Wonwoo 🔥 by yaya

48 7 71
                                    

Requested by : sooyoung-unnie
Made by : BISCUTEYAYA
Title : Lean On Me (기대)
Casting : Jeon Wonwoo X Han Yuji
Genre : Psychopath, Romance

...

Panggilan dijawab.

"Nuguseyo?"

"1 juta won atau anak kau mati."

Tiada response.

"Aku akan bagi lokasi. Kalau kau tak muncul pagi Ahad ni..."

Wonwoo tergelak kecil sambil memandang mangsanya. "...aku akan hantar anak kau ke syurga."

Yujin meronta-ronta sambil cuba untuk mengeluarkan suara namun mulutnya sudah digam menggunakan pita pelekat. Matanya meliar di sekeliling bilik itu. Nampak seperti bilik bawah tanah.

"Geurigo (And), kalau kau report polis, you are next."

"Jja-" Wonwoo mematikan talian sebelum sempat lelaki itu bersuara. Bibirnya masih terhias dengan seukir senyuman.

Kakinya yang tersilang itu dirungkaikan lalu dia bangkit dari kerusi kayu tersebut. Wonwoo mengatur langkah ke arah Yujin. Yujin yang masih meronta-ronta itu automatik mendiamkan diri.

"Ireumi mwoeyo? (What's your name?)"

Mata Wonwoo terarah pada pita pelekat di mulut mangsanya lalu dia tertawa.

"Maja (That's right). Mana boleh bercakap kalau mulut kena gam."

Hujung pita pelekat itu ditarik lembut.

"Lepaskan aku!" Terus Yujin menjerkah lelaki itu. Seperti biasa, Wonwoo hanya tersenyum.

"Ireumi mwoeyo?" Dia mengulang soalannya.

"Kim Mingyu!" #Meanieshipper

Wonwoo tergelak sambil menggeleng kepala. "Ada jugak yang kena kiss nanti."

Yujin mencebik. "Kau ni menyedihkanlah. Muka dah hensem. Kenapa tak jadi model je macam Jeon Bohyuk? Kenapa mesti culik orang dan minta wang tebusan?"

"Ah, kalau kerja lambat jadi kaya."

"Memanglah lambat! Mana ada orang kerja sehari terus jadi millionaire. Otak letak kat bontot ke?" Yujin mula membuat spekulasi bahawa lelaki ini bodoh.

Agaknya dia tak kerja sebab tak ada orang yang sanggup nak ambil dia kut.

Sebilah pisau yang tajam dicapai oleh Wonwoo. "Diamlah pompuan. Aku tahu apa aku buat. Kau tak tahu apa-apa, senyap je sebelum aku potong lidah kau."

Air liur ditelan. Yujin mula senyap.

"Dua hari masih berbaki sebelum Ahad tiba. Jadi, kau akan duduk di sini, bersama tenuk-tenuk kat sini, selama dua hari." Wonwoo menepuk bahu dua orang lelaki di sisinya.

"Ni Minghao. Ni pulak Jun. Korang jangan rasmikan minah ni pula. Aku sula guna penyodok sampah tu kang." Wonwoo memberi amaran.

"Tahu tahu je apa aku fikir." Kata Minghao diikuti anggukan Jun. Yujin mula rasa tidak selamat apabila melihat lelaki-lelaki gatal itu.

 Yujin mula rasa tidak selamat apabila melihat lelaki-lelaki gatal itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Highway To HeavenWhere stories live. Discover now