Sungjae 🔥 by yaya

95 17 19
                                    

By : biscuteyaya
Title : Queen of Disaster
Casts : Yook Sungjae (BTOB), Park Sooyoung/Joy (RV)
Genre: Romance

...

Mata Sooyoung tertancap ke arah seorang lelaki yang sedang meletakkan sekuntum bunga ros putih di rumah pengebumian mendiang appanya. Lelaki tersebut berdiri lalu menunduk hormat sebelum berpaling ke belakang.

Dua pasang mata itu mula bertentang.

"Nuguya? Apa kau buat dekat sini?"

"Annyeonghaseyo. Jeoneun Yook Sungjae imnida." Lelaki itu memperkenalkan diri dan menunduk hormat sekali lagi.

"Aku tak tanya pun nama kau apa. Aku tanya, kau ni siapa hah nak lawat mendiang appa aku? Mana penjaga dekat sini? Mesti tengah curi tulang ni."

Sungjae tersenyum kecil. "Memang baguslah kita berjumpa dekat sini. Boleh saya tunaikan permintaan mendiang Encik Park depan mata beliau sendiri."

Mata Sooyoung yang meliar di setiap sudut bilik itu terhenti pada wajah kacak Sungjae. "Permintaan? Permintaan apa ni?"

"Permintaan mendiang Encik Park."

"Iyalah, permintaan apa?" Sooyoung memutarkan mata. Baginya, lelaki ini membuang masa. Cakap tu biarlah kasi clear.

"Sebelum Encik Park meninggal, Encik Park ada tinggalkan satu permintaan pada saya."

See? Berapa kali kau nak ulang, anjirr.

"Per-min-ta-an a-pa?" Tanya Sooyoung dengan geram.

"Cik Sooyoung perlu mengahwini saya teehee." Jawab Sungjae dengan senyumannya.

"NANI KORE?!"

Weeb detected.

"Dah dah. Saya nak awak sign borang nikah ni sekarang, depan mendiang Encik Park. Dah 2 tahun saya tangguh dulu permintaan ni disebabkan kerja. Kesian, Encik Park." Sungjae mengeluarkan sekeping kertas daripada begnya.

"Andwae! Tak nak! Tak suka! Tak hensem!" Sooyoung menghentakkan kakinya lalu menyilangkan tangan.

Terbeliak mata melody melody di luar sana. Ape ko cakap? Sungjae oppa tak hensem? Nah hamek.

 Ape ko cakap? Sungjae oppa tak hensem? Nah hamek

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hidup lagi ke tu?

"Kesian mendiang Encik Park, dapat anak dara macam ni. Tak dengar cakap appanya yang telah berjasa kepada si anak selama 23 tahun. Selama ni si appa aje yang mengikut kehendak si anak. Si anak pula? Sampai si appa mati pun tak nak dengar cakap." Sungjae tergeleng-geleng.

Sooyoung menggenggam penumbuk. Betullah tu. Selama ni aku selalu minta appa this, that, those and these. Appa tak pernah minta apa-apa dari aku.

Sekarang ni, appa tiba-tiba ada permintaan. Iaitu kahwin dengan jantan ni. Sanggup ke aku nak tolak macam tu je?

Highway To HeavenWhere stories live. Discover now