"Seo Hyun! Wake up!Wake up!"
"ish bisinglah! Jangan kacaulah!" marah Seo Hyun. Pantang betul kalau orang mengacaunya bila tengah tidur. Selimut ditarik sehingga menutupi kepalanya.
"do you know it's already 30 minutes after 7 now? Kelas kau lagi 30 minit" ujar Jimin sambil menggoncang Seo Hyun. Serta merta Seo Hyun mencelikkan mata dan berdiri tegak di depan Jimin.
"alamak! Dah 7.30 pagi. Kelas pukul 8!" jerit Seo Hyun dan berlari mengambil tuala yang tersangkut di almari biliknya. Dahla pagi ni kelas Prof Tiger yang garang nak mampus dan suka potong markah tu Baru je ingin menuju ke bilik air, dia perasan sesuatu yang pelik,
"eh, bukan semalam aku tidur atas sofa ke? Macamana boleh ada kat sini? Rasanya keturunan aku takde yang berjalan dalam tidur. Jangan-jangan..." bisik Seo Hyun.
"aku yang angkat" ujar Jimin bersama senyuman nakalnya. Senyuman yang Seo Hyun kira agak menyakitkan hati sebenarnya.
"kau?!" ucap Seo Hyun dengan terkejut. Sampai terjatuh tuala di tanganya
"selain dari tu, apa lagi kau buat? Semalam kau tidur mana?" tanya Seo Hyun bertubi-tubi. Namun Jimin masih lagi mempamerkan senyuman nakal yang agak menyakitkan hati.
"baik kau cakap cepat!" ugut Seo Hyun sambil mencapai kayu besbol yang berada di tepi katilnya. Jimin pula yang cuak melihat Seo Hyun yang memegang kayu besbol.
"ma..mana ada aku buat pape. Aaaa aku tido kat bi..bilik aa aku" jawab Jimin takut-takut. Sikap Seo Hyun bukan boleh dijangka. Seo Hyun pernah belasah student lelaki sampai budak tu masuk hospital. Sebab tu tiada siapa berani kacau Seo Hyun
"betul ni? Tak tipu?" soal Seo Hyun dengan curiga. Kayu besbol dihalakan ke arah Jimin.
"be..betul la. Kau ingat aku jahat sangat ke?" jawab Jimin sambil mengangkat kedua belah tanganya.
"sekarang boleh tak kau keluar? Aku nak cepat ni" ujar Seo Hyun. Malas nak panjangkan isu tersebut memandangkan dia betul-betul dah lambat. Jimin segera keluar dari bilik Seo Hyun.
10 minit kemudian Seo Hyun turun tergesa-gesa sambil menggalas beg.
"sarapan dulu!" laung Jimin.
"tak sempat!" Balas Seo Hyun sambil mencapai kunci motornya dan memakai kasut. Tak lama kemudian dia berpatah balik dan menuju ke arah Jimin yang sedang bersarapan
Tanganya diletakkan di dahi Jimin.
"apa hukuman yang dikenakan kepada pesalah yang melakukan rompakan bersenjata?" soal Seo Hyun. Ingin menguji 'kenormalan' Jimin.
"gantung sampai mati atau penjara seumur hidup. Kenapa kau tanya?" soal Jimin pelik. Sejak bila Seo Hyun berminat pasal undang-undang?
"good! Nampaknya sel-sel otak kau dah berhubung" balas Seo Hyun sambil menggosok kepala Jimin.
"bye. Aku pergi dulu" sambung Seo Hyun dan segera menuju ke arah pintu.
"apa yang dia merepek pagi-pagi ni?" ucap Jimin sambil menggaru kepalanya. Serius dia tak faham
**
"fuh, nasib baik sempat!" ujar Seo Hyun sambil duduk di sebelah Suzy. Nasib baik Prof Tiger tak sampai lagi. Kalau tak memang habis markah carry marksnya ditolak. Seungri yang berada di sebelahnya hanya ketawa melihat Seo Hyun yang termengah-mengah. Disebabkan mereka mengambil subjek yang sama, kelas mereka digabung.
"kau kenapa? Macam orang tak cukup tidur je? Hari minggu haritu kau buat apa?" soal Suzy.
"hari minggu tu kan aku kena jaga budak. Penat tau nak jaga budak tak normal ni" ujar Seo Hyun. Nasib baik Jimin dah bertukar jadi normal, kalau tak memang berbuih la mulutnya nak melayan kerenah Jimin. Kalau nak abaikan tak sampai hati pula.
YOU ARE READING
[C] HATE : PARK JIMIN : 박 지민
FanficBila kau lebih memilih untuk berdamai dari bermusuh. Tapi,... Tak sangka perdamaian itu mencetuskan 'bala' "Kau pun mesra semacam dengan budak tu. Ke teringin nak anak? Aku boleh bagi"