Hanyu 🔥 by ray

58 11 0
                                    

Made by: rainonymous

Title: Sorry

Cast: Jia Hanyu (Boy Story) and Cho Saeri as y/n

---

Hanyu berjalan seberang jalan dan mata dia tertumpu pada skrin telefonnya.

Crush uwu

Eunji-ya, jom jumpa
kat taman nanti.

Kenapa?

Alaa pergi je.

Ha okay.

Tanpa dia sedar, ada kereta yang meluncur laju di jalan itu. Pemandu tu tak sempat nak tekan brek dan akhirnya...

Dush!

Hanyu telah dibawa ke hospital dan Eunji pulak ditinggalkan keseorangan kat taman tu. Selepas keadaan Hanyu stabil, ayah dia membawanya ke China untuk jumpa dengan mak dia dan bersekolah kat situ untuk beberapa tahun. Classmate Hanyu pulak tak diberitahu tentang keadaan Hanyu, yang diorang tahu just Hanyu pindah, tu je.

---

-selepas beberapa tahun-

Hanyu's P.O.V

Aku tengok sekolah lama aku. Apa khabar Eunji eh? Ye, aku tak move on lagi, don't judge. Selepas pergi daftar kat pejabat, aku dibawa ke kelas aku.

"Annyeonghaseyo, nama saya Jia Hanyu, transferee from Henan, China. Please take care of me." Aku perekenalkan diri dan semua budak perempuan pandang aku semacam excpet this one girl.

Cikgu tu suruh aku duduk sebelah budak perempuan tadi tapi budak tu tak bagi aku apa2 reaction.

"Nama kau siapa?" Aku tanya dia selepas dah selesakan diri. Dia tengok aku dengan pandangan yang scary duh.

"Cho Saeri." Dia cakap dan sambung focus kat depan.

Hm? What's wrong with this girl?

---

Akhirnya sampai jugak masa rehat. Lapar wehhh. Aku tengok Saeri hanya duduk kat tempat dia sambil buat homework dia.

"Saeri-ssi, kau tak nak bawak aku pergi cafeteria ke? Aku kan baru lagi." Aku cakap kat dia mengharapkan dia balas la tapi malangnya dia tengok aku pun tak.

Aku pun mengambil keputusan untuk pergi sorang je tapi tiba2 dia bersuara.

"Ye la, aku teman kau. Gedik la kau ni." Saeri cakap dan bangun berdiri sebelah aku.

Kitorang masuk cafeteria sama2 dan dia jalan depan aku, ye la kan dia nak lead la kononnya tapi tadi aku saja je nak bagi alasan dia ikut aku.

"Hanyuuuu!!!!"

Tiba2 ada seorang budak perempuan datang peluk aku dan menarik perhatian semua orang dalam tempat tu.

Aku alihkan perempuan tu dan tenung dia lama2. Sumpah aku tak cam siapa.

"Kau tak ingat aku ke? Ni Eunji la!!" Eunji memuncungkan bibir dia dan aku baru cam betul2. Muka dia dah matang wehhh.

"Hai Eunji, lama tak jumpa." Aku tersenyum kat situ dan garu kepala aku.

Saeri pulak tengok aku pelik. Aku bagi dia signal untuk datang ke aku dan dia ikutkan je.

"Saeri, ni kawan lama aku senanye." Aku cakap kat Saeri dan muka dia look impressed.

Highway To HeavenWhere stories live. Discover now