T

588 71 60
                                    

"Yeonjun hyung!"

Yeonjun yang sedang menonton TV memandang Hueningkai.

"Yes?"

Hueningkai membuat finger heart. Soobin yang berjalan di depan mereka membuat muka geli.

"Awww so cuteeeee" Yeonjun juga membuat finger heart.

"Yo....HYUNG CURANG" marah Beomgyu secara tiba-tiba.

"Hah Gyu salah faham ni"

"BEOMGYU TAK NAK KAWAN HYUNG!"

Hueningkai dan Soobin sudah beralih ke dapur tidak memperdulikan drama petang mereka berdua.

"He--...GYU CURANG NGAN TAEHYUN?" Taehyun pulak muncul entah dari mana menyertai drama ini.

"T-taehyun salah pahamlah!"

"SERIUS?HAH TENGOK TU BEOMGYU PEGANG YEONJUN HYUNG"

Soobin yang sedang minum didapur tersedak dan terbatuk-batuk. Hueningkai menghulurkan tisu ke Soobin.

"Drama apelah diorang buat tu. Jom keluar Kai"

Hueningkai memandang Soobin.

"Ke mana?"

"Ke hati awaks!"kata Soobin lalu mengeyitkan mata.

"UISH HUDUHLAH HYUNG NI"

"Hyung gurau jelah. Jom pergi taman"

Hueningkai mengangguk laju. Laju saja budak tu nak ke taman. Dia berlari anak untuk mendapatkan jaketnya.

"KAJA!ON MY MY WAY" dia menyanyi lagu Ateez dalam perjalanan mereka ke taman.

"Excited eh kau"

"Mestilah Kai tengah keluar dengan hyung tersayang kot"

Soobin tersenyum gembira. Kaki mereka berjalan mengikut rentak yang sama.

"Sa-"

"Nado saranghyeee" Soobin membuat finger heart ke Hueningkai.

"Taklah hyung orang nak cakap saya nak hyung lanje ramen"

Kepala Hueningkai diketuk perlahan.

"EISH,cakap awal-awal lain kali. Jom pergi beli"

Hueningkai meloncat gembira. Soobin hanya tersenyum sendiri dibelakang sebelum mengejarnya.

"Tunggulah budak bertuah!"

Manakala di rumah...

"Hyung curang...Taehyun pasrah" air mata mula mencurah turun dari Taehyun. Yeonjun menepuk belakang Taehyun untuk menenangkannya.

"Shuhh taklah mana ada Beomgyu curang"

"Hiks-hiks tengok Beomgyu tuuuuu" Taehyun mengesat mata. Yeonjun dari tadi asyik menepuk belakang si Taehyun.

"YELAH BEOMGYU JE YANG SALAH! Dahlah tak nak main dah" Beomgyu menghentak kaki lalu masuk ke dalam bilik.

Taehyun pula mengikut Yeonjun masuk ke dalam biliknya.

Hueningkai dan Soobin yang baru balik dari taman menjadi pemerhati setia dari tadi.

"Hyung bagi makan ape semalam? Pelik ah dema tu"

"Entahlah,diorang ade misi kot"

"Misi realistik macam tu? Eeee seram"

Soobin meneguk sedikit air sirap buatan Hueningkai. Air itu terlalu manis hingga menyebabkan Soobin hendak termuntah.

ᴛxᴛ ʜᴏᴜꜱᴇWhere stories live. Discover now