By: hyuniekim_nct0117
Title:first love
Casting: Chan x Jungmin (You)
Genre:rom kot😆Jungmin POV
"Haih,lambat lagi ke ni?dah lah waktu sejarah Irene saem!".Berdirinya aku disini nak tunggu lagi mereka yang lambat kalah siput babey ni sambil melihat ke Arah jam pukul 7:05 AM.Sekuriti pon mengeluh kerana dah biasa dngan sikap Ku nii asyik membebel biasalah pengawas mesti nak strict. Kalau tak camne dorang takut kan?OK back to story..
Chan pov
Selepas keluar Dari perut kereta,aku pon dengan bergayannya menuju ke sekolah..JAP???WHUT?!AKU LAMBAT KE?!PUKUL BERAPA DAH NI???AISZHH
JINJJIA."Fuh,Cepatnya aku lari nasib takda sekor anjing kejar,aduhhh Gate ditutup pula!" Aku tepuk dahi. kalau camtu aku pergi kedai makcikboodiva lah.Baru Aku nak buka langkah terdengar sorang yeoja sedang berdiri sambil cekak pinggang.
"EHEMMMM YAHHH,MANUSIA YANG LAMBAT TU NAK PONTENG MANA ?!HAH?!TAU TAK AKU DAHLAH NAK JAGA PAGAR SEMATA MATA NAK TUNGGU KORANG HAIHHH KENPALAH SI CAPANG TU JADI KETUA PENGAWAS".
Sambil dia bising ,aku melihat namtag nya KIM JUNGMIN. Aku smirk.Jungmin's pov
Aku yang sedang membebel pon berhenti sebb APA?terpaku melihat ketampanan seorang putera dari group ACE tu dan aku acah cool supaya tak ketara aku terjatuh tangga eh hati ehek.DARI START SITULAH PERMULAANYA:ON CRUSH NGAN DIA....
Selalu aku akan bertembung Crush aku Chan dimana mana saja haihh bolh dikatakan FATE.makin hari makin banyak peminat lah. Lockernya penuhi dengan love letters aku pon nak letak tapi takot kena buang. Ah dahlh tak senonoh ltk bagi Surat kahwin lah, segala ada bibir bekas liptiks di kertas tu.
EWWWWW CRINGE AKU APALAGI BUANG BAKAR WAHAHAHAHAHAH
So senang jer kitew nak ltk Surat kitew ah,kalau time rehat aku dan Yuqi duduk depan meja dorang ahahahha~ Nak rapatkan hubungan silaturahim. Nasib dia jenis 'easy-going'.
Selepas habis sekolah mesti dia pergi ke library ,aku pon pergi sana sebab ade meeting untuk pengawas. Chanyeol suruh kan, bestt duduk dalam ada aircond. Aku bukannya tumpu perhatian pon ceramah motivasi tu haih pandang lagi, crush aku. By the way, selalu dia dapat segala Surat, makan minum dan hadiah takkan dia tak rasa annoying kot hmmm..
Chan POV
Sejak kebelakang ke depan ke tepi ke kiri ke kanan ni aku rsa camm diawasi Dan diperhatikan. Hmm pengawas yang tahan aku haritu kott.
Byeongkwan, kawan aku sejak aku kecik, tiba-tiba sergah aku.
"weihhh,termenung apatuuhh?awekk eh?oh yah NAK dengar berita hangat?ada sorang pengawas on crush ngan kau~uwuuu nama akuu takkpasti sebab dngr dari khabar angin jerr. Aku pura-pura acah biasa sebb mmng bnyk yang on crush aku termasuk anda yang sedang baca yini ehhehhhh.
Jungmin POV
Eeeeeee semuaa salah si mamat Chenle tuu hishhh dahhlh knaa dare mesti cakap aku suka Chan di padang harap chan tak tau lagi adui.
Lepas buatt tuu diaa srh aku ajak Chan keluar rehat lah apalh deyy camm dia pula on crush ngan chan (jk jk).Okayy Kang JUNGMIN HWAITINGGG FUHHH dlam hatii andwaeeeee andwaeee.Kebetulan Chan berada dekat koridor berjalan dengan gengnya ACE. Maka wujudlah backhround music, ost Goblin, Stay wit me dalam kepala otak aku.
Chan POV
Bahalul lah member aku nii adakah kata air yang Lee Jungmat saem minum tu air ketum, tulah body diaa tegap haih.Tiba tiba aku terdengar seorang yeoja panggil aku "Chan-ssi ,hmm ...hmmm saya nak ajak awak rehat ngan saya lepas nii byeee jumpaa awakk disana tau." Pompuan tu terus blah.
Aku pon belum kata patah perkataann pon bolh ke Tak pepndai jer budak ni yang orang lain mula mengejek aku tabah jelah.
No one POV
Dah nak seminggu Jungmin melakukan dare tu tapi chan tetap setia tunggu dia ,makan rehat ngan diaa ,protect diaa aikk bukan pengawas ni dulu garang ke? Sekarang bukn mainn ayu pula kalau chan ada di sebelah dia haih manusia manusia(mohon jeles hikss ). Selepas balik,camm biasa jungmin pulang dengan Chan(lagipon chenle bgi jungmin dare TU dah hbis tpi aku makin suka hehhheh). Tiba-tiba, kelihatan susuk tubuh yeoja sedang peluk Chan ,jungmin pun lari dengan air mata yang bertakung telah mengalir keluar.
Skip 3 hari~~
Chan POV
Aikk kenapa dia tak jaga dekat gate dah Dan kenapaa diaa takk rehat dengan aku,aku ada buatt salah kah?dia piyed ke(felluii punya Chan)Dalan otak aku hanya tertayang muka diaa.Sumpah aku amat merindui dia dahlama aku NAK confess kat dia.Aku Cuba lah nak cakap ngan diaa.
"ehmm,,jungmin-ssi kwaenchanayo?"dengan ihklasnya aku tanya yelah boyprend material nii.
Jungmin POV
"Ehmm,,jungmin kwaenchanayo?"Tanya dia dengan suara yang aku amat rinduii tuu.aku rindu tunggu diaa walau sesaat atauu minit (tahun tahun pon)
.Aku teringat kembali dia dengan yeoja berpeluk hikss hikss air mata mengalir "chan,takpyhlh nak sibuk life aku,aku minta maapp jika annoying dengan kau selalu ,marah selalu ,lagi satu tu hanya challenge iaitu dare Dari anak Zhong tu kalau takkcaya pergi tanya,kalau diaa kata tdkk ah aku culik jisung malam ni."
(ehh kauu buat joke lagi time sedih ni).
Lalu itu,yeoja yang peluk Chan tu pun tiberr kat situ smbil berpegang tangan Byeongkwan muka aku pon penuh hairan aikk??sepa yeoja nii??
No one POV
"OPPA CHUU IS COMING hehehe oppa nak tauu Byeongkwan Dan Chuu dah official"kata chuu.Rupa-rupanya...
Flashback♣
"Oppa,saeng takk yakin lah, kalau Byeongkwan oppa tu terima saeng humphhh"kata adik Chan.
Chan yang nampak keadaan saeng nya yang kurang yakin nak confess dengan bff nya TU peluk dan kata, "aigooo,,kwaechana saeng, saeng Cuba yakin. Nanti dahh cubaa , baru lah sanmeng nampak hasilnya. Kalu saeng nampak yakin depan dia, opa percaya mesti bff oppa tu gerima saeng".
"Gomawo oppa,btw oppa ada gf ke?sepa noona tu?selalu rehat ngan oppa?uwuuuuu chukahae~".Chan hanya tersipu malu jawapannya :IYAAA GAIDS OMO♥.[END FLASHBACK].
Chan baru sedar mungkinkah Jungmin ternampk kedaan itu,lalu dia pergi kejar Jungmin ke atas rooftop.
Dia terdengar jungmin menangis sambil kata"hikss hikss pabo punya chan takk bagitau aku yang kau dahh berpunyaa. Hurmmm hurmm eommaa...eotteke crush min dahh adaa gf ,Min sangattt sukaaa dengan namja bernama YOOCHAN. Yoochan!!! Kalau kau dengar ni aku cuma nak cakap SARANGAHEEEEEEEE" Aku jerit dalam esak tangis.
"Tapi kalau kau tak dengar bagus jugak, malu aku nanti." Kataku perlahan sambil nangis tdk berlagu.Chan yang dengar ponn ketawaa.
(pe lah ko chan crush hengkau nangis tuu pigii pujuk ah).
Chan POV
Comell lahh diaa nii haihhh nangis lagi nangis lagii.k jk jk .
"Jungmin, nado saranghae. Will you be my firat and last for the rest of my life?".senyum aku tuu terlbh manis TU.
SEPERTI DI ATAS CUTE KANN‼♥♥.
jungmin pon berdiri Dan mengelap air matanya "jadii yeoja yang peluk awak tu?" Aku terpinga-pinga.Chan pun geleng kepla sambil mengusap rambut jungmin.
"jagi perknlkan itu ialah adik ipar awak:)".
Tiba-tiba "PIWEUTTT LAKONAN HEBAT WEIHHH .NASIB KORANG DAH BERBAIK. HAA TUNGGU APALAGI PELUK LAH".Chan pon peluk jungmin yang sedang melayan perasaan malu gitew.
Chuu medekati jungmin sambik kata "chukahae,noona heheh by the way, nuna janganlah jeles Dan stress ,chuu hanya nak minta motivasi Dari Chan oppa. kalau Oppa curang, report je kpada Chuu biar Chuu masak dia jadii ttaebokki hidup-hidup ah".Jungmin hny ktwa Dan mengangguk minta maap kpada chuu bahawa diaa salah paham.
Dan mereka pon ketawa gelagat dengan Chuu tu..
THE END YESHHHH SOLLY YAH KLAU TAK MEMUASKAN,BTW PLISZ GIVE MORE LOVE AND SUPPORT TO URI BOIII ACE ♥♥♥TQ