CHAPTER 01

2.4K 50 5
                                    

Ya akhir up cerita ff buat cp ZS.
moga kalian suka sama ff yang ini ya.
sorry about typo










เทพนิยายโบราณสร้างเรื่องราวขึ้นกลางดึกเกือบจารึกบนใบหน้าของเทพธิดาแห่งมหาสมุทร แต่มีเรื่องราวที่ต้องเก็บหากเธอตกหลุมรัก แต่ทำไมไม่มีเรื่องเล่าหรือเรื่องราวยาวเล่าอะไรคือจุดจบและอดีตและยังเป็นความลับ
( Ancient fairy tales, stories were created in the land of Siam, almost building have a the faces the goddess of the ocean. But there are stories to be kept if she was in love, but there is story and what happened in the past it still remains a secret)

tale about the beautiful phaya nak and the strongest phaya krut






























"Pak Sorn !!  Pak Sorn!!  Woi orang tua.!  Keluar kau !! Aku tahu kalau kau ada didalam.! Keluar.!!" Teriak satu pria muda di hadapan sebuah rumah.

Dari halaman rumah besar beratap rumbia itu, kelihatan dua pemuda cuba menghalang teman mereka yang saat ini sedang meroyan hampir tidak waras didepan rumah sang kepala desa.Pria muda itu sedang mabuk dan marah saat ini.

"Jan.! Hentikan..Kamu sudah terlalu mabuk ini..! Sudahlah...Jangan begini.."

"Iya Jan..Hentikan atau kau akan mendapat susah nanti...Kita pulang saja,itu lebih baik..." pujuk satu lagi teman kepada pria bernama Jan itu.

"Ah!! Tepi kau Nan.!! Kau menghalang saja.! Hei!! Keluar pak Sorn!! Keluar,hadapi aku!!! Woi orang tua pengampu raja.!! Pengampu orang kaya..!!.Keluar kau ..!! ” Tengking Jan,dan sama sekali tidak menghiraukan pandangan mata beberapa orang yang mula berkumpul disitu untuk melihat apa yang sedang terjadi.


"Keluar pak Sorn..!! Hadapi aku.!! Orang tua ti--”


"Apa mahu kamu Jan..??!Sungguh kurang ajar sikap kamu ini.!! Mana rasa hormat kamu pada kepala desa kita.?? Jaga tuturmu atau aku sendiri akan turun dan memotong lidahmu  kurang ajarmu itu.!!" lawan satu suara tidak kurang tinggi dari balik pintu rumah besar itu.berat nada suaranya,dan katanya itu seperti bukan mainan.

Mendengar suara itu,Nan dan Aniq menjadi gopoh.Sedaya  mungkin,kedua mereka menarik tubuhJan ,agar pergi dari situ.Kedua mereka tahu, suara itu milik siapa,Dan bukanlah senang berurusan dengan pemilik suara itu .Jika beterusan,mungkin  babak ini bakal berakhir dengan baku hantam.

"Lepaskan aku.!! Aku mahu keadilan.!!" marah Jan dan meronta saat kedua tanganya dipegang Nan dan Aniq .

"Sudah Jan... keadilan apa yang kamu mahu..?? kamu sudah terlalu mabuk..Demi nyawamu,sudah ayuh pulang..!" pujuk Aniq

"TIDAK.!!. Aku tahu kalau orang tua itu sudah menyembunyikan sesuatu..!!. Dia pengampu raja!!. Pengampu orang kaya !! . Dia itu pendusta..!! "

"Kau sudah keterlaluan Jan !!. Kesini kau,akan aku ajar cara bagaimana menghormati orang tua..!"

"Sudah Mike.! Hentikan..! Ini tidak seperti apa yang kami kira....Jan lagi mabuk,Bukan kamu tidak tahu mulut puakanya bagaimana...Tidak mabuk juga susahkan orang,apa lagi mabuk seperti ini..." kini Nan memujuk Mike,yang tampaknya sudah hilang sabar pada kata-kata Jan.

"Dia kurang ajar..! "

"Kalian kejam!! Aku tahu semuanya.!! Apa yang mereka berikan buat menutup mulut kalian hah..?? Aku tahu--"

The Untold Love Story 🔞🔞🔞( เรื่องราวความรักบอกเล่า)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang