuk, dok gay lah, single lah, apa lah. Jungkook tu lagi lah, asyik diam dari tadi. Malu maybe.
"Sebenarnya....Chim yang plan semua ni."
Kata Hoseok. Tiba ii bahu Hoseok ditampar oleh Yoongi. Tapi tak kuatlah.
"Chim? Sape tu?."
Soalku. Ya la, manalah aku nak ingat sangat semua nama pelik diorang tu. Kookie lah Chim lah. Haihh macam ii betul.
"T...tak de sapa ii."
Jawab Jimin sambil tersenyum.
-----------------------------------------------------------------
//skip//