SPECIAL EPISODE

165 32 4
                                    

SPECIAL EPISODE: Apabila TXT masuk masterchef

"Camera ni boleh pakai kan?" Yeonjun melambai ke arah kamera. Dia menunjukkan muka hensemnya dari pelbagai sudut

"Pehal mamat ni? Nak kena hempuk pakai kasut ke apa" Chen selaku camera men mengadu kepada rakan sekerjanya, Chanyeol.

"Hempuk je laki perasan hensem tu"

"Encik Yeonjun selaku perserta Masterchef Korea sila perkenalkan diri anda"

"Hai,nama saya Yeonjun. Saya dah start masak sejak saya dalam perut ibu saya lagi. Masak apa awak tanya? Masak adik sayalah ehehehe taklah gurau. Saya minat masak ni sejak saya sekolah tadika lagi tapi omma saya larang saya masak lepas dah terbakarkan rumah"

Chanyeol dan Chen terkebil-kebil mendengar cerita Yeonjun. Yelah dia cerita dengan muka acah menggoda dia pastu duk tersengih -sengih kat dinding. Tiber mamat ni

"Ummm peserta seterusnya!" Panggil Kai selaku PD Masterchef Korea.

"Saya ke?" Soobin menunjuk dirinya sendiri

"Yelah awak, sape lagi ada kat situ? Takkan saya nak ajak cik cong atau cik pon join sekali kot?"

Maka cik cong dan cik pon tersipu-sipu akibat dinotice lelaki hencem

"Perkenalkan diri anda"

"Umm...saya Soobin...cita-cita saya nak jadi Chef terkenal" Soobin senyum ikhlas

"Tu je?" Tanya Chanyeol

"Nak panjang lagi ke? Nak cakap apa lagi eh?"

"Cakaplah pasal apa-apa pun"

"Emmm....saya single jadi kalau berminat DMlah saya di IG ya" Soobin mengenyitkan mata.

"Bunuh jelah aku" Chanyeol setuju dengan kata-kata Chen.

"Peserta seterusnya!"

"Hai! Saya Beomgyu...saya suka masak dan suka makan. Saya tak suka tomato. Tomato tu musuh negara. Kenapa tomato wujud? Dahlah tak sedap tapi masukkan dalam burger makanan kegemaran saya. Hilang selera nak makan"

"Aku salah show ke apa ni? Ni masterchef Korea kan Chen?"

Chen hanya diam seribu

"Ni kalau Gordon Ramsay tahu dia merungut pasal tomato sah mati kena lempang"

"Bukan setakat lempang, tah tah dah kena potong satu badan"

"NEXT!"

"Annyeong, nama saya Taehyun"

"Lah dah pendek sangat pulak" Chanyeol menekan dahinya. Rasa berpinar kepala dia.

"NEXT!"

"Hai dan selamat sejahtera kepada semua rakyat Korea. Nama saya Hueningkai. Saya minat memasak sejak saya start berjalan umur 3 tahun. Nampak cam fakta tipu tapi ianya benar. Ni buktinya"

Hueningkai menujukkan gambarnya bermain masak-masak waktu kecik

"Aku nak pegi mati...kau nak ikut tak?"

"Boleh gak" Chanyeol dan Chen meninggalkan tempat mereka lalu keluar bangunan untuk merenung langit.

"Baiklah semua peserta boleh duduk di bilik yang disediakan sehingga diberi signal"

"BAIK!" Semua peserta menjawab serentak

"So nama kau Yeonjun?"

"Kau Soobin kan?" Soobin mengangguk. Dia mengambil tempat duduk disebelah Yeonjun.

ᴛxᴛ ʜᴏᴜꜱᴇWhere stories live. Discover now