Central Park.

654 15 10
                                    


'Uhm.. mag ik misschien mijn hand terug?' vraagt Peter.

'Oh, kut, ja natuurlijk!' zeg ik snel, en laat zijn hand los. -'Awkward!'-

'Het geeft niet hoor, het is meer dat hij nogal handig is voor dagelijkse dingen en ik hem dus moeilijk kan missen, anders had je hem wel mogen houden' antwoord hij lachend.

Waarschijnlijk zag hij mijn blik, eentje vol zelf-haat, en probeerde hij me op te vrolijken. 

Terwijl wij nogal ongemakkelijk tegenover elkaar staan scheurt er opeens een auto lang ons. Peter en ik kijken de auto na, nog geen 10 seconden later scheurt er ook een politie auto langs. Die eerste auto was waarschijnlijk een vluchtauto van een overval.

Ik zie Peter gehaast om zich heen kijken en zoeken naar woorden om weg te gaan.

'Ik uhm.. moet maar eens gaan' zegt hij.

Die woorden kwamen niet als een verassing, hij wilt natuurlijk achter die auto aan.

'Ja ik ook' zeg ik. 'Ik zie je vast wel op school morgen' en ik wijs op zijn trui.

'Vast wel!' roept hij terwijl hij wegloopt. Hij steekt z'n arm in de lucht om mij gedag te zeggen. Halverwege de straat begint hij te rennen en zie ik hem een steegje in duiken. Ik kijk op mijn horloge en tel hoelang het duurt voordat Spider-Man te voorschijn komt.

39 seconden. -'Mooie tijd hoor'-

Snel loop ik ook door voordat hij denkt dat ik hem heb na gestaard. Dat heb ik wel, maar dat hoeft hij niet per sé te weten.

***

Als ik eenmaal Central Park heb bereikt, ben ik ruim een halfuur verder. Niet omdat het een halfuur duurt om naar Central Park te lopen, maar omdat ik halverwege een milkshake heb gehaald. Het weer was heerlijk zonnig en ik had Peter Parker ontmoet. Reden genoeg toch!?

Zippend aan mijn vanille milkshake ga ik zitten op een bankje. Ik neem een grote slok en laat alles even bezinken.

-'Ik zit opeens in de MCU. Dat niet alleen ik heb gewoon Peter Parker ontmoet! Spider-Man!'-

Maar ondanks plezier zit ik ook vol vragen.

Ik besluit een lijstje te maken van mijn vragen en pak mijn telefoon. Ik open de notitie app en begin te typen:

---

1. In welke tijdlijn zit ik? Tussen welke films?

2. Wie leven er nog?

3. Wie zijn er lid van De Avengers op dit moment?

4. Hoe kan ik vrienden worden met Peter?

Belangrijkste:

5. Hoe (de fuck) ben ik hier gekomen?

---

Terwijl ik de vragen nog een keer doorlees, besluit ik om nummer 4 achter haakjes te zetten. Dat is nu niet het belangrijkste. Het is fijn, dat zeker, maar niet noodzakelijk.

Ondertussen is mijn milkshake op. -'had ik toch voor een middel moeten gaan.'- Ik sta op en gooi de beker in een vuilnis bak.

Ik loop het park uit en besluit op onderzoek uit te gaan. Ik ga antwoorden op mijn vragen zoeken. 

Maar mijn plan wordt verpest door een berichtje. 

Kom je naar huis schat? Je vader en ik zijn de tafel aan het dekken. We kunnen over 10 minuten eten. Xx Mama.

-Nu al?'- is mijn eerste gedachte. Dan kijk ik op de klok van mijn telefoon. 17:51 geeft het klokje aan.

Blijkbaar gaat de tijd snel als je tegen je fictieve crush bent aanbotst.

Ik haal mijn oortjes uit mijn zak en stop ze in mijn oren. Na die lekkere stilte in het park kan ik wel weer wat muziek gebruiken. Ik start de muziek en begin naar huis te rennen.


Okeee, dit deel speelt zich niet zo zeer alleen af in Central Park of, dus eigenlijk is de titel onlogisch. Maar goed... Als je een andere titel hebt hoor ik het graag en waarschijnlijk verander ik hem wel :)




Stuck with the AvengersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu