Written by : Mayuni03
Tajuk : Otome game devil or angel ?
Genre : romance
Cast : Doyoung , Renjun and Kang hyomi
Request by : putychocoPada satu malam yang indah lagikan romantik, hyomi berjalan keseorangan di taman bunga sambil memikirkan nasib hidupnya yang single. Disebabkan hyomi adalah seorang otaku jadi tiada lelaki yang sanggup untuk dating dengannya.
Lagipun standard hyomi ni tinggi sikit gara-gara banyak tengok anime. Hambek kau single seumur hidup.
Eh back to story-
Semasa hyomi ingin melintas keseberang jalan untuk membeli aiskrim.
Tiba-tiba, ada satu cahaya yang mendekati hyomi.
~~~
Kang's family mansion
Hyomi's pov
"Cik muda hyomi ! Tolonglah bangun ! Maafkan kami cik muda sebab tak jaga cik baik-baik." Suara seorang wanita mula bergema di telingaku.
Aku pun mula membuka mata.
Wow fancy betul lah bilik ni.
Wait a minute-
WOI AKU KAT MANA NI !
"MWOYA S-SAYA DI MANA NI ?? KENAPA SAYA ADA DI SINI ???" aku mula menjerit.
"Cik muda sila bawak bertenang nanti ibu bapa cik akan datang ke sini." Kata seorang wanita yang berpakaian seperti maid.
"C-cik muda ??? Kejap, korang ni siapa pula ?" Aku bertanya.
"Kami ni kan orang gaji cik. Tak kan lah cik tak ingat. Nama saya chaeyeon." Kata wanita itu pula.
Wait chaeyeon .... macam aku pernah dengar nama tu.
"M-macam mana saya boleh ada kat sini ?" Aku bertanya lagi.
"Cik muda pengsan tadi semasa cik masuk ke hutan larangan. Tapi ini memang kesilapan kami juga sebab tak perhatikan cik muda betul-betul." Chaeyeon menundukkan wajahnya.
Tiba-tiba, ada seorang wanita dan jejaka yang berpakaian mewah masuk ke dalam bilik.