NENONENONENONENO
"Encik-encik semua silalah keluar dengan berhati-hati" arah seorang ahli bomba yang bernama Chanyeol.
"HUAAAAAAAA OMMAAA" Yeonjun menjerit sambil berlari ke arah pintu keluar. Taehyun dan Beomgyu juga begitu.
"ENCIK SAYA KATA BERHATI-HATIKAN!?"
Yeonjun tidak berhenti menjerit. Soobin,Hueningkai dan semua ahli BTS sudah malu.
"DAH DAPAT! Ular kecik je!" Ujar ahli bomba yang bernama Taeyong.
"Haduh apalah, ular kecik pun takut macam ular sawa yang masuk" kata ahli bomba yang bernama Haechan.
"HEY! Bahaya jugak tau!" Kata Hoseok. Pintu yang roboh tadi sudah juga dibetulkan berkat Chanyeol.
"Kami balik dululah abang hencem semua" ujar Taeyong lalu keluar dengan membawa karung berisi ular.
"YAH KETEPIKAN BENDA TU!" Hoseok berlari ke belakang Namjoon. Yeonjun yang menjerit dari tadi sudah berhenti.
"Terima kasih banyak abang bomba semua" kata Seokjin. Semua melambai ke arah trak bomba yang sudah pergi.
"Fuhh nasib baik ular kecik je" kata Yoongi. Semua sudah kembali ke meja makan untuk menikmati makanan yang dibeli BTS.
"Tulah kalau tak mesti kita dah takde" Jungkook mencedok nasi sedikit ke dalam pinggannya. Seokjin juga mula mencedok lauk.
"Dah dah baik kita makan"
"T-"
"TAK ELOK CAKAP TIME MAKAN" kata Seokjin tegas. Matanya sudah terkelip-kelip kerana lapar.
Semua mula memakan makanan dengan senyap dan tenang.
________________
"So amacam best tak duk sini?" Jhope menanya sambil menukar channel di TV.
"BEST" semua ahli TXT berbicara serentak.
"Baguslah kalau macam tu" ujar V. Kepala Beomgyu diusap perlahan.
Yoongi yang berbaring diatas sofa sudah tertidur nyenyak. Soobin,Hueningkai dan Jungkook pulak sudah pergi bermain game di tingkat atas.
Seokjin,Jimin dan Yeonjun sedang membasuh pinggan didapur.
"Best ke buku yang Namjoon hyung baca tu?" Tanya Soobin yang turun untuk mengambil snek.
"Buku ni? Bestlah jugak" jawab Namjoon acuh tidak acuh. Mata difokuskan untuk meneliti perkataan yang terdapat di dalam buku itu. Ayat apakah yini?😂
"Ohhhh" Soobin sudah mengisi air di dalam cawan berlari naik ke atas.
"HYUNG NAK IKOT!" Kata Taehyun lalu mengejar Soobin. Bergegar-gegar rumah akibat dari mereka yang berlari.
"Jin hyung"
"Eo?" Seokjin mengelap pinggan itu hingga kering. Bila ternampak reflection mukanya di pinggan dia mula mengenyit mata.
"Hmmm, macam mana hyung semua rapat macam ni" tangan Yeonjun berhenti membasuh pinggan.
"Kitaorang faham satu sama lain and kitaorangkan satu team. Team mestilah bekerja sama"
Yeonjun mengangguk. Seokjin menepuk bahu Yeonjun perlahan.
"Mesti diorang semua selalu gaduh kan? Takpe,itu perkara biasa bagi satu kumpulan"
Mereka berdua keluar dari dapur dan menuju ke ruang tamu. Yeonjun yang sedang berjalan menjumpai kertas misinya di atas meja.
"Eh misi" kertas itu diambil dan disimpan ke dalam poket seluar.
"GAIS JOM BALIK!" Ajak Seokjin. Yoongi yang tidur mati dari tadi terbangun.
"JEON JUNGKOOK! JOM BALIK!"
Jungkook menuruni tangga dengan pantas. Kotnya dicapai lalu dipakai dengan berstail.
"UUUUU SO MACHO" Hueningkai dan Soobin menepuk tangan dari belakang.
"Biasa je ni"balas Jungkook. Semua ahli BTS kecuali Namjoon yang masih sibuk membaca buku membuat muka toya.
"Perasan ah kau JK" kata Jimin yang sedang memakai kot.
"Alah sekali sekala hyung"
"Oklah kami balik dulu! Byeee" kata Jhope. Semua ahli BTS sudah berada dihadapan kereta. Ahli TXT melambai.
Kereta yang dinaiki BTS hilang dari pandangan.
"Hyung"
"Eo?" Yeonjun memandang Hueningkai.
"Saranghye" Hueningkai terus berlari masuk ke dalam bilik. Yeonjun hanya menggeleng.
"Budak ni tak habis nak berghei. Ada aku pasangkan dengan sajat ni kang"
"Aku tidur dulu hyung! Nanti ada apa-apa kejut tau!" Ujar Beomgyu. Yeonjun mengangguk. Tangannya menyeluk poket seluar.
"Eh lupa pula pasal kad misi ni"
MISI:YEONJUN
"Picit pipi member selama lima saat""Uish,macam mana nak buat misi ni?" Yeonjun menggaru kepalanya.
"ALAH BANTAI JELAH"
Bilik maknae line dimasuki oleh Yeonjun. Beomgyu yang sedang tidur nyenyak di atas katil didekatinya.
"Maaf Gyu...Ni misi" pipi Beomgyu dicubit perlahan.
"Eeee comellah pulak budak ni" picitan Yeonjun dikuatkan.
"Erghh...hyung? Apa hyu- TOLONG ADA PENCABUL!AHHHHHHHHHHH"
"YEONJUN HYUNG APA NI! PATUTNYA HYUNG PICIT PIPI KAI!"
"WOI JANGAN PUKUL HYUNG! SAKITLAH BEOMGYU!"
___________________Emmm kalau korang saya cerita ni best, tolonglah komen and vote
Saya suka baca komen anda!