U

447 52 16
                                    

Suasana pagi yang penuh dengan kicauan burung, lipas-lipas berlari berkeliaran di dalam tandas. Kedengaran bunyi dengkuran yang boleh menggegarkan dunia dan bunyi alarm yang tidak akan ditutup.

"KORANG BANGUN! SEMALAM ACAH SANGAT NAK BANGUN AWAL PEGI PANTAI TENGOK MATAHARI TERBIT!" Jerit Yeonjun yang sedang memakai losyen. Losyen ditepek dimukanya dengan penuh gaya.

"HUAGHHHH....Hyung ni melebih nak mekapnya pun" kata Taehyun yang hendak memasuki tandas. Soobin juga sudah bangun mengusap-usap matanya untuk mencari telefon.

"Kau tak habis bangun cari phone kan? Ce bangun tu berdoa pada tuhan"kata Yeonjun yang tidak habis lagi menepek losyen di mukanya.

"Alah hyung, pagi-pagi pun nak bagi ayat sentap" Soobin bangun dan menuju ke bilik air di luar.

"MORNING!" Hueningkai yang sudah mandi muncul di pintu bilik Yeonjun.

"Yang ni hyper sangat"

"Alah sekali-sekala orang nak hyper apa salahnya" Taehyun yang baru keluar tandas menjawab.

"Ehh kau" Yeonjun bangun dari depan cermin. "Dah mandi lum?"

"Mestilah dah, kalau tak mandi mesti busuk macam hyung" Hueningkai berlari turun ke bawah.

POT POT

"WOI SAPE KENTUT WOI"

"KENTUT APANYA HYUNG! TU MANAGER KAT LUAR"

Yeonjun beralih ke luar tingkap. Sebuah van berhenti di hadapan rumah mereka.

"WOI ANAK-ANAK CEPATLAH! KANG MANAGER MENGAMUK.Dahlah dia kena bangun awal" Yeonjun mengambil beg dan keluar dari rumah. Pintu van dibuka.

"Yow my manager"

"Yow kepala lutut kau. Masuk cepat, dahlah sejuk"

Yeonjun ketawa kecil dan mengambil tempat. Seekor sekor member masuk dan sudah mengambil tempat masing-masing kecuali Hueningkai yang terkial-kial nak kunci pagar.

"WEH KAI CEPAT AH!"

"SABAR AH KUNCI TERSEKAT!" Kunci itu ditarik kuat dan tercabut. Dengan cepat dia menoleh ke arah van yang tiada di tempatnya.

"Ait? Kena sorok jin ke van tu?...eh jap DIORANG TINGG-"

PON PON

"MASUK AH!"

Hueningkai berlari anak dan masuk ke dalam van. Belum sempat dia duduk, van sudah bergerak dengan laju.

"SABAR MANAGER HYUNG AKU BELUM KAWIN!"

__________________

Setelah pemanduan yang pendek, mereka akhirnya sampai ke pantai.

"WAH JINJJA DAEBAK!"

"OLOLOLOLOLOLO" jerit Taehyun sambil memegang kayu acah lembing.

"WOI ORANG ASLI KOREA WOI!"

"HAHHAHAHAGAGAGAGAGGA" ketawa Yeonjun. Kayu diambil lalu dia menulis sesuatu di atas pasir.

"Saranghye.."

"HAH HYUNG DATING! BAGITAU PDNIM!" Ugut Beomgyu yang sedang melantak sandwich.

"Baca tu biar elok. Kang aku tuduh kau tak belajar time sekolah marah"

SARANGHYE TXT

"Wahh,hyung berjiwang pepagi" kata Hueningkai. Cameranya sudah disiapkan awal-awal untuk merakam matahari terbit.

"Weh matahari nak terbit dah!" Jerit Soobin. Semua dengan cepat berkumpul di hadapan ombak.

"Hyung nak tangkap gambar ni! Lompat bila hyung cakap 3" kata Manager mereka.

"Ok! 1"

"2"

"4" member TXT membuat muka toya.

"Okok gurau,OK LOMPAT SEKARANG!"

Mereka semua lompat dengan serentak.

"CANTEK!"

"Okok, berilah sedikit ucapan untuk peminat hyung" kata Hueningkai yang memegang kamera.

"Hmmm saya berharap yang MOA-deul sentiasa vangga dengan kami dan saya YEONJUN KACAK" kata Yeonjun sambil membesarkan lubang hidung.

"YA ALLAH PERANGAI, MOA-deul tengok perangai seketul Yeonjun hyung tu. Anyway always sapot and sayang kami MOA-deul. HIDOP TAEHYUN"

Hueningkai membuat muka benci. Soobin merampas kamera dari Hueningkai.

"SOOBIN HYUNG!"

"ANNYEONG MOA DEUL,KITA KENA CAKAP CEPAT SEBAB ADA ORANG KEJAR KITA! SAYA SAYANG MOA DEUL SO MUCHIE❤SARANGHEYOOO!AAAA AMPUN KAI" telinga Soobin ditarik kuat oleh Hueningkai.

"EISH HYUNG NI"

"MOA-deul jahatkan Soobin hyung ni? Nomeuhae! Anyway saya sayang Moa-deul so muchhhhhh sampai saya rasa awak semua ni bidadari yang jatuh dari syurga. Ouch! Mesti sakitkan bila jatuh? Jadi biar Kai tiupkan untuk jadi lebih baik. FUHHH"

Semua membuat muka hendak muntah. Beomgyu yang belum membuat ucapan merampas kamera itu.

"Yow MOA-deul! Beomgyu sarangheyoo" Beomgyu membuat bentuk heart dan membuat belon heart.

"Annyeong!" Rakaman video itu dihentikan.

"Guys"

Semua ahli TXT memandang Yeonjun.

"FIGHTING!"

Semua tersenyum dengan lebar dan mengucapkan benda yang sama,bersama-sama dengan semangat waja.

"TOMORROW BY TOGETHER FIGHTING!"

Streamlah lagu kat atas tu!
Baru sampai feel

ᴛxᴛ ʜᴏᴜꜱᴇWhere stories live. Discover now