"Perhentian seterusnya! Jalan Hongdoon!"
Pemandu bas melaungkan nama jalan yang telah mereka sampai. Jaemin dan Nana masing-masing mengemas barangan dan masukkan ia ke dalam beg.
Selepas itu, mereka bangkit dari tempat duduk dan berjalan keluar dari badan bas. Satu per satu anak tangga dituruni.
Setelah itu, mereka berdua pantas beredar dan menuju ke lokasi masing-masing. Nana berjalan pantas menuju ke hostelnya manakala Jaemin pergi ke cafe yang tak jauh dari perhentian bas..
.....
Aku pusing ke belakang sekilas, memastikan bahawa kelibat Jaemin sudah tak kelihatan lagi. Setelah tu. Aku meletakkan beg aku di atas lantai.
Beberapa halaian nafas dilepaskan. Aku cuba tenangkan diri aku agar tak buat benda pelik kat tengah jalan ni.
Tapi... NAFSU KU TIDAK DAPAT DITAHAN LAGI !!
"ARGHHH!!! KDJDKFKEKDOPSWPS... ASAL DIA BUAT AKU BLUSHING ODO! WADUH GIMANA SIH! Aku dah lah jenis cepat blushing. Dia pulak buat ayat cheesy macam tu..ARGHHH!!"
Kataku sambil meroyan seorang diri di tengah lorong tu. Nasib takde orang kalau tak jatuh saham gue as muslimah.
[ in another situastion ]
Seorang lelaki yang sedang sibuk mengelap tingkap kedai nya terhenti setelah ternampak Nana yang tampak seperti orang sawan di tengah jalan tu.
Cermin mata yang dipakainya dibetulkan agar apa yang dilihatnya adalah realiti dan bukan imej semata-mata.
Lelaki itu menggelengkan kepala sambil berkata
"Kesian dia... Muda-muda dah gila. Aku patut bersyukur sebab tuhan bagi aku akal yang sihat sampai 40 tahun"
Kain lap beserta baldi mini dibawa masuk ke dalam kedainya.
-----
"Eh? Dah tutup? Lama betul aku keluar" kata Jaemin sambil menggaru lehernya. Kereta yang terparkir elok di bahagian tepi cafe dituju.
Pintu kereta dibukak dan aku perlahan-lahan masuk ke dalam perut kereta. Mata merenung ke arah jalan sebelum aku secara sendirinya menyembamkan dahi pada stereng...
Air muka aku berubah malu. Astaga apa yang aku cakapkan tadi. Haduhmak!
Dahi yang selamat mendarat pada stereng kereta, aku hentak berkali-kali. Rasa menyesal dan malu sering berlaga dalam pusaran emosi.
Pipiku memanas dam merah serupa orang yang sedang demam."Astaghfirullah.. Apa lah yang aku cakap kat yeoja tadi" soalku sambil menampar-nampar wajah sendiri.
Tiba-tiba, bunyi dentuman guruh yang mbelah langit malam mengejutkan aku seraya satu latahan tercampak keluar dari mulut.
"Oi! SMSMSMSMSMSSMMSMS!!!" secara tak sengaja tangan aku tertekan hon kereta. Tiba-tiba jantung aku rasa terhenti. Bahagian dada aku terasa pedih seakan dicucuk sesuatu. Pandangan yang aku nampak semakin samar dan makin lama dunia kian kelam.
Perkara terakhir yang aku nampak is seorang lelaki berdiri kat depan kereta aku. Dan semuanya bertukar gelap.
----
Maaf kalau merapu ^.^
YOU ARE READING
Please Excuse Me - Jaemin (C)
عاطفيةPlease excuse me, tolong halalkan saya, ❝ Kalau awak nak khawin dengan saya.. Kenalah masuk islam dulu ❞ - 나나 ❝ Jangan risau. Saya memang nak masuk islam pun. Dari dulu lagi ❞ - 재민 Cast : Jaemin NCT , Nana Genre : Romance , Islamic Category : 13+ St...