O an işte o an öyle bir çığlık attım ki ses tellerimin zarar gördüğüne hatta koptuğuna yemin edebilirim...
İşte buydu bizim hikayemiz .
Dumanlar içinde başlayıp dumanlar içinde son bulmuştu Barlas ve onun Almirasının hikayesi .
Gerisi ne miydi ?
İşte gerisi , yere düştüğümde gözümün önüne gelen kül rengi dumandı .
Tıpkı ilk tanışmamızdaki gibi ...
1 YIL 4 AY ÖNCE :
" Yalnız kaldıysan, kalkıp pencerenden bir bak
Güneş açmış mı, yağmur düşmüş mü?
Dön bak dünyayaHerkes gitmişse, sakince arkana dön bir bak
Dostun kalmış mı, aşkın solmuş mu?
Dön bak dünyaya, dön bak dünyaya "Ne kadar güzeldi bu şarkının sözleri böyle . Hani bazı şarkılar vardır ; seni alır içine ne olduğunu bile anlamadan şarkı ile bütün olup şarkının sözlerini kendi anılarında yaşatırsın . Bunu yaparken genelde ağlarız çünkü hüzünlüyken şarkının sözlerine , mutluyken melodisine odaklanırız .
Telefonumu bağladığım arabanın müzik çalarından gelen şarkıya bağırarak eşlik etmeye başladım ;
"BİR SONBAHAR KADAR YALNIZ
BİR KIŞ KADAR SAVUNMASIZ YA DA
İLKBAHARSAN YOLUN BAŞINDAYSAN
ASLA VAZGEÇME "
Diyip son kelimeyi uzatırken bi anda öne doğru savruldum . Al işte zaten bu şantiyeye gittiğim bir gün bela çıkmasa olmazdı , önceki gelişimde düşüp ayağımı burkmuştum , ondan önce ki gelişimde dosyaları çamura düşürmüştüm . Resmen lanetli bir yer gibiydi .
Bir hışımla arabadan indim ve kim olduğuna bakmadan bağırmaya başladım zaten kim olduğu şu an umurumda değildi .
" Ne yapıyorsun sen ya doğru düzgün kullansana şu arabayı , ha dur sen konuşmadan ben söyleyeyim zaten sen düzgün kullanıyordun suç benim değil mi ? Zaten hep başkası suçlu olur ama yooook orada bir dur bakalım sen, her zaman arkadan vuran suçludur tamam mı ? " Diye resmen haykırdım . Of be ne kadar bağırmıştım öyle .
Sonunda kafamı iyice kaldırarak karşımdakine bakmayı akıl edebilmiştim . Çünkü karşımda resmen çocukluk arkadaşım Bora duruyordu .
" Sonunda bakmayı akıl edebildin Itır "
" Bora ! ne işin var senin burda sen en son İzmir ' de değil miydin ? daha 2 gün önce gece görüntülü konuştuk senle ama yine de ne kadar özlemişim ben seni gel bir sarılayım " Diyip ahtapot gibi sarıldım Bora ' ya , oda sağolsun ahtapotluğuma yorumda bulunmayıp bana sarıldı.
" Sürpsiz yapmak istedim güzelim ne var bunda ? " dedi gayet sakin tonlamasıyla .
Aklıma gelen şeyle kollarımı ondan çekip ;
" Ne yaptın Bora niye çarpıyorsun bana araba mahvoldu şuna bak " diyip elimle kırmızı arabamın arka tamponundaki kocaman çizikleri gösterdim . Çizikler sanki arabayı kocaman bir ayı tırmalamış gibi görünüyordu .Araba resmen mahvolmuştu .
" Sen ani fren yaptın Itır boşuna mızmızlanıp durma yaptırırız olur biter ." dedi . Sadece arabayı dert etmeme biraz bozulmuş gibiydi ama haklıydım . Ben ani fren yapmamıştım kendisi bana çarpmıştı. Tamam ilk ona" iyi misin ? " diye sormam gerekirdi biliyordum ama yine de arabam benim için her şeyden önceydi. oda benim arkadaşımdı ,haklıydı bencillik etmiştim . İnsan canı sonuçta .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ANILARIN GELECEĞİ
قصص عامة"Ben bir söz verdiysem tutarım sarı." dedi. Alışmıştım artık bu cümleyi onun ağzından duymaya. Her zaman söylerdi. Sözlerine sadık bir adamdı. Hafifçe gülerek başımı sağa sola salladım. "Keşke bu cümleyi bana ilk kez söylediğin ana dönebilsek." ded...