Ertesi gün Lyanna ve Jon Kışyarı'nın avlusunda yanyana yürüyordular. Arada birbirlerine kaçamak bakışlar atıyor, gülümsüyorlardı. O öpücüğün üzerine konuşmamışlardı. Tatlıydı. Az ileride Robb ve Bran'i gördüler. Bran'in elinde yay vardı, Robb ona bir şeyler söylüyordu. Robb onları görünce gülümsemeye çalıştı. O gün ikisini öpüşürken görmüştü, bilmediği bir sebep vardı. İkisinin bu kadar yakın olması onu rahatsız ediyordu ve nedenini bilmiyordu. Mutlu olmalarını istiyordu ama bu his onu bitiriyordu. Düşünmeden edemiyordu, Jondan büyük olsaydı Lyanna ile evlenebilir miydi? "Robb." Lyanna'nın seslenişiyle düşünceleri yok oldu. "Bran'e ders mi veriyorsun?" Jon Bran'in duruşunu düzeltirken ikisi konuşuyordu. "Evet. Daha iyi olacaktır. Onu çok iyi eğiteceğim." "Yapacağını biliyorum." dedi Lyanna gülümseyip. Jon geriye doğru birkaç adım attı, Bran hedefe nişan aldı ok yaydan çıkacaktı ki başka bir ok hedefi on ikiden vurdu. Herkes arkasını döndü, Arya. Bran sinirlenip, Jon ve Robb gülerken Lyanna şaşırmıştı. "Arya. Gelsene." dedi Lyanna. Arya yanlarına geldi. Lyanna başka bir yay aldı eline. "Bunu yapmayı nereden öğrendin?" Arya omuz silkti. "Doğuştan yeteneğim var." Hepsi güldü, Bran hariç. Lyanna yayı uzattı ve oku yerleştirdi. Arya nişan aldı tekrar. "Bir daha yap." Lyanna dedi. Arya yine tam ortadan vurdu. Stannis ve Ned onları yukarıdan izliyordu. Lyanna hedef tahtasındaki okları çıkardı ve Bran'deki yayı aldı. Herkes onu izlemeye koyuldu. Lyanna nişan aldı. Oku fırlatmadan önce Jon'a baktı, şaşırmış gibiydi. Ok yaydan çıktı ve hedefin tam ortasına saplandı. Arya ve Bran şaşkınlıkla ooo sesi çıkarıp birbirlerine bakarken Robb ve Jon'un gözleri Lyanna'da kalmıştı. Bir ok daha aldı. Nişan aldı ve gözlerini yukarı kaldırıp babasına baktı, babası zaten onu izliyordu. Lyanna gülümsedi, babası karşılık verdi. Kızının yeteneğini zaten biliyordu ve bununla övünmekten çekinmezdi. Lyanna gözleri babasındayken oku fırlattı, bakmadan bile yine tam ortadan vurmuştu. Herkes şaşkın şaşkın ona bakarken Lyanna yayı bıraktı gülümseyerek. "Çok yetenekli." dedi Ned. Stannis sırıttı gözü kızındayken. "Biliyorum." (biraz egoist:) "Bunu nereden öğrendin." Lyanna omuz silkti "Sanırım doğuştan yeteneğim var." dedi Arya'yı taklit ederek. "Harika." dedi Robb. Lyanna kılıçlara baktı, birini eline aldı. Robb gülümsedi. "Küçüklüğümden çok daha iyiyim." dedi. "Benden daha iyi misin?" diye meydan okudu Lyanna. Robb sırıttı. Küçükken bazı turnuvalar yapardılar, Lyanna Robb'u yenerdi ama Jon'la berabere kalırdı. Ya bir yerlerine zarar verirdiler ya da aynı anda silahsız kalırdılar. İkisi de birbirini yenemezdi. Robb kılıcı eline aldı. Catelyn Stannis ve Ned'in yanından geçerken izledikleri yere baktı. "Tanrım, o bir prenses, bir yerine zarar gelecek." dedi eski zamanları hatırlarken. Catelyn hızlı adımlarla uzaklaşırken Stannis onu durdurdu. "Gerek yok Leydi Stark, o ne yapacağını biliyor." Ned ve Catelyn bakıştı. Lyanna ve Robb karşı karşıya geldi. Lyanna Jon'a birkaç adım yaklaştı. "Bana hayran mı kaldın?" diye sordu yanından geçerken. Jon dakikalardır şaşkın gözlerle ona bakıyordu. Kendini toplayıp ikisini izledi. İlk atağı Lyanna yaptı, iki üç kez kılıçlar çarpıştı, geri çekildiler. Bir daha vurdular silahlarını, defalarca çarpışan demirler keskin sesler çıkarıyordu. Birkaç dakika boyunca mücadele ettiler. Hareketler hızlanınca daha sert vurdular sonunda erken hamlelerle Lyanna Robb'un kılıcını yere düşürdü. Arya hayranlıkla izlerken diğerleri şaşkındı. Stannis gülümsedi. Lyanna sivri ucunu Robb'un boğazına yaklaştırdı. Robb gülerek birkaç adım geri gitti ve kollarını havaya kaldırdı. Lyanna kılıcı geri çekti. "Bunları nereden öğrendin? Gerçekten soruyorum." dedi Robb. "İyi bir öğretmenim vardı." dedi gülümseyerek Lyanna. "Kim?" dedi Jon eline kılıç alırken. Lyanna ona döndü. Elindeki kılıcı görünce sırıttı. "Tanımazsın." dedi. Jon küçükken Lyanna'ya birkaç hareket gösterirdi, Jon bahsedilen kişinin o olduğunu düşündü. İkisi karşı karşıyaydı. "Tanımadığıma emin misin?" "Kesinlikle." Bir süre birbirlerine baktılar, yine ilk saldıran Lyanna oldu. Jon hızla karşılık verdi. Uzun süre boyunca kılıçlar birbirine değdi. Robb'unkinden daha uzun sürmüştü. "Yoruldun mu?" dedi Jon, Lyanna sırıttı, üzerine yürüdü birkaç kez çarpıştı kılıçlar, Lyanna Robb'da yaptığı o bitirici hareketi tekrar yaptı ve kılıcı Jon'un elinden fırladı. Lyanna'nın sırtı Jon'a dönüktü, kılıç boğazındaydı. Lyanna ona döndü. "Ne demiştin?" dedi sessizce. Jon nefes nefese şaşkınlıkla gülümserken Arya Bran ve Robb alkışladı. "İnanmıyorum..." dedi gülüp alkışlarken. "Seneler sonra aranızdaki müsabakayı ilk defa biriniz kazandı ve o da Lyanna!" dedi alkışlamaya devam ederken. Lyanna kılıcı bıraktı gülümserken. "Tüm bunları nasıl biliyor?" dedi Ned kendi kendine söylenirken, Catelyn şaşkınlıktan bir şey söyleyemedi. "Evet, dediği gibi. İyi bir öğretmeni vardı." Stannis Ned'e döndü. "Ve o benim kızım." deyip yanlarından ayrıldı. Jon inanamıyordu. Bu kadar sene sonra ilk kez yeniden kılıç tutmuştular ve Lyanna'nın yetenekleri inanılmaz gelişmişti. Elena yanlarına geldi. Lyanna'nın yanında durup kulağına bir şeyler söyledi. Lyanna başını sallayıp arkasına döndü. "Sanırım bu kadar yeter, ikinizi de yendim." dedi Robb ve Jon'a bakarken. "İyi akşamlar." Arkasında şaşkın Stark çocuklarını bırakmıştı. Bir süre sonra Arya sessizliği bozdu. "Onun gibi olmak istiyorum! Onun gibi olmak istiyorum!" dedi sızlanarak. "Merak etme Arya, seni eğiteceğim." dedi Jon hala arkasından bakakalmışken. Robb ona döndü. "Önce kendini eğit." dedi gülerek. Jon kendine geldi. "Ne? Öğretmeni çok iyiymiş duymadın mı?" "Ve, ne? O öğretmen sen misin?" "Başka kim olabilir?" "Kesinlikle sen değilsin Jon." "Ona küçükken birkaç hareket öğretmiştim." "Ama kendini daha çok geliştirmiş değil mi? Senin öğrettiğin iki üç hareketle bunları yapıp bizi yenemezdi. Hayır. O iyi öğretmen her kimse, çok iyi bir öğretmen olmalı." Jon iyice meraklanmıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kraliçelerin Savaşı:Paralel Evren
FanfictionKraliçelerin Savaşı: Tahtın Sahibi kitabının 104. bölümündeki konuşmalardan esinlenerek yazdığım bir kitaptır. ===== Kraliçelerin Savaşı serisinin orijinal senaryosu @sinem_hazal_adlı kullanıcıya aittir. Gerekli izinler alınmıştır, teliflik bir duru...