❨ 36.00 ❩

468 83 2
                                    

"Sorry lah bro. Perempuan tu hampir kena rogol aku kena lah ambik tindakan cepat" ujarku dengan nada seakam terdesak

"Kau tahu kan. Stok kedai dah habis?" soal Jisung dingin. Leher aku digaru perlahan.

"Ya" balass aku menyerah kalah.

"Tapi stok tu boleh beli hari lain kan?" balas aku dengan harapan dapat menenangkan Jisung yang nampaknya tengah marah. Jisung mengeluh kesah.

"Ye lah. Tapi, bila kau nak balik sini. Pastikan kau beli barang tu tau. Sekarang ni aku harapkan kau je. Kau je yang ada bonet besar" satu perenggan bebelan berjaya masuk ke dalam telinga aku. Aku pantas menguraikan ia ke dalam otak.

Jisung meletakkan panggilan. Aku menghela nafas letih. Telefon pintar dimasukkan ke dalam poket sleuar slack.

Belakang badan aku disandarkan pada dinding putih hospital. Punggung dilabuhkan di atas tempat duduk yang berhadapan dengan wad Nana.

Seperti yang dijelaskan doktor. Dia terlebih dos ubat tidur. Aku tak tahu lah apa jadi dengan lelaki tu. Entah hidup lagi ke dah R.I.P.

Seorang doktor keluat dari wad Nana. Aku pantas bangun dari bangku tika dirinya menghampiri daku.

"Kenapa doktor?" soal aku dengan rasa ambil berat yang mendalam.

"Nana telah sedarkan diri. Dia boleh dilawat. Cuma jangan paksa dia untuk duduk dan stress" jelas doktor. Jaemin menganggukkan kepala sebelum masuk ke dalam wad.

"Nana?" tubuh Nana yang menghadap tingkap terus dipalingkan ke arah aku.

"J-jaemin?" soal Nana pelik. Kerutan jelas terbentuk di dahi. Dia cuba bangun namun aku pantas menghalang. Bibir dia pucat. Mungkin penat

"Doktor cakap awak terlebih dos ubat tidur" jelasku sambil membantunya baring dengan betul. Takpe, lapikkan?

"Hurmm" itu saja yang Nana respon. Tidak mengapa. Asalkan tak bluetick.

"Boleh awak cerita macam mana aeak boleh hampir dirogol?" soalan yang mungkin polis dan wartawan tanya dijuakan ke arah Nana

"Ahem.. Masa tu......."

Please Excuse Me - Jaemin (C)Where stories live. Discover now