“Baby… mummy love you so much…!” Saya peluk cium si baby penuh kasi sayang. Baby yang bagi saya semangat untuk hidup. Mula sudah dia belajar duduk. Cepatnya dia membesar. Dari tapak kaki hanya sebesar ibu jari kaki saya. Sampaila sekarang. Masuk 7 bulan sudah. Nda lama lagi dia belajar berdiri sendiri.
>Throw back<
Beberapa lama dulu…
“Babe…apa kau buat ni?! Apa ini? Kau mau mati ka?!” Saya tekejut dengar Suzy yang baru masuk di bilik saya. Cepat dia lari dan menjerit sambil rampas tu botol penuh pills dari tangan saya.
“Suzy. Saya nda mau simpan dia. Saya mau ambil keputusan mau buang.” Saya bilang sambil nangis depan Suzy.
Masa tu kandungan saya sudah masuk 3 bulan. Mummy dan daddy baru buang saya.
“Babe… You must be strong. Bukan dosa kau pun. Bedosa ka baby ni kau rasa?”
“I don’t know what to do. I am hopeless.
I have nothing babe. None. Last semester babe…” Saya jawab Suzy dalam tangisan.
“Babe… Biar kita cari orang yang boleh jaga baby ni. Tapi jangan buang. Nanti kau akan regret satu hari nanti. Kalau kau nda mau jaga pun. Bagi saya jaga.” Bersungguh-sungguh Suzy pujuk saya.
“Apa lagi yang ada sama saya babe? Masa depan saya hancur sudah.”
“Shhh…I understood… Babe.” Suzy bilang sambil peluk saya. Mau sudah saya telan semua tu pill tadi. Saya mati sama-sama tu baby pun saya tidak kisah sudah. Kami nangis sama-sama lagi.
💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖Saya tesedar dari ingatan lalu bila si baby Corrina bergerak. Saya tap-tap badan dia. Saya perhatikaan balik mata dia, hidung, mulut, saya ingat muka saya dalam gambar masa umur saya baru dua ka tiga tahun tu. I love you baby… Syukurla saya tidak ambil keputusan buang dia masa dalam kandungan. Bangga pula jadi mummy muda walaupun hanya ibu tunggal.
Bila baby Corrina masuk 1 tahun la baru saya mau sambung study. I wonder apa la jadi sama lelaki yang kasi rosak saya tu?
Sebenarnya kes saya sudah selesai. Beberapa bulan lepas tu saya sudah dapat info dari balai polis yang tu pelaku memang sudah banyak kes jenayah. Keluarga dia dari keluarga yang berpecah belah. Dia dihukum penjara seumur hidup. Saya pun ambil keputusan kasi lupa hal itu. Walaupun sakit dan perit tapi saya akan cuba hidup tabah.
.........................
Suzy WhatApp:
>Babe. Emergancy!<
>Baby Corrina vomited and got high fever!<Begegar tangan saya baca whatsApp chat dari Suzy. Jarred masa tu belum masuk kerja. Saya nangis. God…Apa saya mau buat? Baby saya baitu… Mau call Suzy pun saya tiada daya.
Pagi sampai tengah hari tu kami 3 orang ja di tempat kerja. Ben dan Melly sibuk sana bahagian kitchen. Saya duduk atas lantai sudah.
“Sophie!”
Saya dengar suara Jarred sambil tangan dia pegang dua-dua bahu saya.
“Jarred…Baby saya…baby saya sakit…”
Itu ja yang mampu saya cakap sama dia. Saya panic sudah. What if jadi apa-apa sama baby saya? Oh, God!
“Sabar...Okay, Shhh…” Jarred terus kasi sabar saya. Dia pegang dua bahu saya dan kasi duduk saya sana kerusi.
“Sophie. Napa kau?” Noni yang baru masuk pergi bahagian counter. Dia hairan nampak saya nangis.
“Emergancy. Noni, kau take over counter, saya hantar Sophie pergi hospital.
YOU ARE READING
CORRINA (COMPLETED)
Science FictionSINOPSIS "Saya akan berusaha jaga Corrina sedaya upaya saya. Walau apa pun halangan. Corrina akan membesar dengan kasih sayang yang cukup dari saya." Sophie "Corrina anak luar nikah si Sophie baitu. Ntah dia menyudal di mana. Mummy dia bilang dia be...