By: solerosha
Casts: BTS Namjoon X Min Taera(You), Mamamoo Hawasa, NCT ChenleGenre: Rom kot?
Title: I SEE YOU
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Cermin mata yang terlorot dinaikkan sekali lagi.Taera mengeluh.Leceh sungguh kehidupan kerana dia harus memakai cermin mata.
"Uwuuu Min Taera yang maha bebal." Bahu Taera dipaut oleh Doyoung.
"Aigoo lahanat,jangan terkejutkan aku macam tu lagi.Kalau tercabut jantung ni,yang jadi pocong aku tau.Bukan kau."
Doyoung tergelak,"Okay mianhe mianhe.Kau apa citer,seminggu tak datang sekolah.Gue rindu!" Doyoung mengeselkan pipinya di wajah Taera.
"Masyallah anak muda.Jangan jadi sotong kat sini.Ni,aku tak datang seminggu sebab ikut appa dengan eomma akulah." Taera berbisik perlahan di telinga Doyoung.
"Kau flight mana pulak?" Doyoung berjalan beriringan dengan Taera,"Aku pergi Malaysia.Lecehlah.Tinggal jelah aku kat rumah.Malaysia tu makanan sesedap.Gemuk aku.
Doyoung ketawa berdekah dekah,"Aigoo Taera.Comel je kau ni.Btw beb,tak beban ke pakai spek ni? Bukak sajalah."
Taera mengeluh.Dia membetulkan kaca matanya sekali lagi,"Beban bagi aku Doyoung.Aku tak suka.Nanti semua nak pandang pandang aku.Tak selesalah.Faham kan?"
Doyoung tersenyum nipis,"Ya aku faham Taera.Its okay,I'm here." Doyoung menepuk bahu Taera.
"Thanks Doy-"
BUK!
Taera mengaduh sakit.Siapa pula yang main rugbi kat koridor ni,suka suka rempuh bahu aku.Sakit woi! Doyoung memandang Taera lalu terus menjeling insan yang melanggar Taera.
"YAK HWASA! GILA KE LANGGAR ORANG!" Doyoung memandang Hwasa yang sedang sibuk meniup niup kukunya."Owh,I'm sorry.Ada orang rupanya kat situ.Aku rasa,aku pun kena buat kaca mata macam si hodoh Taera."
Hwasa dan rakan rakannya ketawa berdekah dekah."Ups lupa,mata I still perfect dari dicemari oleh kaca mata."
"Dasar anak lembu."
Ketawa mereka mati.Mereka berpaling melihat siapakah gerangan yang bersuara.Wajah Hwasa terus berubah riak."Namjoon! Kenapa you panggil I anak lembu?"
Namjoon berpeluk tubuh.Dia menghampiri Taera lalu menghulurkan tangan bagi membantu dia bangun.
"Satu,sebab nama group kau serupa bunyi lembu.Dua,sebab kau sendiri macam lembu.Tiga,kau gemuk sangat sampai langgar anak orang."
Mata Hwasa terbeliak,"You bela budak mata 4 ni?! Apa yang you dapat huh?!" Hwasa ternyata tidak berpuas hati.
"Dapat dia.Dari dapat kau.Huh." Namjoon terus menarik Taera pergi dari terus menjadi tontonan ramai.Doyoung memandang Hwasa lalu ditunjal kepalanya.
"Padan muka.KAH TU! "
Doyoung meludah di hadapan Hwasa sebelum flip rambutnya hingga terkena wajahnya.Hwasa tercengang lalu menghentak hentak kakinya,"Apa dosa aku sial!"