2.6

96 13 1
                                    

WARNING:CHAPTER INI MELIBATKAN SASAENG

"Yeonjun hyung~" panggil Hueningkai. Yeonjun yang sedang fokus menonton TV tidak menyahut.

"ISH YEONJUN HYUNG NI"

"WOI JANGAN JERIT KAT TELINGA AKU"

"Sape suruh hyung fokus sangat tengok tv tu sampai orang panggil pun tak dengar"

"Yelah yelah hyung-"

GRUK GRUK GRUK

Bunyi itu datang dari atap rumah mereka. Hueningkai memandang Yeonjun

"Tikus tu, rumah ni dah lama"

"WHAT TIKUS! NO BEOMGYU TAKUT TIKUS" Beomgyu membuat muka geli.

"Bukan tikus kot, kalau tikus pun apa salahnya nanti mesti dia pergi" Kata Yeonjun untuk menenang kan Beomgyu.

"BANYAKLAH HYUNG MANA TAHU TIKUS TU DAH BERANAK PINAK KAT ATAS TU, DAHLAH TAK BAYAR SEWA"

"Ye pun jangan jerit woi, aku kat sebelah je ni"

"Nanti aku gitau Pdnim pasal ni, jangan risau Gyu" Soobin tersenyum. Beomgyu tetap dengan muka jijik dia.

"SIAPA PUNYA KERJA NI! BOXER ULTRAMEN LIMITED EDITION AKU HILANG" jerit Hueningkai. Soobin,Yeonjun dan Beomgyu memandang Hueningkai dengan pandangan pelik.

"Tak hingin aku curi, Tak style lansung. Eh tapi boxer aku pun hilang semalam" kata Beomgyu.

"Hmm pelik, mungkin terbang ditiup angin time sidailah tu" Beomgyu dan Hueningkai menjeling Yeonjun.

"Positive betul eh hyung"

"Alah kenalah positif nan-OPOCOT KEPALA TERBANG"

Bunyi dentuman yang kuat mengejutkan mereka berlima.

"Petir kot"

"HYUNG!"

"APA!"

Jam dah menunjukkan pukul 10.30 malam. Bulu roma mereka berlima tiba-tiba tegak berdiri.

Yeonjun mencari kertas dan mula menulis.

Semua ada phone masing-masing?

Mereka berempat memandang satu sama lain.

"Aku punya tengah cas dalam bilik" bisik Soobin.

"Takpe...kita keluar rumah dulu" arah Yeonjun dalam keadaan berbisik. Apa pun jadi sekarang,yang penting nereka kena keluar rumah.

"Keluar dulu Hueningkai cepat"

"Bai-"

"Oppa nak pergi mana?" Terkaku, terkedu, rasa nak terkentut, rasa nak terkencing semua ada sekarang

"T-takdelah Hueningkai,Beomgyu dengan Taehyun nak keluar beli barang jap" Soobin membalas dengan tenang. Dia menolak tiga orang itu keluar dan menutup pintu. Meninggalkan dia,Yeonjun dan perempuan tidak dikenali itu

"Oh,anyway hai oppa saya datang ni sebab saya sayang sangat dekat oppa lagi-lagi oppa Yeonjun" perempuan itu tersenyum malu.

Yeonjun dan Soobin meneguk air liur mereka.

"O-oppa pun sayang dekat awak tapi kenapa awak ada kat sini?"

"Saya nak tengok oppalah selalu buat apa, pakai baju apa, makan apa, mandi guna sabun apa...semua saya nak tahu"

ᴛxᴛ ʜᴏᴜꜱᴇWhere stories live. Discover now