1.8

335 47 13
                                    

"RAIN BE POURIN,SKY KEEP FALLIN EVERYDAY OH NA NA EYOOO" Yeonjun menari mengikut koreografi ON. Buih dari tangannya terlempar sini-sana.

"Hyung ada nampak tak buku Hueningkai?"

"Buku apa?"

"Buku kerja math" Yeonjun membasuh tangannya. Mulutnya sudah bersedia untuk membebel.

"Eh dah jumpa. K bye hyung" Hueningkai terus lari masuk bilik. Hah tahu takut.

"Lain kali cari tu guna mata"

"Hmmm nak masak apa harini?" Bahan-bahan di atas meja dipandang Yeonjun. Semalam diorang dah makan samgyeopsal takkan harini nak makan benda yang sama?

"SOOBIN-AH!"

"APE?! AKU TENGAH SIDAI BOXER NI"

"KO SINI JAP" Soobin yang baru sahaja hendak merendam boxer Hueningkai dalam longkang terus terbantut.

"Pe benda?"

"Kau nak makan apa?"

"Makan kau"

PAK, selipar dibaling pada muka Soobin.

"UISH SAKITLAH!"

"Hah melalut lagi. Kau cakap skang kau nak makan apa"

"Hmmm, daging bakar!" Yeonjun mengangguk dan menghalau Soobin dari dapur.

"Eleh,tadi panggil macam urgent sangat" Soobin mengflip rambut dan sambung kerja sidai boxer dia yang terbantut tadi.

"Resipi daging bakar" dia menekan butang search dan keluarlah 100++ hasil carian resepi di google.

"Taehyun jangan pegang kaki aku"

Yeonjun terdiam. Taehyun bukan ada kelas ke? Dia memandang kakinya perlahan-lahan.

"TAEHYUN TAK GUNAAAAAA" Ular yang dibela Taehyun melilit kaki Yeonjun. Muka Yeonjun sudah pucat.

"Eh eh wat happen...HYUNG!" Soobin mendekati Yeonjun yang hampir pitam.

"T-t-tolong"

"HUENINGKAI! ULAR TAEHYUN MENGANAS! DIA NAK ROGOL YEONJUN HYUNG"

PAK, muka Soobin terkena balingan selipar lagi sekali.

"BODOH TU SIMPAN SIKIT"

"Aik tadi bukan pengsan ke?"

"Ye tak ye gak" dia kembali pengsan. Soobin menjeling Yeonjun tetapi kembali panik.

"Kenapa hyung? Siapa yang nak rogol Yeonjun hyung?"

"Tu ular tu" Hueningkai memandang kaki Yeonjun yang dibelit. Dia melihat Soobin dan Soobin melihat dia kembali.

"Aku tak beranilah hyung"

"Dah tu?kau nak biar Yeonjun hyung kena rogol ke"

"EY AKU BELASAH JUGAK MAMAT NI KANG" Yeonjun mengangkat tangan bersedia untuk memukul Yeonjun tetapi terhenti kerana bunyi pintu dibuka.

"Korang buat apa berkumpul kat sini?" Taehyun membuka kasut dan jaketnya. Yeonjun,Hueningkai dan Soobin memerhatikan Taehyun yang duduk di atas sofa.

"Pehal? Ada hutang?"

"WEH ULAR KAU NAK ROGOL YEONJUN HYUNG!"

"HAAH SELAMATKAN DIA CEPAT"

"Ular? Oh, meh sini aku ambik" Taehyun merangkak ke bawah meja dan mengambil ularnya. Ular itu menjelirkan lidah dan melilit tangan Taehyun.

Yeonjun mengeluh lega. Dia menjeling Soobin yang berada di sebelahnya.

"KAU MEH SINI! AKU TAK SELESAI LAGI DENGAN KAU!"

"AAAAAAA AMPUN HYUNG AMPUN!"










............






"Taehyun hyung, belanja aku ni" sepeket gummy bear di tunjukkan pada Taehyun.

"Kau ada duit kan Hueningkai"

"Alaaaaa, makanan akan jadi sedap bila guna duit orang lain" dia membuat muka comel. Bersinar-sinar matanya menyerang Taehyun.

"Ish,yelah" dia merampas peket gummy itu dan pergi ke kaunter pembayaran.

"Thanks hyung" Hueningkai melompat gembira. Taehyun hanya mengelengkan kepala dan membayar barangan mereka.

"Eo? Taehyun-ah" Taehyun memandang orang yang memanggilnya.

"Eh Wooyoung hyung" Wooyoung tersenyum. Hueningkai tidak mempedulikan mereka berdua dan menghabiskan gummy yang dibeli tadi.

"Yeonjun ada kat rumah?"

"Mestilah ada. Takkan dia nak tinggal tepi jalan pulak"

"Eh ye tak ye gak" Wooyoung ketawa

"Wooyoung lama lagi-eh Taehyun lama tak jumpa" Taehyun menunduk. Seonghwa membalas tundukannya.

"Alah hyung aku nak pegi jumpa Yeonjun boleh?"

Seonghwa melihat jam tangannya. Jam sekarang menunjukkan pukul 8.30 malam.

"Bolehlah tapi jangan lama-lama. Jom naik kereta"

"Taehyun ngan Hueningkai?"

"Ikut sekalilah takkan nak biar jalan kaki" kata Wooyoung. Taehyun memegang bahu Wooyoung dan menggeleng.

"Hyung, dorm kitorang kat depan tu je. Lima langkah dah sampai dah"

"....erk"

"Hah mari-mari. Karang ada Cikponti kejar bukan salah Taehyun" Bulu roma Seonghwa dan Wooyoung meremang. Mereka berdua mengikut belakang Taehyun dan Hueningkai yang berada di hadapan.

"Woi tunggu woi"

Lima Langkah Kemudian...

"Hah,kan dah sampai" Taehyun membuka pintu menggunakan kunci.

"Masuklah" kata Hueningkai. Seonghwa dan Wooyoung mengangguk dan membuka kasut.

"Dah balik pun ko-WOOYOUNG MA BRO! BILA SAMPAI" Yeonjun membuat gaya swag. Wooyoung membalas gaya swag Yeonjun.

"Baru je. Tadi terserempak dengan Taehyun ngan Hueningkai"

"Oh, nak minum tak? Tapi air teh jelah. Maklumlah,kitorang belum lagi beli barang dapur"

"Eh takpe takpe. Kitorang kejap je ni. Saja nak jumpa kau" Yeonjun mengangguk.

Setelah itu mereka bersembang selama sejam lebih. Jam sudah menunjukkan pukul 10 malam.

"Kitorang patut balik sekarang" kata Seonghwa. Yeonjun tersenyum dan mengiringi mereka ke pintu.

"Bye Wooyoung! Hati-hati ngan cik ponti" kata Hueningkai. Yeonjun memukul bahu Hueningkai.

"Tak payah percaya cakap budak mentah ni. Sekarang setan semua kena ikat" Yeonjun melambai Wooyoung dan Seonghwa.

"BYEEE NANTI KITA JUMPA LAGI!"

"ANNYEONG!"

ᴛxᴛ ʜᴏᴜꜱᴇWhere stories live. Discover now