Jisung 🔥 by Yaya ✨and Sha💩

34 5 34
                                    

Requested by : weakeun
Made by : BISCUTEYAYA solerosha
Title : Dancing with a stranger
Cast : Jisung NCT X Euna
Genre : Romance, Musical

...

Seorang lelaki berketinggian 180 cm, berseluar skinny jeans hitam,berbaju jaket hitam dan memakai topi yang melindungi wajahnya sedang menari mengikut rentak lagu Foreign - Trey Songz.

Habis sahaja persembahannya, orang ramai memberikan tepukan kepadanya.

Dia menunduk hormat kepada penonton.Topi dibuka lalu rambut yang basah dengan peluh dikuak ke belakang.

Tanpa sedar,seorang makcik yang berada di situ pengsan akibat melihat kekacakkannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tanpa sedar,seorang makcik yang berada di situ pengsan akibat melihat kekacakkannya.Riuh suara orang ramai membantu makcik tersebut.

"Jisung ah! " Jisung menoleh.Chenle sedang menuju ke arahanya," Bahaya betul kau ni.Handsome sangat ke sampai makcik tu boleh pengsan tengok kau? Bak sini muka tu biar aku analisis."

Jisung menampar perlahan wajah Chenle,"Tak payah nak mengada.Mana yang lain?" Chenle menghulurkan Jisung sebotol air mineral bagi menghilangkan penat.

Jisung dan rakan rakannya merupakan underground dancer.Mereka akan menari di beberapa tempat pada setiap malam.Minat mereka begitu mendalam pada dunia tarian.Oleh itu,mereka tidak kisah mengerah tenaga untuknya.

"Kome kome ikan bilis tu tengah pilih lagu untuk dance battle kejap lagi.Hari ni solo je tau.So kali ni,giliran kau.Make sure menang.Jangan kalah,maluk aku yang dah besarkan kau," Chenle membuat muka serius di hadapan Jisung.

"Huh,besarkan apa kejadah kalau roti pun aku yang belanja." Chenle menumbuk bahu lelaki itu.Tak guna.Buat malu dirinya sahaja.Suasana daerah Hongdae di bandar Seoul ini dipandang olehnya.

Sentiasa sibuk dengan orang orang yang ingin membeli barangan tempatan dan ada juga yang saja datang untuk menonton busking atau underground dance sepertinya.

" Yow member! Lagu dah siap! Jom!" Renjun memanggil manggil mereka."Lagu apa je yang ada ni?" Renjun menjentik dahi Jisung apabila bertanya soalan sedemikian.

"Mana boleh tau.Dah nama pun battle pandai pandailah kau hidup.Tu,kau tengok Chenle,bukan main semangat dia bagitau semua orang kita nak buat dance battle.Kau rileks je,kejap lagi adalah seorang dua nak join.Ada tiga lagu sebab kitaorang malas,penat dan balik.AAA RUMAH BOGOSHIPDAAA."

Jisung menutup mulut Jeno yang menjerit kuat.Dasar sengal.Ni kalo gue langgar guna myvi baru tau erti penyesalan.Sedang Jisung melayan Jeno yang meronta ronta seperti lipas baru kena sembur,Chenle datang menghampiri mereka.

" YA UKTI! " Jaemin memukul kepala Chenle menggunakan selipar jambannya," Ukti kepala hangul kamu." Chenle menjelirkan lidah pada Jaemin.

" Geng,ada sorang perempuan sahut dance battle.Lawa gilaaaaaaaa.Tapi sayang,dia pakai topi ngan face mask,so tak nampak sangat," Kening Jisung terjongket.Muka tertutup tapi cantik? Accaner tu? Pelik bebenor ayatnya.

Highway To HeavenWhere stories live. Discover now