Bab 1-Siapa kau!

73 10 7
                                    

''Pang !!' satu tamparan hinggap di pipi Anne .Hampir tersedak dia dek tamparan mengejuk sebaik sehaja dia selesai meneguk air kopi . Sisa air di mulut di lap dengan belakang tangan.Mata terus dihala pada tubuh yang mahu menjolok api kemarahannya.

"itu je kau mampu?'' soal anne dengan selamba. Tubuhnya pantas bangun seraya tangannya merantap tas tangan putih milik perempuan itu. Dengan senyuman sini, beg itu dimandikan dengan kopi hitam pekat.

"Kau memang melampau! Beg tu harga beribu tahu! Kau memang meminta??"Tangan Sally yang mula naik terus dicengkam anne kuat. Meronta ronta perempuan itu menjerit sakit. Mata mata manusia di cafeteria university itu hanya mampu membulat kaku.Tidak pula seorang pun cuba membantu.

''arghhhhhhh!!!!!!!!! Sakitlah perempuan! Lepaskan aku la, sial! Lepaskan!!!!!!"Jeritan maki hamun sally sikit pun tidak berbekas.Sebaliknya, makin kuat kedua tangan itu dicekam. Ketawa jahat anne mula meledak kuat.Semakin seronok dia melihat wanita rambut karat itu merayu rayu.Selalunya, Cuma orang lain sahaja menjadi mangsa buli minah karat itu.

"Aikkk! Kau tengah merayu ke memaki ni? Dalam sakit sakit pun, bukan main lincah mulut kau tu nak sialkan orang, eh? Kau kira bernasib baik tau, urat urat dalam badan aku ni tak cukup tenaga lagi sebab aku baru minum kopi.Kalau aku sempat telan nasi tadi, bukan setakat beg LV brand pasar malam kau ni je aku jadikan masak kicap tapi lengankan kau pun aku hitamkan, tau?!!!"Ketawa anis makin kuat.Cengkaman tangan makin dikuatkan sehingga terjerit jerit si sally menahan sakit.

"Stop!!"Satu suara garau menyepikan suasana.Tawa anis terhenti.Cengkaman tangan pantas dilerai kasar oleh pemilik suara itu. Satu tubuh berjaket merah dan berkaca mata dipandang anis penuh geram.Berani mamat itu masuk gelanggangnya tanpa diundang! Selama ini, belum ada yang berani mencampuri urusannya malah pensyarah-pensyarah di situ juga hanya tutup mulut"

"Awak okay? Lengan awak terseliuh tak?''Lelaki berjaket merah itu mula bersuara setelah agak lama ditenung wajah anne dengan muka bengis.Wajahnya agak cemas melihat respon dari sally yang sengaja merengek sakit.

Anne tunjuk wajah bosan. Kuat betul drama perempuan tu! Kakinya mula diatur sebelum dia muntah hijau dek adegan romantic tak berbayar.Namun, baru beberapa langkah dia menampak, laluannya dihalang oleh tubuh sasa itu. Dia ke kiri, lelaki itu ke kiri dan sebaliknya berulang kali, Anne bengang tapi dia masih mampu menahan diri dari bertindak kasar dengan lelaki itu.

"Bro, tadi memang I dah benarkan you jadi hero kepada Cinderella aka minah karat tu memandangkan u ni nampak seperti newbie lagi di university ini. So,you mungkin tak tahu dengan siapa you sedang berurusan sekarang .Tapi, kalau u halang laluan I macam ni bro, I tak boleh jamin,u boleh kekal jadi hero hari ni!Tapi , u jadi KO!.So, baik you ke tepi sebelum muscle muscle I ni teraktif dari sepatutnya!" anis memberi amaran dalam nada separuh berbisik dan penuh sinis. Dia perlu beredar segera kerana ada latihan kawat yang perlu dihadiri.

"Kalau aku tak nak, kau nak buat apa?"

"Cengkam tangan aku seperti kau perlakukan pada kawan kau? Yakin sangat ke kudrat wanita kau mampu atasi kudrat lelaki? Jangan jangan kau pula yang K0!"ucap lelaki itu sinis memerli. Segaris senyuman sinis terus terukir.Sengaja mahu memanaskan pihak lawan yang membulat mata mendengar ayat itu, Berlagak tomboy sangat!

Anne tarik nafas dalam dalam.Mulutnya sudah dikepam hingga terangkat hidungnya menaham geram. "Hei Tuan hamba newbie! Makan boleh sebarang makan, tak kisahlah sampai tercekik sekalipun tapi cakap tu kasi cantik sikit! Ini tahun 2019 tau! Perempuan dah hari hari keluar masuk jim.Setakat urat tangan Tuan hamba newbie ni, sekali I pijak, blueline muncul, tahu! Dah ketepi!'Anis terus menolak tubuh lelaki itu dengan kaki kanannya menendang kuat kaki kiri lelaki itu. Lelaki itu yang tidak sempat mengelak terus terjelompok ke lantai. Sally yang tadinya hanya memerhati dua insan itu bertengkak terus meluru untuk menolong lelaki itu bangun.

"Kau ni memang dasar tomboy!"Jerit sally separut menjerit .Risaulah tu hero dia kena tendang! Anne mencebik menyampah.

"Laa, lepas tiga tahun tahun kenal aku, baru tahu ke? Adoii! Bukan salah aku, dia jatuh! Dia tu yang kudrat lelaki tapi lembik macam perempuan! Aku kasi warning dipelekehkan, acah acah gentleman Malaya ! Main cabar cabar aku pulak tu. Baru kena tendang sikit pun, dah macam tupai jatuh pokok.Kesiannnn, la nakk"Anne tertawa mengejek. Puas hatinya dapat memalukan lelaki yang berani mencari pasal. Sendiri masuk kandang harimau, tanggunglah kemungkinan dibaham.

"Kau ni memang kena ajar"Sally terus menerkam Anis .Anis yang sudah mengagak reaksi minat karat itu pantas menolak tubuh Sally hingga hilang kesimbangan dan terjatuh.Terbuntang mata lelaki itu melihat kelakuan kasar perempuan tomboy di hadapannya. Wajah bersalah langsung tidak terlihat di raut murka wanita itu sebaliknya ketawa kemenangan yang muncul.

"Dah!! Kau tu bukan tandingan aku. Pakai heel 3 inci ada hati nak gusti bagai! Ambik rm 50 ni!Buat modal korang jumpa doctor.! Aku kasi sebagai upah tau! Yelah, you olls dah kasi muscle muscle aku senaman ringan tengah hari ni. Aku kenalah hargai.I caw lu "Anne terus angkat kaki selepas Not Rm 50 diletakkan di atas lantai. Bernyayi kecil Anne kegembiraan.

Hentian dendam√    Where stories live. Discover now