Brian

45 1 0
                                    

Nadat ik het café verlaten had liep ik door naar de schaatsbaan. Ellie stond al bij de ingang. Ik liep naar haar toe en gaf haar een kus. 'Brian, je bent er.' Glimlachend keek ze me aan. Ik pakte haar hand vast en we liepen naar binnen. 'Waarom was je later?' Ellie keek me vragend aan. 'Jesse belde, hij vroeg of ik even naar het café kwam. Emily en Liz waren er ook.' Ellie knikte. 'Ging het over Stacey.' Ik kuchte. 'Nee, gewoon even bijkletsen.' Ellie knikte. 'Hey, heeft Liz wat met Joshua?' Fronsend keek ik haar aan. 'Nee, hoe kom je daarbij?' Ellie keek me aan. 'Toen ik toennet vertrok om hierheen te lopen zag ik haar aanbellen bij Joshua, toen hij open deed gaven ze elkaar een knuffel. Gisteravond was ze daar trouwens ook, ik heb haar niet naar buiten zien komen dus volgens mij heeft ze daar geslapen.' Mijn mond viel bijna open. 'Daar ging ze dus toenstraks heen. Ze deed heel geheimzinning over een afspraak en wou niet zeggen waar ze heen ging terwijl ze dat normaal wel altijd gewoon zegt. Ik kan niet geloven dat ze met Joshua omgaat. Ze waren vroeger best goede vrienden maar toen ik ruzie met hem kreeg sprak ze hem niet meer. Waarom doet ze daar zo geheimzinnig over?' Ellie haalde haar schouders op. 'Ik weet het niet. Mag ik de volgende keer als je met ze afspreekt mee? Ik moet Emily nog mijn excuses aanbieden.' Ik knikte. 'Kom we gaan wat schaatsen halen.'

Even later schaatste we hand in hand over het ijs. Het voelde goed om met Ellie te zijn, we hadden nog heel wat tijd in te halen. We hadden een gezellige middag en gingen s'avonds samen nog wat eten. Daarna bracht ik Ellie veilig thuis. Ik gaf haar een kus en zei gedag. Toen ik terug naar huis liep kreeg ik een sms van Jesse. Hij vroeg of ik meteen naar Emily haar huis kon komen. Ik zuchtte. Wat zou er nu weer gebeurd zijn?

Ik kwam bij Emily's huis aan en belde aan. Jesse deed open. Ik hing mijn jas op en liep achter Jesse aan de woonkamer in. Emily lag te slapen op de bank. Verbaasd keek ik Jesse aan. 'Vanmiddag was er iemand binnen, de radio en tv waren aangezet en de gedaante droeg een masker. Het was niet duidelijk wat hij wou maar het was of Emily vermoorden of ontvoeren. De gedaante dacht zeker dat Emily alleen thuis was maar ik lag boven in haar bed.' Ik krabte op mijn hoofd. 'Dus ze willen ons nu een voor een uitschakelen?' Jesse haalde zijn schouders op. 'Ik weet het niet.' Ik dacht even na. 'Wacht eens even, wat deed jij in Emily's bed?' Grijnzend keek ik Jesse aan. Ik zag hoe Jesse langzaam rood werd. 'Dat meen je niet! Jullie hebben..' Jesse onderbrak me. 'Jaja, moet de hele wereld het weten.' Hij was vuurrood. ik lachte. 'En ik dacht altijd dat ik de eerste van ons twee zou zijn die ontmaagd werd.' Jesse keek me niet aan. 'Kunnen we het daar een andere keer over hebben.' Zei hij zacht en hij wees naar Emily. Ik knikte. 'Waarom is Liz er eigenlijk niet?' Jesse haalde zijn schouders op. 'Ik had haar gebeld maar ze nam niet op, vast te druk bezig met haar afspraak.' Ik kuchte.'Ja, over dat. Ellie vertelde me vanmiddag wat.' Ik vertelde Jesse alles over Liz. Jesse's mond viel open. 'Dat meen je niet! Heeft Liz een relatie met Joshua?' Ik keek hem aan. 'Ik hoop het niet want anders heeft ze heel wat uit te leggen.' Jesse knikte. 'Blijf jij hier vannacht?' Jesse knikte. 'Ik laat Em echt niet alleen sinds vanmiddag. Ze is bang Brian, bang dat zij de volgende is waar ze het op gemunt hebben.' Ik beet op mijn lip. 'Ik blijf ook wel hier vannacht, even mijn moeder smsen.' Jesse knikte. 'Dan maak ik de logeerkamer in orde, let even op Emily.' Ik knikte en Jesse liep de kamer uit. Ik smste snel mijn moeder en ging toen naast Emily zitten. Emily opende haar ogen. 'Brian, wat kom je doen?' Ik pakte haar hand vast. 'Op jou letten, samen met Jesse. Ik blijf hier slapen vannacht. Ik laat jou toch niks overkomen Em.' Emily glimlachte. 'Dankje Brian.' Emily sloot haar ogen weer.

Jesse kwam de kamer binnen gelopen. 'De logeerkamer is klaar voor je.' Ik knikte. Ik stond op en ging in de grote stoel zitten. Jesse nam mijn plaats in en pakte Emily's hand vast. Ik praatte nog wat met Jesse. De bel ging. Jesse stond op en liep naar de hal. ik hoorde hem praten tegen iemand en de deur dichtslaan. Liz stapte de woonkamer in. 'Ik hoorde wat er allemaal gebeurd is. Gaat alles goed hier?' Ik keek haar aan. 'Hoe was het bij Joshua?' Ik zag hoe Liz langzaam rood werd. 'Hoe bedoel je?' Jesse stapte langs Liz heen en ging weer bij Emily zitten. 'Je weet best waar ik het over heb Liz.' Ik keek haar strak aan. Liz slikte. 'Wat maakt het uit? Ik mag toch naar hem toe gaan?' Ik zuchtte. 'Natuurlijk maar zeg het dan eerlijk dat jullie een relatie hebben.' Liz mond viel open. 'We hebben geen relatie!' Ik schraapte mijn keel. 'Wat maakt het ook uit, wees gewoon eerlijk tegen ons!' Liz keek Jesse hopeloos aan maar Jesse was te druk bezig met Emily. 'We zijn toch je beste vrienden Liz? Waarom lieg je dan tegen ons?!' Liz maakte haar mond open om iets te zeggen en klapte hem meteen weer dicht. 'Krijg ik nog een antwoord?!' Liz had tranen in haar ogen staan. 'Hou je bek toch dicht Brian! Ellie is ook geen perfectie!' Met die woorden rende ze de kamer uit. Niet veel later hoorde we de voordeur dichtslaan. Jesse kuchte. 'Dat ging goed.' Geïrriteerd keek ik hem aan. Jesse haalde zijn schouders op en tilde Emily voorzichtig op. 'Wij gaan naar bed,zie maar wat je doet.'Jesse liep de kamer uit. Ik zuchte. Ik was toch niet zo gemeen geweest? Liz zat toch fout? Ze kon ons makkelijk de waarheid vertellen!

Toen ik haar zagWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu